Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@19:56:07 GMT

تکميل طرح هاي راکد در روستاها در اولويت است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۳۷۱

تکميل طرح هاي راکد در روستاها در اولويت است

خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا- معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري گفت: شمار زيادي طرح هاي راکد در روستاهاي کشور وجود دارد که دولت تکميل آنها را دراولويت قرار داده است.

به گزارش ايرنا، محمد اميد روز چهارشنبه رد کارگروه تخصصي اشتغال اردبيل افزود: تصميم بر اين است قبل از فعال نشدن طرح هاي راکد طرح جديدي در روستاها تعريف نشود و با راه اندازي طرح هاي راکد زمينه اشتغال ايجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه جمعيت روستاها در کشور کاهش يافته است ،افزود: عمده دليل کاهش جمعيت روستايي بعد از انقلاب مربوط به بيکاري است و راهکار اصلي ماندگاري جمعيت روستايي اشتغال و رونق توليد است.
اميد بيان کرد: در حال حاضر 74 درصد جمعيت کشور در شهرها و 26 درصد در مناطق روستايي زندگي مي کنند که نشان مي دهد جمعيت روستايي به رغم افزايش جمعيت کاهش داشته است.
وي اضافه کرد: دولت در خدمات رساني به روستاها کوتاهي نکرده ولي به رغم خدمات ارايه شده باز تخليه روستاها و کاهش جمعيت در نقاط مختلف رخ داده است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري بيان کرد: براي ماندگاري جمعيت روستايي و افزايش اميد به زندگي فرصت جديدي بايد ايجاد شود.
اميد بابيان اينکه اشتغال پايدار روستايي منجر به توسعه و رونق روستاها مي شود افزود: طي 2 سال اخير در مجموع 180 هزار ميليارد ريال اعتبار براي پرداخت تسهيلات طرح پايدار اشتغال روستايي اختصاص يافته و تاکنون 73 هزار ميليارد ريال در قالب تسهيلات طرح اشتغال پايدار روستايي در کشور به متقاضيان پرداخت شده است.
وي بيان کرد: قرار است امسال مابقي اين تسهيلات که حدود 100 هزار ميليارد ريال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي است، به طرح هاي اشتغالزاي روستايي معرفي شده به بانک ها بتدريج پرداخت شود.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري کارآفريني و سرمايه گذاري در روستاها را ضروري دانست و گفت: بستر و زمينه براي سرمايه گذاري با توجه به دارا بودن قابليت هاي فراوان در روستاها بيشتر است و اميد است سرمايه گذاري در راه اندازي گلخانه ها و پرورش دام توسعه بيشتري داشته باشد.
وي اظهار داشت: استان اردبيل سرشار از قابيلت هاي گردشگري و بوم گردي روستايي است و کارهاي بسيار خوبي در اين زمينه انجام شده که مي تواند الگوي مناسبي در ديگر استان هاي باشد .
در اين نشست سرمايه گذاران و کارآفرينان مناطق روستايي استان اردبيل مشکلات خود را بيان کردند.
7110/ 1257
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال

 فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران  گفت: طی سال ۱۴۰۲ از طریق راه اندازی مجدد تعداد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد برای ۲۸۶۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز بازفعال سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

وی، در خصوص برنامه ارتقای ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد به بهره برداری رسیده فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر طی سال ۱۴۰۲ محقق شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که با اهتمام ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طی سال ۱۴۰۳ در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۲۲۹۰ طرح صنعتی جدید طی سال ۱۴۰۲ با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت و واحد‌های بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر ارتقا یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد: از محل احیای ۱۴۴۰ واحد راکد با اشتغال ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر، افزایش ظرفیت ۲۷۵۵ واحد با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر و بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح جدید با اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در مجموع برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشتغالزایی به وجود آمده است.

منبع: روابط عمومی شهرک های صنعتی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲