Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، گفت: قبل از سال ۹۵ در حدود ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ‌شده بود و بعد از سال ۹۵ سیاست‌گذاری بسیار خوب در این حوزه مبنی بر چاپ ۳۰ عنوان کتاب در سال انجام شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرهنگ «محمدرضا شرف بیانی»، ظهر امروز (1 خرداد) در مراسمی به مناسبت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر)، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نقش مهمی در پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه در آغاز جنگ دو تفکر لیبرالی به سرکردگی بنی‌صدر و تفکر حضرت امام راحل مبتنی بر مردم حاکم بود، ابراز کرد: تفکر لیبرالی بر این عقیده بود که زمین بدهد و زمان بخرد و حضور مردم را در جنگ نادیده می‌گرفت، اما تفکر حضرت امام راحل مبتنی بر مردم بود و عملیات بیت‌المقدس شکست تفکر لیبرالی در جنگ بود.

 

شرف بیانی، گفت: همین تفکر مبتنی بر مردم بود که موجب شد صدامیان ازآنچه در جنگ روانی بیان می‌کردند عقب‌نشینی کنند، امروز هم به برکت عملیات بیت‌المقدس، انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی و عظیمی در عرصه‌های مختلف داشته است، ایستادگی، مقاومت در برابر نظام سلطه اثر همان عملیات بیت‌المقدس و رشادت‌های رزمندگان دوران 8 سال دفاع مقدس است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، با اشاره به رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای شاخص استان ایلام در این مراسم، افزود: در این پایگاه، اطلاعات 30 شهید فرمانده و شاخص استان ازجمله زندگی‌نامه، فعالیت‌های علمی و هنری، فعالیت‌های آنان در دوران 8 سال دفاع مقدس بارگذاری شده است که این پایگاه در راستای اجرای برنامه ملی کنگره سه هزار شهید ایلام نیز فعالیت خواهد کرد و تلاش خواهیم کرد که اطلاعات سایر شهدای ایلام نیز در این پایگاه بارگذاری شود.

 

وی، به رونمایی از کتاب صوتی با همکاری صداوسیمای مرکز ایلام با موضوع زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: قبل از سال 95 در حدود 200 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ‌شده بود و بعد از سال 95 سیاست‌گذاری بسیار خوبی در این حوزه مبنی بر چاپ 30 عنوان کتاب در سال انجام شد که از سال 95 تا امروز بالغ‌بر 90 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان ایلام چاپ و منتشرشده است.

 

 شرف بیانی، با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره سه هزار شهید ایلام نیز چاپ 100 عنوان کتاب در دستور کار قرارگرفته است، ابراز کرد: تاکنون 20 عنوان کتاب از این تعداد چاپ‌شده که 8 عنوان کتاب صوتی بوده و 3 عنوان نیز آماده چاپ است، 50 عنوان کتاب نیز در حال جمع‌آوری مطالب است که اگر منابع آن تأمین شود به‌زودی چاپ خواهند شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، به افتتاح 6 یادمان شهدای گمنام در استان ایلام اشاره کرد و افزود: این تعداد یادمان‌های ساخته‌شده و از امروز مورد بهره‌برداری قرارگرفته است، امروز در استان ایلام 31 یادمان شهدای گمنام به‌عنوان مرجع رجوع کنندگان پرتو معنوی شهادت وجود دارد.

 

وی، گفت: از تعداد 31 یادمان شهدا تنها ساختمان سه یادمان ساخته نشده است و وضعیت استان ایلام در زمینه یادمان‌های شهدای گمنام نسبت به کشور بسیار مطلوب است و اگر اعتبار لازم برای این یادمان در شهرستان‌های ایلام، مهران و ملکشاهی تأمین شود کار ساخت این یادمان‌ها نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

 

 شرف بیانی در پایان با اشاره به بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس استان ایلام در آینده‌ای نزدیک خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع مقدس متأسفانه استان ایلام ردیف تأمین اعتبار ملی ندارد و تمام هزینه‌های حوزه دفاع مقدس استان در ردیف‌های استانی تأمین می‌شود.

 

گفتنی است در این مراسم، از پایگاه اطلاع‌رسانی شهدای شاخص استان رونمایی و 6 یادمان شهدای گمنام استان افتتاح و همچنین از 8 عنوان کتاب صوتی در حوزه زنان دفاع مقدس استان ایلام به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس کانون های مساجد مسجد خراسان جنوبي بیرجند اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد روزه اولی ها فتح خرمشهر یادمان شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود

مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آنها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر
  • اجرای یادمان شهدای زمین فوتبال چوار با معماری ایرانی اسلامی
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود