Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی چندی پیش با اتمام مهلت فروش سهام بانک های نظامی شرکت کننده در طرح ادغام این زمان را تا ۲۲ خرداد تمدید کرد و حالا در آخرین اخبار درباره آن رییس سازمان بورس از فروش سهام حدود ۳۰۰ هزار نفر از سهامداران بانک‌های ادغامی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ادغام 5 بانک نظامی از اسفند سال گذشته با انتشار اطلاعیه رسمی بانک مرکزی کلید خورد و در همان زمان و با اعلام این خبر رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نحوه ادغام بانک‌های بورسی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«شاپور محمدی» درباره نحوه فرایند انتقال و ادغام سهام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری درج شده در تابلوی معاملات بورس و فرابورس در بانک سپه گفته بود که «در حال حاضر نماد معاملاتی بانک‌های مذکور متوقف هستند اما برای ادغام سهام این بانک‌ها در بانک سپه قدر مسلم مصوبه شورای عالی بورس برای انتقال سهام در خارج از ساعت معاملات را خواهیم گرفت.»

 

در راستای این امر که از آن به عنوان دومین ادغام بزرگ بانکی در کشور نام برده می شود اواخ سال گذشته هر کدام از بانک های شرکت کننده در این طرح شرایط فروش سهام خود را اعلام کرده بودند و بر این اساس قرار شده بود تا از 18 فرودین 98 به مدت ۳۰ روز کاری تا یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸ امکان استفاده از شرایط خرید سهام فراهم باشد و متقاضیان بر اساس شرایط خاص خرید سهام که هر کدام از بانک ها منتشر کرده بودند می توانستند اقدام به خرید سهام کنند. با اتمام مهلت تعیین شده بانک مرکزی در اطلاعیه ای این زمان را تا 15 روز دیگر تمدید کرد.

 

در اطلاعیه بانک مرکزی در این باره آمده است: «در چارچوب ابلاغ طرح ادغام بانک ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه و براساس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعات معاملاتی، مهلت فروش سهام تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیر وابسته در بانک های قوامین، حمکت ایرانیان،انصار، مهراقتصاد و موسسه اعتباری کوثر به مدت 15 روز کاری تا روز چهارشنبه 22 خرداد 98 تمدید می شود.»

 

حالا در تازه ترین اخبار از این طرح بزرگ بانکی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از فروش سهام حدود ۳۰۰ هزار نفر از سهامداران بانک‌های ادغامی خبر داده است.

 

شاپور محمدی درباره تعیین تکلیف سهام بانک‌های ادغام شده در بانک سپه به رسانه ملی گفته است: «سازمان بورس طبق وظیفه خود اختیاری برای سهامداران بانک‌های ادغام شده فراهم کرد تا در خارج از ساعات معاملات سهام خود را بفروشند و قیمت سهام آنها قیمت زمان بسته شدن و یا قیمت اسمی سهام محسوب می شود و امتیازی که به سهامداران داده شد این بود که اگر قیمت سهامشان پایین تر از صد تومان رفته باشد به هر کدام از روش های ذکر شده می توانند سهام خود را بفروشند.»

 

محمدی ادامه داده است: «حدود ۳۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام خود را فروختند و اگر سهامداری تصور بکند که سهامش ارزندگی بیشتری دارد، روی سهمش کار کارشناسی انجام می شود و با قیمت کارشناسی امکان فروش وجود دارد و اگر بعضی از سهامداران قانع نشدند که به شکل های ذکرشده سهام خود را بفروشند می‌توانند به شعبه ای که قوه قضاییه تعیین کرده مراجعه کرده و طرح شکایت کنند و هرجا که لازم باشد سازمان بورس در کنار سهامداران قرار خواهد گرفت

 

وی گفته است: «بانک سپه و بانک‌های ادغام شده شکایت‌ها را جبران می‌کنند و اگر جایی رای دادگاه بگوید که این سهم ها ارزندگی بیشتری دارد حتما انجام می شود. در تمامی مراحل ادغام از حقوق سهامداران صیانت می شود.»

 

یادآور می شود: ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت‌ بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد با ثبات و کارآمدتر و به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم انجام می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس کانون های مساجد خراسان جنوبي روزه اولی ها مسجد بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل ادغام بانکی ادغام بانک های نظامی بانک مرکزی بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  هشدار مهم به بانک مرکزی

هر اسکناس دلار امروز چقدر قیمت خورد؟

شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست

آیا محدودیت دامنه نوسان روی بازار اختیار معامله تأثیر گذاشته است؟

پرتقاضا ترین نمادها در آخرین روز معاملات هفته

مجمع امید ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟ | چه زمانی سود امید پرداخت می‌گردد؟

کدام شرکت های مهم مجمع افزایش سرمایه برگزار می کنند؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • سهامداران بخوانند/ این تصمیم درباره دامنه نوسان تمدید شد
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟