Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:41:53 GMT

230 تن گندم در اندیمشک طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۸۵۹

230 تن گندم در اندیمشک طعمه حریق شد

اندیمشک-ایرنا- فرماندار و رئیس شورای کشاورزی اندیمشک گفت:در اثر آتش سوزی اخیر در مزارع گندم این شهرستان در مجموع 230 تن گندم طعمه حریق شد.

پیمان جهانگیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با ادامه حریق در مجموع حدود 230 هکتار از مزارع روستای پیروالی در بخش الوار گرمسیری به علت آتش سوزی اخیر دچار خسارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بررسی دقیق جزئیات این آتش سوزی در دست اقدام است و با توجه به شواهد اولیه جرقه برق علت آتش سوزی وسیع در مزارع گندم بوده است.
جهانگیری گفت: بخشی از محصول گندم برداشت شده نیز در این آتش سوزی از بین رفت ضمن اینکه مزارع گندم مربوط به 15 کشاورز بخش الوار گرمسیری دچار خسارت شدند .
وی خاطرنشان کرد: تیم های کارشناسی از جهاد کشاورزی برای بررسی حادثه و خسارت وارده به محل اعزام شدند.
برداشت محصول گندم از سطح 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در حال انجام است.
پیش بینی می شود امسال بیش از 80 هزار تن محصول گندم از مزارع شهرستان اندیمشک برداشت شود.
در توفان و بارندگی های فروردین سالجاری 6 هزار هکتار از مزارع گندم اندیمشک در بخش مرکزی و الوار گرمسیری بین 40 تا 100 درصد خسارت دیده است.
56 هزار هکتار زمین کشاورزی در اندیمشک وجود دارد.
هر سال 600 هزار تن انواع محصولات از اندیمشک تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می شود.
6068/7281

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آتش سوزي گندم انديمشك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»

ایسنا/ایلام مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: به‌دنبال گزارش رسیده از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان مبنی بر بروز سوختگی در برخی از مزارع گندم به دلیل مصرف یک نوع علفکش خاص، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان برای بررسی دقیق موضوع، به شهرستان هلیلان اعزام شدند.

«علی‌اشرف یاسمی» با بیان این مطلب به ایسنا اظهار کرد: طبق بررسی های بعمل آمده، علفکش مذکور از فروشگاه‌های مجاز سطح استان تهیه نشده و کشاورزان بصورت خودسرانه این علفکش را از فروشگاههای خارج استان (کرمانشاه و لرستان) تهیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به بررسی صورت گرفته در سامانه مانیتورینگ سموم، که قابلیت پیگیری و رصد هر گونه فروش و توزیع سموم را برای جهاد کشاورزی فراهم نموده، خرید این علفکش در سامانه مذکور ثبت نشده و بصورت غیر مجاز و خارج از شبکه قانونی فروش و توزیع سموم، توسط کشاورزان تهیه شده است.

یاسمی گفت: بدیهی است پس از بررسی میدانی و کارشناسی موضوع، گزارش فنی لازم تهیه  و برای تصمیم گیری و برخورد قانونی با فروشندگان غیرمجاز سموم و متخلفان، به سازمان حفظ نباتات کشور ارسال خواهد شد.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: برای جلوگیری از بروز موارد مشابه و وارد آمدن هر گونه خسارت به کشاورزان عزیز و نابودی حاصل دسترنج این قشر آسیب پذیر، به کشاورزان عزیز توصیه می شود برای تهیه و مصرف سموم کشاورزی، حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت نمایند و از خرید سموم از فروشگاههای غیر مجاز خارج از استان، جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش