Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@16:14:26 GMT

حمله نژادپرستانه به یک مسجد در اسکاتلند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۳۹۵۳

حمله نژادپرستانه به یک مسجد در اسکاتلند

افراد ناشناس نژادپرست به یک مسجد در اسکاتلند حمله و بر دیوار آن صلیب های شکسته ترسیم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الدستور، در پی افزایش اقدامات ضد اسلامی در برخی از کشورهای غربی، افراد ناشناس در حمله ای نژاد پرستانه به یک مسجد شهر الگین در اسکاتلند، اقدام به ترسیم صلیب های شکسته بر روی یکی از دیوار این مسجد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لانسانا بانجورا» رئیس مرکز اسلامی الگین در اسکاتلند در اظهارات مطبوعاتی گفت: این افراد ناشناس اواخر شب دوشنبه(30 اردیبهشت) به این مسجد حمله کردند و بر روی دیوار آن صلیب های شکسته ترسیم کردند که این صلیب ها نماد نازی هاست و راستگرایان تندرو از آن به عنوان نماد استفاده می کنند.

بانجورا با ابراز نگرانی نسبت به افزایش اقدامات انزجارطلبانه ضد مسلمانان در این کشور گفت: امیدواریم که اینگونه اقدامات نژادپرستانه در آینده تکرار نشود.

گفتنی است، اسلام در اوایل قرن هشتم و نهم میلادی وارد اسکاتلند شد و تعداد این مسلمانان در نتیجه مهاجر افزایش یافته است، به طوری که می توان گفت که در این کشور نزدیک به 500 هزار مسلمان زندگی می کنند. همچنین 30 مسجد در سراسر اسکاتلند احداث شده است.  جامعه اسلامی دومین جامعه بزرگ دینی در این کشور به شمار می آید.

اولین مسلمانی که نامش در اسکاتلند ثبت شده است، «وزیر بیک» هندی تبار اهل بمبئی بود که در سالهای 1858 تا 1859 میلادی در دانشگاه ادنبرا در رشته پزشکی تحصیل می کرده است. علت افزایش تعداد مهاجران مسلمان به این کشور را می توان استعمارگری انگلیس دانست. مسلمانان در این کشور در سال 1943 میلادی  یک موسسه نام «جمعیت اتحادیه مسلمانان» تاسیس کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها مجلس دختران روزه اولی مسجد خراسان جنوبي بیرجند روزه اولی ها کانون های مساجد اردبیل اسکاتلند حمله نژاد پرستانه مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید رفتار خشونت‌آمیز

به گزارش جماران، طبق گزارش‌های منتشر شده توسط منابع رسمی کشور آلمان، میزان جرم و جنایت علیه مسلمانان این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل بیش از ۲ برابر شده است. بر اساس تحقیق «کریستوف دو وریس»، قانون‌گذار اتحادیه دموکرات مسیحی، در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود یک هزار و ۴۶۴ رفتار خشونت‌آمیز علیه مسلمانان این کشور ثبت شده است.

 

حجم ویدیو: 21.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • تغییر معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با عملیات وعده صادق
  • اگر از سیل فیلم منتشر کنید، زندانی می‌شوید!
  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داد/ عبور از گنبد آهنین خارق‌العاده بود
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • تمامی مسلمانان باید برای نابودی رژیم شیطانی و حبابی صهیونیستی تلاش کنند
  • از نقاشی نتانیاهو تا تبلت نماینده اسرائیل در شورای امنیت
  • ستاره انگلیسی رئال مادرید، اسپانیایی‌ها را زیر سوال برد
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز