Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:31:26 GMT

40 هزار لیتر سوخت زیر خانه همدانی ها

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۰۴۰

40 هزار لیتر سوخت زیر خانه همدانی ها

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با انتقاد از محل استقرار پمپ بنزین چهار راه پژوهش اظهار داشت: 40 هزار لیتر سوخت مخزن این پمپ بنزین زیر خانه های مجاور این چهار راه قرار دارد که می تواند تهدید امنیتی ایجاد کند.

رشید حیدری مقدم روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان بیان کرد: چاه های این منطقه حتی تا 2 خیابان پایین تر متاثر از پمپ بنزین بوده و طبق بررسی های صورت گرفته آب چاه های مجاور این پمپ بنزین، مشتعل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: 6 ماه زمان برای تعیین تکلیف این پمپ بنزین زمان تعیین شده بود که با وجود گذشت بیش از یکماه از اتمام این مهلت، موضوع همچنان بلاتکلیف مانده است.
فرماندار همدان در پاسخ به مشکل طرح شده در این باره بیان کرد: پمپ بنزین چهارراه پژوهش شهر همدان دعوی بین 2 گروه از مردم است.
حسین افشاری افزود: نهادهای مسئول مجوز قانونی فعالیت به این پمپ بنزین داده اند بنابراین قوه مجریه نمی تواند نسبت به پلمپ و تعطیلی این واحد اقدام کند.
وی یادآوری کرد: دادستان عمومی و انقلاب همدان در برهه ای 10 روز این پمپ بنزین را پلمب کرد اما دوباره فک پلمب کردند.
افشاری بیان کرد: به اهالی ساکن در این منطقه عنوان شد برای پیگیری شکایت باید تامین دلیل و طرح دعوی کنند تا علاوه بر حقوق مالکان، حق مردم نیز تامین شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این زمینه اظهار داشت: در برخورد ا این موضوع ملاحظه کاری می شود.
مصطفی آزادبخت افزود: برخی واحدها مسولیت هایی در این باره دارند بنابراین نباید حل این موضوع را به مردم محول کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی امسال 19 هزار و 500 بازدید از صنوف صورت گرفت که 155 مورد به دادگاه معرفی شدند.
حیدری مقدم ادامه داد: نوروز مواردی رخ داد که هر یک از آنها می تواند فضای جامعه را ملتهب کند در حالیکه باید برای رسیدن مواد غذایی سالم به دست مردم تلاش کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان تاکید کرد: اشتغالزایی و گردشگری نباید به قیمت جان مردم باشد و در زمینه بهداشت و درمان باید بدون اغماض عمل شود.
حیدری مقدم بیان کرد: سامانه 190 علوم پزشکی، به صورت برخط (آنلاین) در سراسر کشور فعال است و در صورت ارائه گزارش تخلف در کمتر از 24 ساعت موضوع بررسی و به سامانه گزارش داده می شود.
وی افزود: 10 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پرتابل هزینه شده و با استفاده از این دستگاه می توان دمای روغن، یخچال و آلودگی سطوح را بررسی کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته فریزر اغلب واحدها غیر استاندارد و غیر هوشمند بوده و دمای آنها در حد پایین بود.
حیدری مقدم بیان کرد: در صورت قطع شدن شب هنگام برق یخچال فریزر هیچیک از متصدیان متوجه این موضوع نمی شدند که برای رفع این مشکل مکلف کردیم 6 تن از هر واحد به سامانه پیامکی وصل باشند تا در صورت قطع برق موضوع به صورت پیامکی به آنها اطلاع رسانی شود.
وی با بیان اینکه وضعیت مسمومیت در رستوران براحتی قابل بررسی و برخورد است گفت: اما شناسایی خودروهایی که غذای خانگی عرضه می کنند در صورت بروز مسمومیت دشوار یا ناممکن است.
حیدری مقدم افزود: مجموع بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان 2هزار و 700 تخت دارند و چنانچه 10 درصد از جمعیت 600 هزار نفری شهر همدان دچار هپاتیت «بی» شوند برای بستری کردن آنها نیازمند 60 هزار تخت هستیم.

**ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان افزود: تبلیغ کالا و خدمات آسیب رسان ممنوع و تخلف است که این کالاها شامل دخانیات، سوسیس، کالباس، ژامبون، پنیر پیتزا، انواع نوشیدنی های گازدار، نوشیدنی های ورزشی، سس های چرب، روغن های سرخ کردنی، انواع شیرینی ها، لوازم آرایشی و لاغر کننده ها است.
حیدری مقدم تاکید کرد: در کل جهان داروی لاغر کننده وجود ندارد چراکه هیچ راهی برای دفع چربی نیست بلکه باید با سوخت و ساز آن را دفع کرد.
وی درباره تبلیغات نامتعارف موجود در سطح شهر عنوان کرد: برای تبلیغ لوازم بهداشتی از ارشاد مجوز می گیرند و دستور العمل مشخص در این زمینه وجود ندارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: برخی مواقع ارشاد مجوز تبلیغات کالاهای سلامت محور می دهد در حالیکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کارشناس زبده در این زمینه ندارد.
حیدری مقدم درخواست کرد: برای تبلیغ مکمل ورزشی، دارو و دیگر اقلام بهداشتی مجوز علوم پزشکی نیز دریافت شود.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات بهداشت و درمان همدان تبليغات آسيب رسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ بیتا خزایی و آتنا توفیق دو فوتبالیست استان همدان از شهرستان‌های نهاوند و همدان، به همراه تیم ملی جوانان در مسابقات کافا به میزبانی تاجیکستان حضور دارند.

این مسابقات از ۳۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۰ اردبیهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • حضور دو بانوی فوتبالیست همدانی در تاجیکستان
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی