Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@23:30:03 GMT

کاهش صادرات نفت ایران به "افغانستان"

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۱۳۴

کاهش صادرات نفت ایران به 'افغانستان'

خبرگزاری میزان- اداره تنظیم نفت و گاز افغانستان اعلام کرد که بیشترین میزان نفت باکیفت پائین از ایران وارد این کشور می‌شود و در 3 ماه گذشته بیش از 5 هزار تن نفت بی‌کیفیت به ایران بازگشت داده شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اداره تنظیم نفت و گاز افغانستان اعلام کرد که بیشترین میزان نفت باکیفت پائین از ایران وارد این کشور می‌شود و در 3 ماه گذشته بیش از 5 هزار تن نفت بی‌کیفیت به ایران بازگشت داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره تاکید کرد که با جلوگیری از واردات نفت بی‌کیفیت؛ میزان صادرات نفت ایران به افغانستان کاهش یافته است.

افغانستان بیشترین نفت مورد نیازش را نسبت به کشورهای آسیای میانه، از ایران وارد می‌کند و صادرات نفت ایران به افغانستان از تحریم‌های آمریکا نیز استثنا قرار داده شده است.

اما از 3 ماه پیش تاکنون میزان واردات نفت از ایران کاهش یافته است.

«احمد جاهد جوهری» معاون فنی اداره تنظیم نفت و گاز افغانستان در این رابطه گفت که مسوولیت تثبیت کیفیت مواد نفتی در 6 بندر این کشور؛ به این اداره سپرده شده و در 3 ماه گذشته تنها از مرزهای اسلام قلعه، نیمروز و میل هفتاد و هشت بیش از 5 هزار تن نفت بی‌کیفیت ایرانی دوباره به این کشور مسترد شده است.

از 3 ماه پیش تاکنون، معیارهای مواد نفتی وارداتی در بندرهای افغانستان تغییر کرده است.

براساس این معیارها، به مواد نفتی با کیفیت پائین اجازه ورود به داخل افغانستان داده نمی‌شود.

جان آقا نوید سخنگوی اتاق تجارت افغانستان نیز گفت که افغانستان از کشورهای گوناگون نفت وارد می‌کند و کاهش صادرات نفت ایران به افغانستان تاثیر منفی ندارد.

به نوشته تلویزیون یک، سالانه افغانستان 3 میلیون تن مواد نفتی از کشورهای آسیای میانه و روسیه نفت وارد می‌کند که سهم ایران در تامین نیازمندی‌های مواد نفتی این کشور یک و نیم میلیون تن در سال است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان تلویزیون یک کیفیت پایین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد

یکصدوهشتادوهفتمین فراخوان پژوهشی با عنوان «کیت تشخیص مبتنی بر نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتزشده با پروتئین‌های گیاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، اطمینان از سلامت مواد غذایی، یکی از دغدغه‌های اصلی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. به منظور سنجش کیفیت مواد غذایی، پارامترهایی همچون تقلب، وجود افزودنی‌های غیرمجاز و فساد ناشی از رشد باکتری‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. امروزه به طور عمده از روش‌های وزن‌سنجی، حجم‌سنجی و دستگاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی استفاده می‌شود که هزینه بالا یا زمان طولانی برای انجام ارزیابی‌ها، پژوهشگران را بر آن داشته تا روش‌هایی جایگزین را ارائه دهند.

هدف این طرح پژوهشی، توسعه یک کیت تشخیص بر پایه آرایه حسگر از نوع رنگ‌سنجی به جهت تشخیص ترکیبات فرار مواد غذایی پروتئینی گوشتی است. از گروه مجری انتظار می‌رود در گام اول، کتابخانه‌ای از ترکیبات فرار ناشی از مواد غذایی مدنظر را تهیه کرده و بر اساس آن، آرایه حسگر بر پایه نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتز شده را در قالب یک کیت قابل حمل ارائه دهد.

در گام دوم، گروه پژوهشی باید اپلیکیشنی را طراحی کند تا تغییرات رنگی آرایه حسگر را با کمک ابزار پردازش تصویر، تجزیه و تحلیل کرده و داده‌های به دست آمده را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی با داده‌های موجود در کتابخانه مقایسه و در نهایت، نتیجه کیفیت‌سنجی ماده غذایی را ارائه کند. کیت تشخیصی ارائه‌شده باید ارزان، کوچک، با قابلیت گزینش‌پذیری بالای ۹۵ درصد، دارای امکان اندازه‌گیری آنالیت‌ها در بخار نمونه در حد ppb و سرعت پاسخ زیر ۱۰ دقیقه به فاکتورهای ذکر شده باشد. 

شرکت در این فراخوان پژوهشی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزام‌های این نیاز پژوهشی داشته باشد، انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش‌بنیان معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی تا روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند پروپوزال‌های خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند