Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

رییس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، درراستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش آموزان مدارس حاشیه راههای استان قم ، طرح ارتقا ایمنی فیزیکی مدارس درچهار روستا اجرایی شد .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ،  محمد علی محمد پور درتوضیح بیشتر این خبر افزود : همه ساله و باتوجه به میزان اعتبارات تخصیصی ، درقالب دوطرح فرهنگی – فیزیکی نسبت به ارتقا ایمنی مدارس حاشیه راههای استان قم اقدام می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : ازجمله اقدامات فرهنگی که درراستای ارتقا ایمنی مدارس حاشیه راهها صورت می پذیرد میتوان به اقدامات آموزشی و توزیع اقلام ایمنی شامل کیف ، دفتر ، جامدادی و ...که منقش به علائم وآموزه های ترافیکی می باشند اشاره کرد .

محمد پور درخصوص نوع اقدامات فیزیکی که جهت ارتقا ایمنی مدارس حاشیه راهها صورت می پذیرد نیز توضیح داد : از جمله مهمترین آیتم های اجرایی که دراین طرح مورد توجه قرار میگیرد نصب انواع تابلوهای ترافیکی ، نصب سرعتکاه ، نصب رفلکتورهای جاده ای ( چشم گربه ای ) ، اجرای خطوط و نقوش و...است .

وی درادامه عنوان کرد : درنخستین مرحله از اجرای این طرح ، مدارس حاشیه راههای چهارروستا تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری درقالب اقدامات فیزیکی ایمن سازی می شوند .

محمدپور مدارس سمیه ( روستای طایقان – بخش سلفچگان ) ، کرامت ( روستای فردو بخش کهک ) ، سمیه ( روستای گیو – بخش خلجستان ) و عمار ( روستای راهجرد – بخش سلفچگان ) را چهار مدرسه ای دانست که درقالب اقدامات فیزیکی تا پایان ماه جاری نسبت به ایمنی سازی انها اقدام خواهد شد و تصریح کرد : انشالله پس از اجرای کامل این طرح درروستاهای یاد شده ، طرح ارتقا ایمنی فیزیکی درچهار مدرسه حاشیه راه دیگر درسطح استان به مرحله اجرا گذاشته میشوند .

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم هزینه اجرایی این طرح درچهار مدرسه یاد شده را افزون بر 800 میلیارد ریال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : با توجه به تمهیدات به عمل آمده و میزان اعتبارات تخصیصی ، سالانه به طور متوسط در 4 مدرسه حاشیه راه استان ، طرح ارتقا ایمنی فیزیکی به مرحله اجرا درخواهد آمد .

وی تصریح کرد : 60 مدرسه درحاشیه راههای استان قم قراردارند که تاکنون نسبت به ایمن سازی بیش از 30 مدرسه اقدام شده است . 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمد علی محمد پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت ‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای تجهیزات ورزشی مدارس حدود ۱۰۰میلیارد تومان در نظر داریم که پس از عید نوروز به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی در مدارس شامل وسایل ورزشی همچون توپ، طناب، بدمینتون و فضاهای ورزشی در مدارس می‌شود.

او ادامه داد: برخی از مدارس از نظر وسایل و امکانات ورزشی بسیار خوب هستند اما برخی دیگر نیاز به توجه دارند. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه مقداری اعتبار به ما تخصیص داده که به تازگی در مدارس توزیع کرده‌‌ایم.

او ادامه داد: این اعتبار باعث رفع بخشی از کمبود تجهیزات ورزشی مدارس می‌شود.

وی با بیان این که کمتر از ۱۰ درصد مدارس در کشور به فضاهای ورزشی مجهز هستند؛ تصریح کرد: متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند به همین جهت همچنان دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان دختر از زمین‌های خاکی و زمین آسفالت استفاده می‌کنند به همین جهت مدارس دخترانه و ابتدایی در الویت مجهز شدن فضاهای ورزشی هستند و نیاز به بهسازی، استاندار سازی و متناسب سازی دارند.

او ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی استاندارد مجهز شده‌اند با این حال ما در ابتدای کار تجهیز مدارس هستیم و تا شرایط مطلوب راه زیادی داریم.

گفتنی است که طبق اعلام معاونت تربیت بدنی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری معاونت آموزش ابتدایی، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار البرز از پروژه‌های ساخت مدارس خیرساز و مشارکتی
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • دستگیری ۴۵ مجرم با اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در نوروز
  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی نوروزی در شهرستان تویسرکان
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی