Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: آژانس ها و راهنمایان تور ما آموزش دیده اند و به شعائر اسلامی و به قوانین و عرف اسلامی احترام می گذارند و رعایت موازین مذهبی و اعتقادی را در دستور کار دارند.

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص کیلیپ منتشر شده از روستای ابیانه و خوانندگی یک خانم در آن، اظهار کرد: قطعه فیلمی در فضای مجازی از روستای ابیانه منتشر شده است که خوشبختانه به تورهای گردشگری دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی ارتباطی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آژانس‌ها و راهنمایان تور ما آموزش دیده اند و به شعائر اسلامی و به قوانین و عرف اسلامی احترام می گذارند و رعایت موازین مذهبی و اعتقادی را در دستور کار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: در مراکز گردشگری سراسر کشور عده‌ای خانوادگی و یا به صورت گروه دوستی سفر می کنند که زیر نظر ساز مان میراث فرهنگی قرار ندارد، اما این افراد نیز باید موازین شرعی و فرهنگ مذهبی هر منطقه ای را رعایت کنند.

الهیاری خاطرنشان کرد: این گروه نه در مرکز روستای ابیانه بلکه در اطراف روستا اقدام به چنین حرکتی کرده اند که بلافاصله با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی موضوع پایان می یابد ولی متاسفانه همان چند لحظه فیلمبرداری شده و همان فیلم کوتاه عده ای را ناراحت کرده است.

حضور متولیان فرهنگی در ابیانه ضروری است

دهیار ابیانه نطنز گفت: برای جلوگیری از تکرار موضوع خوانندگی زنان و موارد این چنینی در روستای ابیانه نطنز، حضور متولیان فرهنگی در ابیانه ضروری است.

علی عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قطعاً دهیاری ابیانه به تنهایی نمی‌تواند با این مشکلات برخورد کند و حضور متولیان فرهنگی و عوامل مربوط به فرهنگ در این روستا ضروری است.

وی افزود: هر نهادی شرح وظایف و مسئولیت‌های خاص خود را دارد و وظایف دهیاری و شورای روستا مشخص است که قطعاً اگر متولیان امر و وابسته به فرهنگ همگی وظایف خود را با همکاری دهیاری روستای ابیانه به نحو احسن انجام دهند دیگر شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

دهیار ابیانه نطنز تصریح کرد: مردم ابیانه نطنز نیز از این موضوع ناراحت هستند و وقتی حمایتی از هیچ مسئول برای مقابله با مسائل این‌چنینی نمی‌بینند و حتی در مواردی هم امر به معروف کرده و مسافران با آن‌ها درگیر می‌شوند، نسبت به این موضوع بی‌تفاوت شده‌اند.

عابدینی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه دهیاری ابیانه یک دهیاری درجه 3 است و وظایف و اختیارات و تعداد کارکنان آن مشخص است، اما باز هم با نصب چند دوربین در برخی مناطق روستا و همچنین حضور نیروهای دهیاری در سطح روستا تذکراتی به گردشگران داده می‌شود که متأسفانه به علت حضور زیاد گردشگر و کمبود امکانات، امکان پوشش همه روستا وجود ندارد.

وی گفت: موضوع خوانندگی یک زن با پوشش نامناسب در روستای ابیانه از زمان وقوع تا پایان آن حدود 5 دقیقه زمان برده که بعد از آغاز آن بلافاصله با متوجه شدن عوامل دهیاری ضمن تذکر از ادامه آن جلوگیری شده است.

دهیار ابیانه نطنز افزود: ضمن احترام به همه متولیان فرهنگی و به خصوص شورای فرهنگ عمومی شهرستان نطنز و دعوت از آن‌ها برای ورود به مسائل فرهنگی روستا، از آن‌ها گلایه‌مندیم که وقتی دهیار و شورای روستای ابیانه عضو این شورای فرهنگ عمومی نیستند، چگونه باید مشکلات خود را منتقل کرده و راهکار را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، در اواخر روزهای اردیبهشت‌ماه سال جاری، یک گروه گردشگر از شهر شیراز به روستای تاریخی ابیانه نطنز آمدند و یکی از بانوان این گروه اقدام به خوانندگی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روستای تاریخی ابیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدتهاست این روستا به قطب تولید موزیک سازی استان همدان تبدیل شده است و روزانه ۱۰ هزار متر مربع موزیک تولید می‌شود.

بیش از ۱۱۰ واحد موازئیک سازی در روستای ورقستان در حال فعالیت هستند و بیش از ۵۰۰ نفر در این روستا در این حرفه مشغول بکار هستند.

دیگر خبرها

  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • جاری شدن سیل در روستای صالح‌آباد نطنز
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان