Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به برخی انحرافات در اجرای طرح های اشتغال روستایی خواستار نظارت بیشتر مسئولان مربوطه برای تحقق اهداف این برنامه دولت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «حیدر نعمتی» ظهر امروز ( ۱ خرداد) در جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار کرد: اهداف متعددی در اجرای واگذاری تسهیلات به منظور توسعه اشتغال روستایی متصور است که باید همه تلاش کنند این خواسته ها عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: مناطق روستایی به عنوان موتور محرکه تولید به ویژه در بخش منابع غذایی محسوب می شوند و از این منظر برای دولت از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

 

معاون اقتصادی استاندار ایلام، با اشاره به اینکه ایلام جزو ۳ استان برتر کشور در زمینه جذب تسهیلات اشتغال روستایی محسوب می شود، تاکید کرد: فلسفه پرداخت تسهیلات روستایی از محل صندوق توسعه ملی ایجاد اشتغال مولد در روستا، جلوگیری از مهاجرت به شهر، تکمیل زنجیره ارزش افزوده و رونق اقتصادی در روستاهاست.

 

نعمتی، از کمیته های بازرسی و نظارت شهرستانی و استانی خواست بطور منظم و مستمر بر روند واگذاری تسهیلات نظارت داشته باشند از از بروز انحراف و هدر رفتن تسهیلات جلوگیری ود.

 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ایلامف تصریح کرد: نباید اجازه دهیم فرد تسهیلات گیرنده در نتیجه نبود بازرسی مناسب نه تنها شاغل نشود بلکه به بدهکار بانکی نیز تبدیل شود.

 

نعمتی، یادآور شد: باید نظارت بر طرح هایی باشد که به بهره برداری رسیده اند چراکه بیشترین انحراف پس از این مرحله است به همین خاطر باید نظارت ها مستمر و جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی، گفت: با توجه به گزارش هیات نظارت، ۸۲ طرح با اعتبار ۷۹ هزار و ۱۶۷ میلیون ریال دارای انحراف شناسایی شده اند که پیگیری های بعدی مبنی بر دین حال کردن تسهیلات در دستور کار است و طرح های جایگزین برای این اعتبار معرفی خواهد شد.

 

نعمتی، خاطرنشان کرد: باید به سمت ایجاد طرح های متوسط که اشتغالزایی بیشتری دارند حرکت کنیم و طرح هایی که با افزایش قیمت دچار مشکل شده اند را شناسایی و برای تکمیل آنها کمک کنیم.

پایان پیام/493

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن روزه اولی ها ماه رمضان مجلس روزه اولی ها کانون های مساجد خراسان جنوبي دختران روزه اولی خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان تسهیلات اشتغالزایی اعطای تسهیلات تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در آیین جشن تکلیف فرزندان خانواده‌های مددجوی کمیته امداد شهرستان ایلام، با عنوان اینکه برنامه‌های فرهنگی یکی از زمینه‌های توانمندسازی خانواده‌های مددجویی است، بیان کرد: کمیته امداد هر ساله در زمینه‌های فرهنگی برنامه‌های گوناگونی را تدارک می‌بیند و در راستای توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی با دستگاه‌های گوناگون فرهنگی در استان همکاری می‌کند.

وی همچنین گفت: کمک به تحصیل و ارتقای بنیه علمی و آموزشی خانواده، ارائه مشاوره‌های تحصیلی و اجتماعی به خانواده‌ها، برگزاری اردو‌های داخل و خارج استان، ارائه آموزش‌های مهارتی و تحصیلی، پرداخت شهریه‌های تحصیلی و راه اندازی کانون‌های آموزشی در نقاط گوناگون استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

رضایتی رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این مراسم گفت: اگرچه که دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تربیت کودکان نقش و وظیفه مهمی دارند، اما خانواده‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و توجه کمیته امداد به نهاد خانواده از طریق تدارک برنامه‌های فرهنگی شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام هاشمی نماینده آستان رضوی هم عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های آستان قدس رضوی توسعه خدمات این مجموعه فرهنگی در سراسر کشور است که در این زمینه‌ها قطعا مددجویان کمیته امداد در اولویت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳