Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@15:37:13 GMT

کوچ بهاره عشاير استان تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۶۱۷

کوچ بهاره عشاير استان تهران آغاز شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مدير امور عشاير استان تهران اعلام کرد که کوچ بهاره عشاير از مناطق گرمسير (قشلاقي) به مناطق سردسير (ييلاقي) اين استان شروع شد.

«هاتف مميزي» روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: هزار و 800 خانوار عشاير استان به همراه 400 خانوار عشاير مهمان از استان هاي قم، البرز، مرکزي و سمنان از مناطق قشلاقي (گرمسير) به سمت مناطق ييلاقي شهرستان هاي فيروزکوه، دماوند و شميرانات کوچ خود را از اواخر ارديبهشت ماه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: کوچ بهاره عشاير تا 20 خرداد ادامه دارد و پس از آن عشاير استان تهران در مناطق ييلاقي به مدت 100 روز مستقر مي شوند که البته ممکن است با توجه به شرايط اقليمي تاريخ ورود عشاير به مراتع ييلاقي با اندکي تاخير انجام شود.
به گفته مميزي، به دليل شرايط اقليمي و بارش هاي مناسب امسال کوچ بهاره عشاير استان با تاخير 10روزه انجام شد.
وي خاطرنشان کرد: تامين امنيت در مسير کوچ، تسهيل و هماهنگي لازم براي تردد عشاير و دام از معابر و جاده هاي برون شهري، ارايه خدمات بهداشتي به عشاير، واکسيناسيون و ساير خدمات دامپزشکي، آبرساني، مرمت و بازگشايي مسيرهاي عشايري از خدمات مهم دستگاههاي مربوطه به عشاير است.
مدير امور عشاير استان تهران در مورد ساير خدمات قابل ارائه به عشاير نيز توضيح داد: توزيع سيلندر گاز، استفاده از انرژي هاي سازگار با محيط زيست و همچنين سامانه هاي مختلفي از جمله فانوس، حمام خورشيدي و روشنايي معابر در استقرارگاه هاي عشايري در نظر گرفته شده است و مسيرهاي کوچ عشاير نيز مرمت و بازگشايي مي شود.
وي با بيان اينکه عشاير استان تهران با 700 هزار راس دام سبک از توليدکنندگان عمده گوشت قرمز استان تهران هستند، افزود: اين جامعه توليد کننده در سال گذشته بيش از 67 هزار تن محصولات زراعي، باغي، لبني و پروتئيني توليد کردند.
تهرام/7243/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به اسلامشهر گفت: بارش‌ها به ویژه در استان‌های لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و خوزستان قابل توجه بود، به عنوان مثال در دو روز بارندگی‌های اخیر در استان خوزستان حدود یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدها و سفره‌های زیرزمینی شده‌است.

وی گفت: البته در ۱۴ استان دیگر نیز بارش‌ها مناسب بود.

نامی از هماهنگی‌ها و اقدامات استانداران به عنوان رؤسای ستادهای مدیریت بحران استان‌ها و فرمانداران به عنوان رؤسای ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها تقدیر کرد و گفت: در تمام مناطق کشور که احتمال این وجود دارد، که سیلاب به هموطنان آسیب برسانند، باید هموطنان به اماکن امن راهنمایی شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: از نظر ما جان مردم اهمیت بسیاری دارد و برای همین موضوع و با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و حضور عشایر در اماکن سیل خیز در استان‌های مختلف به سرعت این عزیزان در مناطق امن اسکان داده شدند، تا آسیبی نبینند.

کد خبر 6063234

دیگر خبرها

  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • تردد موتور سیکلت در مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • ۱۰ اردیبهشت ، زمان رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز
  • تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • ۱۰ اردیبهشت ، زمان رسمی کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • بارش های اخیر در۱۹استان قابل ملاحظه بود/اسکان عشایر در مناطق امن