Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:15:16 GMT

توفان و تگرگ 100 راس گوسفند را در خلخال تلف کرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۷۷۳

توفان و تگرگ 100 راس گوسفند را در خلخال تلف کرد

اردبیل - ایرنا - بخشدار مرکزی خلخال گفت: به علت وقوع طوفان و بارش دانه های درشت تگرگ عصر روز گذشته در روستای بیرق این شهرستان 100 راس از گوسفندان یک گله در حال چرا تلف شدند.

پیمان مظفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان ریالی خسارت وارد شده به دامداران این روستا در حال بررسی و برآورد است، اظهار داشت: این حادثه در حالی اتفاق افتاده که هیچ اخطار و هشداری مبنی بر بارش تگرگ از سوی اداره هواشناسی این شهرستان به مدیریت بحران خلخال گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او ، در این حادثه چوپان گله آسیبی ندیده ولی بارش سیل آسا و برخورد دانه های درشت تگرگ به گوسفندان علاوه بر تلف کردن تعدادی از آنها ، تعدادی از گوسفندان را نیز مجروح کرد.
در عین حال بر اثر برخورد آذرخش و همچنین وزش باد شدید لحظه ای و بروز توفان چند اصله از درختان بزرگ و کهنسال سرو واقع در باغ های اطراف شهر خلخال نیز شکسته شده و یا دچار آتش سوزی شدند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طوفان مظفري خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب چهارشنبه در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی، برخی مناطق فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده است، گفت: بیشترین بارش‌های امشب برای استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد است.

وی  با بیان اینکه  فردا پنجشنبه در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی بارش پیش بینی شده است، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس شمالی و مرکزی بارش روی می‌دهد.

وی همچنین از هشدار فعالیت سامانه بارشی خبر داد و گفت: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات تهران و مازندران پیش بینی شده است. 

ضیائیان با بیان اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر وجود دارد، گفت: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر شده است، گفت: این سامانه امشب فعال خواهد شد و در این مدت شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ در   نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان
  • (ویدیو) بارش تگرگ در سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ بارش تگرگ در راسک سیستان و بلوچستان
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور
  • وقوع بارش باران و ریزش تگرگ در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • خسارت ۵۸۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل‌آباد