Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس ضیا معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: متولدین نیمه دوم سال ۹۱ و نیمه اول سال ۹۲ که ۶ سال تمام دارند برای حضور در پایه اول دبستان ثبت نام می‌شوند.

وی افزود: کودکانی که در روز اول مهر سال ۹۲ نیز به دنیا آمده اند به صورت استثنا می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۶۵ هزار نوآموز کلاس اول در مدارس استان کرمان ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر از آمار دانش آموزان پایه اول ابتدایی را در کرمان دانش آموزان اتباع تشکیل می‌دهند تصریح کرد: آمار دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه اول امسال استان کرمان ۶۲ هزار و ۴۶۳ نفر بوده است.

ضیا افزود: سه هزار و ۲۹۳ آموزشگاه و ۱۵ هزار و ۴۹۷ کلاس درس استان کرمان طی سال تحصیلی جاری به دانش آموزان پایه اول اختصاص داشته و امسال به تناسب ازدیاد آمار تعداد کلاس‌ها افزایش خواهد داشت.

وی به بازنشسته شدن برخی از نیرو‌های معاونت ابتدایی در استان کرمان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: جایگزین این نیرو‌ها از طریق دانشگاه فرهنگیان  تامین می‌شود.

وی تعداد مراکز پیش دبستانی را نیز طی امسال ۲ هزار و ۱۶۶ مرکز عنوان و تصریح کرد: امسال ورودی دانش آموز پیش دبستان در کرمان در مجموع ۵۰ هزار نفر پیش بینی می‌شود و این تعداد در سال گذشته ۴۸ هزار نفر بوده است.

وی تاکید کرد: نوآموزان بدو ورود به مدرسه در صورت نداشتن گواهی پیش دبستانی باید دوره یک ماهه پیش دبستان را پشت سر بگذارند.

ضیا تصریح کرد: طرح سنجش امسال در استان کرمان از نیمه اول تیرماه تا ۲۰ شهریور به مرحله اجرا در می‌آید.

وی افزود: والدین به محض ثبت نام فرزند خود در مدارس از طریق مدرسه نسبت به نوبت گیری در طرح سنجش اقدام و به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

نام نویسی اول دبستانی ها از هفتم خرداد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدرسه نوآموزان دبستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، فرمانده سپاه ناحیه جوانرود گفت: دانش آموز جوانرودی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
سرهنگ بهرام میرزایی افزود: این دانش آموزان به مدت یک روز از یادمان شهدای مرصاد و بازی دراز بازدید می کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۵ اردیبهشت
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند
  • ۵۴ هزار دانش آموز گلستانی سفیر سلامت هستند
  • آغاز پویش دانش‌آموزی «عطر اردیبهشت ۳ » در کرمان 
  • اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی