Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@08:13:23 GMT

پیک مصرف برق روند کاهشی به خود گرفت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۷۸۳

پیک مصرف برق روند کاهشی به خود گرفت

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو (پاون)؛ هر درجه افزایش دما حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش بار مصرف را به‌همراه دارد، همین امر موجب شده است تا با افزایش یک درجه‌ای دمای متوسط کل کشور نسبت به مدت مشابه هفته گذشته پیک مصرف برق طی چند روز اخیر از حدود ۴۲ هزار مگاوات هفته گذشته به بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش دمای نقاط مختلف کشور و در پی آن استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی باعث شده بود تا از ابتدای این هفته اوج مصرف برق همواره بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات باشد، ولی از روز گذشته با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما پیک مصرف  مجددا روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال ۴۲ هزار مگاوات شد.

پیک مصرف برق کشور ساعت ۱۴:۴۹ دقیقه ظهر روز گذشته به ۴۲ هزار و ۷۹۸ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف تمامی روز‌های این هفته حدود ۸۰۰ مگاوات کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:  جهش ناگهانی پیک مصرف برق مقطعی است/کاهش ۴ درصدی انرژی مصرفی نسبت به سال قبل

روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و ۷۸۷ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۴۵۵ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۳۲ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و ۸۸۵ مگاوات و مصرف برق صنایع به چهار هزار و ۴۹۳ مگاوات رسیده بود.

انتهای پیام/

پیک مصرف برق وارد کانال ۴۲ هزار مگاوات شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روز‌های اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحد‌ها برای تولید انرژی پایدار در فصول گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه اردیبهشت نیز با انجام ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد