Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: روابط عمومی و رسانه ها 2 رکن سرنوشت ساز در جریان سازی آگاهانه و در زنجیره اطلاع رسانی هستند.

به گزارش ایرنا، « بهروز اکرمی » روز چهارشنبه در نشست مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی با اصحاب رسانه استان مرکزی، افزود: روابط عمومی و رسانه تکمیل کننده همدیگر هستند و باید در سایه همپوشانی موثر بهترین بازده را در جریان اطلاع رسانی هدفمند، شفاف و موثر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و کشور زبان گویای دولت محسوب می شوند و باید رهیافت هایی داشته باشند تاضمن تقویت سرمایه اجتماعی و مشارکت جویی هدفمند، نشاط و امید در جامعهرا افزایش داده و آگاهی را بهبود بخشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها باید اخبار را در کوتاهترین زمان به صورت دقیق و شفاف در اختیار خبرنگاران قرار دهند و رسانه ها نیز در استان مرکزی باید برای آشنایی مردم با اقدامات و فعالیت های دولت و دستگاه های اجرایی در جامعه در انتشار اخبار صحت، دقت و سرعت را در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: تصویری که از استان مرکزی توسط رسانه ها و خبرنگاران منتشر می شود باید امیدبخش ، واقعی و توسعه محور باشد و به پیوست های اجتماعی و انگیزه مداری دامن بزند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بر حمایت روابط عمومی ها از رسانه های مکتوب استان تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید آخرین گروهی باشند که از مشکلات اقتصادی جامعه و دستگاه ها دچار آسیب احتمالی می شوند.
اکرمی ادامه داد: نحوه تعامل روابط عمومی ها با نشریات نیازمند رتبه بندی است و در صورتی که روابط عمومی ها با خبرنگاران تعامل ندارند باید رسیدگی شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نگاه روابط عمومی ها به رسانه ها نباید گزینشی باشد بلکه برای آگاهی و اطلاع مردم از فعالیت دستگاه ها ی اجرایی باید از ظرفیت تمامی رسانه ها بهره گیری شود.
سید «مهدی مقدسی» ادامه داد: روابط عمومی ها وظیفه اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت های دستگاه ها اجرایی استان به مردم را برعهده داشته و می طلبد که توجه به این بخش با حساسیت در دستور کار باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدیران به دلیل بی اطلاعی از خدمات و اثر بخشی روابط عمومی از این ظرفیت غافل شده اند که باید زمینه هرچه فعال تر شدن این نهادها در دستگاها فراهم شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 136 رسانه بومی دارای مجوز و پروانه فعالیت در این استان وجود دارد که 104 مورد این رسانه ها مکتوب هستند.
حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: 10 درصد این رسانه ها فعال هستند و بقیه به دلایل مشکلات مالی و چاپی اقدامات مقطعی داشته و یا غیر فعال هستند.
وی ادامه داد: 32 پایگاه خبری و 35 نمایندگی نشریات سراسری در استان مرکزی فعالیت است و تمامی خبرگزاری های رسمی کشور در این استان نمایندگی دارند.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: در پیمایش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال های 95 و 96 حدود 16 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیون نفری کشور دارای فشار خون هستند که 10 میلیون نفر معادل 60 درصد این افراد از بیماری خود مطلع هستند.
«ریتا ظهیری » افزود: پنج میلیون نفر از بیماران مبتلا به فشار خود معادل 50 درصد برای درمان مشکل خود اقدام کرده اند و 20 درصد این افراد درمان موثر داشته اند.
وی ادامه داد: تنها یک میلیون نفر در کشور با وجود تمامی تجهیزات درمان بیماری فشار خون، درمان درست داشته اند.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک از تشکیل بسیج کنترل فشار خون در کشور و استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح از 17 اردیبهشت تا15 تیرماه جاری در این استان اجرایی می شود و امید می رود در این راستا 550 هزار نفر سنجش شوند.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می شود 80 هزار نفر این افراد به بیماری فشار خون بالا مبتلا باشند و 40 هزار نفر نیز در این طرح از بیماری خود مطلع شوند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها کلید افزایش اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به جامعه است.
«ابوالحسن خزایی پور» افزود: روابط عمومی بدون رسانه معنایی ندارد و این نشست ها با هدف افزایش تعامل بین این نهادها برگزار شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استانداري نشست روابط عمومي ها استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای گوشت الاغ در یک هتل مشهد ناقص اطلاع رسانی شد

محمود مادرشاهیان گفت: مقداری گوشت از طرف یک قصاب به یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رسیده بود که بازرس دامپزشکی و مدیر هتل قبل از مصرف متوجه شدند آن گوشت مربوط به الاغ است و بلافاصله این موضوع را اطلاع دادند و حتی یک گرم از این گوشت استفاده نشد.

وی ادامه داد: شخصی که این خبر را منتشر کرد بدون دانستن جزییات موضوع، اقدام به کار غیر حرفه‌ای کرد و توضیحات جامعه هتل‌داران را نشنید.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی همچنین گفت: طی نوروز ۶۰۶ مورد بازرسی در هتل ها انجام شد و هیچ تخلفی در این بازرسی ها مشاهده نشد. در همه هتل‌ها نماینده دامپزشکی نیز مستقر است و نظارت را کامل انجام می دهد.

وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی هتل‌های کلانشهر مشهد با تخفیف ویژه به پذیرش مسافر اقدام می‌کنند و برای تعطیلات عید فطر نیز ۳۰ درصد تخفیف ویژه خانواده هایی که به این شهر می آیند در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ماجرای گوشت الاغ در یک هتل مشهد ناقص اطلاع رسانی شد
  • شهادت ۲۰۰ فلسطینی در حمله به بیمارستان شفا
  • آخرین اطلاع رسانی وزیر نفت درباره بنزین
  • اعدام هولناک 200 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پر شد
  • تداوم کم آبی سد‌های خراسان رضوی
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • ظرفیت پارکینگ فرودگاه مهرآباد پُر شد