Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به توسعه پتانسیل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری برای توسعه صنایع فرهنگی گفت: ورود نوآوری به این حوزه‌ها در اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی قرار دارد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال با همراهی علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از مرکز نوآوری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری دیدن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این بازدید فعالان استارت‌آپ‌هایی که در حوزه صنایع فرهنگی، نرم و خلاق ایده‌هایشان را شروع کرده‌اند به بیان نقطه نظرات و ایده‌هایشان پرداختند.

ستاری بر همکاری معاونت علمی و فناوری و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای توسعه استارت‌آپ‌ها و صنایع خلاق و فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: برنامه‌های مشترک و همکاری‌های جدی‌ای در راه است، به طور خاص حمایت‌های مالی و زیرساختی را مد نظر قرار دادیم و آماده هستیم تا شتاب‌دهنده‌های حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری بر مبنای سازوکار همکاری مشترک حمایت شوند.

رییس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز ادامه داد: به راه افتادن استارت‌آپ‌ها در سه بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش مؤثری در ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده ایفا می‌کند؛ بنابراین این موضوع به عنوان یک اولویت مهم در حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی قرار دارد.

ستاری وجود یک محیط مناسب برای رونق این دست کسب و کار‌ها را اولویتی مهم و در روند اجرا از سوی معاونت علمی و فناوری عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی و فراهم آوردن محیطی برای استارت‌آپ‌های حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یک اولویت بسیار مهم برای رونق صنایع خلاق و فرهنگی است. این گام‌ها ضمن حمایت از جوانان فعال در این حوزه زمینه‌ساز رونق و احیای بخشی از بافت تاریخی تهران شده است.»

رییس بنیاد ملی نخبگان، نقش خارق‌العاده جوانان تحصیل‌کرده در زنده کردن بافت‌های فرهنگی و اندیشه‌ای فراموش شده را یادآوری کرد و گفت: حوزه‌های باستان‌شناسی و بخش‌های مرتبط با گردشگری می‌توانند با ایجاد استارت‌آپ‌های خود، ضمن خلق ارزش افزوده از ظرفیت‌هایی که به محاق فراموشی رفته‌اند، احیا کرده و برای دیگر جوانان نیز اشتغال بیافرینند.

ستاری، به حمایت زیرساختی و مالی برای توسعه زیست‌بوم استارت‌آپ‌های میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، بخشی از هزینه مرمت خانه تاریخی سرهنگ ایرج را پرداخت می‌کند.

رونمایی از سامانه گردشگری مجازی
در ادامه این بازدید از سامانه هوشمند هایپراسکپو با حضور ستاری و مونسان رونمایی شد. در این نمایشگاه مجازی تمام استارتا‌پ‌های حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در غرفه‌های مجازی حضور دارند و محصولات خود را ارائه می‌دهند.

استفاده از این سامانه مجازی، فرصتی را فراهم می‌کند تا استارت‌آپ‌ها به طور مستقیم با بازدیدکنندگان خود ارتباط داشته باشند. برندسازی و جذب سرمایه‌گذاری مجریان استارت‌آپ‌ها از دیگر مزایای این سامانه هوشمند است.

مرمت ساختمان ایرج با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
خانه‌ای تاریخی در مرکز پایتخت با معماری سنتی چشم‌نوازش ستون‌های مرمری خیره‌کننده‌اش و حیاطی که با حوض و درخت کهنسال تزیین شده است، برای استارت‌آپ‌هایی که در حجره‌های پیرامونی فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، یادآور شکوه میراث فرهنگی و الهام‌بخش پروراندن ایده‌های نوآورانه‌شان است. دیوار‌های آجری این بنا پس از سال‌ها مرمت شده است و این بنای فرهنگی، با حضور استارت‌آپ‌ها حیاتی دوباره می‌گیرند.

در حال حاضر بخشی از خانه تاریخی سرهنگ ایرج مرمت شده است و فرآیند مرمت این بنا با همراهی بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری کامل می‌شود.

گردشگری عشایری، گردشگری کودک، موزه مجازی، راهنمای صوتی اماکن تاریخی، ضدآب‌سازی خاک، شیشه و سنگ بنا‌های تاریخی محور فعالیت استارت‌آپ‌های مستقر در خانه تاریخی سرهنگ ایرج است.

در این بازدید محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، ولی تیموری معاون گردشگری، حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری حقوقی و امور مجلس، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری صنایع خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد