Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@13:54:48 GMT

نوروز امسال تصادف ها کمتر بود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۴۹۳۰

آمار تصادفات جاده ای در نوروزی که گذشت بیش از 13 درصد نسبت به نوروز 97 کاهش داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در نوروز سال جاری ۶۹.۴ درصد کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون شهری (۶۳۵ نفر)، ۱۹.۲ درصد در راه‌های درون شهری (۱۷۶ نفر)، ۵.۴ درصد در جاده‌های روستایی (۴۹ نفر)، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد در راه‌های اختصاصی و محل تصادف ۴.۸ درصد سایر مسیر‌ها بوده است که بدین ترتیب تعداد متوفیان تصادف در جاده‌های برون شهری ۱۳.۳ درصد، راه‌های درون شهری ۱۹.۶ درصد و در جاده‌های روستایی ۴۰.۲ درصد کاهش یافته است.

بیشترین درگذشتگان حوادث رانندگی در روز‌های ۲۶ اسفند و سوم فروردین

بر اساس این گزارش بیشترین فوتی‌های حوادث رانندگی در روز‌های ۲۶ اسفند (۶۴ نفر)، سوم فروردین (۶۳ نفر) و ۲۹ اسفند (۶۲ نفر) و کمترین فوتی‌ها در روز‌های ششم فروردین (۲۲ نفر) و نهم فروردین (۲۹ نفر) رخ داده است.


کاهش تلفات در نیمه دوم تعطیلات نوروزی

همچنین تلفات حوادث رانندگی در نیمه اول ایام نوروز (۲۵ اسفند تا ۵ فروردین) ۵۲۹ نفر بوده که در نیمه دوم این ایام (۶ فروردین تا ۱۵ فروردین) با کاهش ۲۷ درصدی مواجه شده و به ۳۸۶ نفر رسیده است.


استان خراسان رضوی دارای بیشترین آمار تلفات تصادفات

در ایام نوروز امسال استان‌های خراسان رضوی با ۷۲ و سیستان و بلوچستان وکرمان هر کدام با ۷۱ فوتی بیشترین و استان‌های ایلام با ۳ و چهارمحال و بختیاری با ۹ فوتی کمترین تعداد کشته‌­های ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌­اند.

بیشترین افزایش فراوانی در مرگ‌های ناشی از تصادفات مربوط به ایام نوروزامسال نسبت به سال گذشته مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان (۱۶ نفر) و بوشهر (۱۱ نفر) و بیشترین کاهش مربوط به استان‌های فارس (۵۰- نفر) و تهران (۲۲ نفر) بوده است.


۶۹.۹ درصد تلفات تصادفات مرد بودند

این بررسی نشان می­دهد در نوروز سال ۱۳۹۸، ۶۹.۹ درصد از کشته­‌های ناشی ازحوادث رانندگی مرد و ۳۰.۱ درصد زن بوده‌­اند.


بیش از ۷۰ درصد جان باختگان تصادفات نوروزی تحصیلات زیردیپلم داشته اند

از لحاظ تحصیلی ۲۷.۱ درصد بیسواد، ۴۷ درصد دارای تحصیلات کمتر از دیپلم، ۱۵ درصد دیپلمه، ۹.۱ درصد بالاتر از دیپلم و ۱.۸ درصد نامعلوم بوده است.


تفکیک سنی متوفیات حوادث رانندگی نوروز

از لحاظ سنی ۱۲.۶ درصد افراد ۱۰ سال و کمتر، ۶.۷ درصد ۱۷-۱۱ سال، ۵۴.۴ درصد ۴۹-۱۸ سال و ۲۶.۲ درصد کشته‌های تصادفات ۵۰ سال به بالا داشته‌­اند؛ سن یک دهم درصد افراد نامعلوم بوده است.


۴۴.۲ درصد متوفیات بر اثر برخورد دو وسیله نقلیه جان باخته اند

نحوه وقوع تصادف ۴۴.۲ درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، ۲۷.۷ درصد واژگونی وسیله نقلیه و ۱۸.۷ درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر و ۷.۸ درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه متوفی به شیء ثابت بوده است.


ضربه به سر، عمده‌ترین علت اصلی مرگ

علت اصلی مرگ در ۴۴.۴ درصد از موارد ضربه به سر و پس از آن شکستگی‌های متعدد با ۲۸.۴ درصد بوده است. همچنین محل فوت ۵۵.۵ درصد از افراد در محل حادثه، ۷.۲ درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت ۳۵.۶ درصد از افراد در بیمارستان بوده است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در جریان این بازدید با کارکنان و امدادگران این جمعیت گفتگو و در جلسه جمعیت هلال احمر کشور که با حضور مدیران عامل، شورای معاونان استان‌ها در خصوص طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۳ که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، گفت: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا به امروز بیش از ۹۸۳ هزار خودرو به استان وارد شد و تلفات رانندگی نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته، ۷۵ درصد کاهش دارد که این هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان شامل جمعیت هلال احمر، پلیس راهور و فوریت‌های پزشکی و رعایت دقیق‌تر قوانین و مقررات را از سوی مسافران نشان می‌دهد.

دکتر اسدالله عباسی از ورود بیش از ۴ میلیون و ۵۳۶ هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی و زمینی به گیلان نوروز امسال خبر داد و افزود: با اقامت مسافران به میزان ۶ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۰۸ نفر شب در گیلان، ۷۹ درصد تخت‌های واحد‌های اقامتی و گردشگری در استان اشغال شد.

وی افتتاح ۸ کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین - رشت در محدوده منجیل به امام‌زاده هاشم را از اتفاقات خوب در گیلان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: افتتاح این قسمت از آزادراه، با کاهش بار ترافیکی و معطلی و خستگی مسافران، وقوع تصادفات جاده‌ای را کاهش داد.

استاندار گیلان با ابراز رضایت از عملکرد هلال احمر گیلان به ویژه در تابستان سال گذشته، گفت: عملکرد خوب هلال احمر، داوطلبان این جمعیت و غواصان موجب کاهش قابل توجه غرق شدگان در تابستان پارسال در مقایسه با سال قبل‌تر در استان شد.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر آمادگی کامل گیلان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی، افزود: رعایت شئونات اسلامی در ماه پرفضیلت رمضان مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: مکان‌هایی برای استراحت مسافران، انجام فریضه نماز و معاینه سلامت مهمانان نوروزی از سوی داوطلبان هلال احمر در مسیر راه‌های گیلان مهیا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم در این جلسه با اشاره به حمایت استاندار از جمعیت هلال احمر استان گفت: سال گذشته بیش از ۴۱ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات حوزه امداد و نجات دریایی شامل جت اسکی، قایق‌های دریایی و جیمی از سوی استاندار در اختیار این جمعیت قرار گرفت.

هادی سلیمی از صدور مجوز ساخت ۶ پایگاه جدید امداد و نجات با دستور استاندار برای خدمات رسانی به مردم و مسافران خبر داد و افزود: مراحل اداری برای ساخت این پایگاه‌ها در دست انجام است.

دیگر خبرها

  • تصادفات ۲۴ ساعت اخیر در اصفهان ۳ فوتی و ۴۷ مصدوم داشت
  • 617 نفر تا 10 فروردین 1403 در حوادث رانندگی کشته شدند
  • مصدومیت ۵ نفر در تصادف دو خودرو در آزادراه قزوین-همدان
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کدام استان‌ها بیشترین میزان فوتی در تصادفات رانندگی را در نوروز ۱۴۰۳ دارند؟
  • فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان
  • ۲۲ مصدوم حاصل حوادث رانندگی ۲۴ ساعت گذشته در گتوند خوزستان
  • بیش از ۸۳ هزار مراجعه به مراکز درمانی همدان در نوروز امسال
  • ثبت بیشترین تخلف رانندگی در کمربندی غربی شیراز
  • کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال