Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عابدینی گفت: هدف جدی در پرداخت زکات نیازمند پروری نیست بلکه توانمندسازی نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جلسه شورای زکات استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده است دستور می دهم به شما امانات را به اهل آن برسانید و ما باید کمک کنیم اتفاقی که خداوند متعال می خواهد انجام شود و همه در این خصوص مسئول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: استفاده از ماه رمضان به خصوص نمازهای جماعت، نمازهای جمعه، شب های احیا و شب قدر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: در شب قدر یکی از وظایف ما این است بیینیم سال گذشته چه کردیم و در تطهیر و پاک شدن مال مان چه قدمی برداشتیم و باید به این امر توجه کنیم زیرا در غیر این صورت شب قدر و قرآن نازل شده در این شب را درک نمی کنیم.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: هدف جدی در پرداخت زکات نیازمند پروری نیست، بلکه توانمندسازی نیازمندان است و این امر هر روز که جلوتر می رویم بیشتر دیده می شود و ما فقط مأمور اطعام نیستیم بلکه اکرام هم هستیم و اکرام بر اطعام اولویت دارد، اکرام یعنی شخصیت و جایگاه معنوی افراد محفوظ بماند و پرداخت کنندگان خود را نیازمند این کار بدانند که به دیگران کمک کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت توزیع دقیق زکات تصریح کرد: توزیع دقیق رسالت جدی ما است برای این کار باید چند پیش نیاز مورد توجه قرار گیرد که یک بحث آگاهی از قوانین دینی و مسائل شرعی است و در بحث زکات باید این دقت را داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: اقدام دیگر شناخت جامعه هدف و سپس درک اولویت ها است، ما باید به پرداخت کنندگان این سفارش را کنیم اگر در اقوام نیازمند دارید اول آنها در اولویت هستند. 

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام فصل برداشت، این ایام فرصت خوبی است تا روحانیونی که در روستاها هستند، بحث زکات را تبلیغ کنند.

 

«عبدالمحمد زاهدی» یادآور شد: در بحث جمع آوری زکات نمی توانیم هیئت امنا را از این کار منع کنیم بنابراین باید اعتماد کنیم و هیئت امنا با نظارت ائمه جماعات در محل خود جمع آوری زکات را داشته باشند و گزارش آن را به دبیرخانه شورای زکات اعلام کنند که بدانیم چه میزان زکات جمع آوری می شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن روزه اولی ها ماه رمضان دختران روزه اولی مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد اردبیل روزه اولی ها کانون های مساجد خبرگزاری شبستان نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیازمندان زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر از افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر استان که توان تأمین هزینه‌های درمانی، دارو و توانبخشی را ندارند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند، حمایت مالی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده حمایتی در سطح استان زنجان در خصوص پرداخت بلاعوض هزینه‌های دارویی و درمانی تشکیل شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای این تعداد در مدت زمان بیان شده ۳۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال هزینه پرداخت شده که از این میزان ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال پرداختی به افراد بیمار نیازمند معرفی شده توسط ۳۵ خانه هلال است.

هاشمی اظهارداشت: پرداخت کمک هزینه در زمینه‌های دارو، بستری طبی و جراحی، خدمات پاراکلینیکی، تأمین وسایل و تجهیزات توانبخشی به بیماران نیازمند، تحت پوشش تسهیلات حمایتی آئین‌نامه خدمات اجتماعی جمعیت هلال‌احمر قرار دارد.

وی تاکید کرد: این کمک هزینه درمانی، طی ۹ مرحله برای بیماران نیازمند در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، ماهنشان، طارم، ایجرود و سلطانیه پرداخت شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی بشردوست همواره نقش محوری در فعالیت‌های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

کد خبر 6081954

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس