Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا که تاکنون بارها دولت سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده است و حتی با این بهانه حملاتی را به خاک سوریه صورت داده است، بامداد چهارشنبه نیز در ادعایی دیگر، دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده است.

به  گزارش تابناک، وزارت خارجه آمریکا در ادامه تنش‌آفرینی در سطح منطقه، این بار سراغ سوریه رفت و مدعی شد نشانه‌هایی مبنی بر تمایل دولت دمشق برای استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا همچنین مدعی شد در حمله‌ای که یکشنبه گذشته در شمال غرب سوریه انجام شده؛ از گاز کلر استفاده شده است.

به ادعای مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این نهاد همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات پیرامون این موضوع است.

وی همچنین بار دیگر با تکیه بر ادعاهای واهی تهدید کرد چنانچه دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی استفاده کند؛ با پاسخ سریع و درخوری از سوی آمریکا و متحدانش مواجه خواهد شد.

به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، حمله شیمیایی که ادعا می‌شود روز یکشنبه انجام گرفته در راستای نقض آتش‌بس در ادلب تدارک دیده شده است.

دولت واشنگتن ۲ بار در آوریل ۲۰۱۷ و آوریل ۲۰۱۸، با طرح ادعای مشابه، نیروهای دمشق را هدف حمله موشکی قرار داد.

ادعاهای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته، «ویکتور کوپچیشین» رئیس مرکز صلح روسیه اظهار داشت که تروریست‌ها در سوریه در حال برنامه‌ریزی برای آغاز یک حمله شیمیایی به روستای جرجناز و شهر سراقب هستند.

وی افزود که در اختیار تروریست‌هایی که در ناحیه مسکونی ادلب فعالیت می‌کنند مقدار قابل توجهی مواد سمی قرار دارد و تروریست‌ها در نظر دارند از این مواد شیمیایی برای ساخت سلاح‌های شیمیایی و استفاده از آنها علیه غیر نظامیان استفاده کنند.

گفتنی است که سراقب یک منطقه مسکونی در سوریه است که در شهرستان ادلب واقع شده است.

حال باید بدین پرسش پاسخ داد که هدف آمریکا از اتهام جدید علیه دمشق چیست؟

نخست: تحرک جدید آمریکایی ها برای متهم کردن دولت سوریه، ریشه در تلاش های اخیر واشنگتن برای فعال شدن در پرونده سوریه دارد. در واقع، این بخشی از تلاش دولت آمریکا برای افزایش نقش آفرینی در موضوع سوریه است. به ویژه آنکه در ماه های اخیر از نقش و نفوذ آمریکا در این بحران به شدت کاسته شده است. تا جایی که روز گذشته حدود ۴۰۰ تن از اعضای کنگره با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار تداوم حضور نظامی این کشور در سوریه و مقابله با گروه‌های تروریستی شدند که تهدیدی برای متحدان منطقه‌ای واشنگتن محسوب می‌شوند. در نسخه‌ای از این نامه که در صفحه رسمی «مایکل مک‌کول» نماینده ایالت تگزاس منتشر شد، می‌خوانیم: از آنجایی که برخی از نزدیک‌ترین متحدان منطقه‌ای ما با تهدید مواجه هستند؛ رهبری و حمایت آمریکا همچون همیشه ضروری می‌نماید.

در این نامه که با ابتکار عمل سناتورها «جیمز ریچ» و «باب منندز» و همچنین نمایندگان «الیوت انگِل» و «مایکل مک‌کول» نوشته شده، ادعا می‌شود که بحران سوریه پیچیده است و راه‌حل‌های سیاسی موجود کافی نیست. به همین دلیل تنها گزینه آمریکا پیشبرد سیاست‌هایی است که مانع از تهدیدهای فزاینده علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌شود و چنین راهبردی رهبری آمریکا را می‌طلبد.

دوم: نکته دیگر این که تمامی اتهام‌های مطرح شده از سوی آمریکا علیه ارتش سوریه در استفاده از این نوع تسلیحات، همزمان با پیشروی‌های جدید نیرو‌های ارتش سوریه در مناطق تحت سلطه گروه‌های تروریستی یا همزمان با پیشرفت‌های قابل توجه در روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه مطرح می‌شود. کما اینکه در دوران پیشروی های ارتش سوریه در حلب و عملیات ارتش سوریه در حماه نیز چنین اتهاماتی نیز مطرح شده بود.

سوم: در راستای هدف دوم، آمریکایی ها به دنبال فرسایشی کردن بحران سوریه و جلوگیری از اعاده حاکمیت ارتش سوریه بر تمامی مناطق این کشور هستند. کما اینکه با تحرکات ارتش سوریه برای بازپسگیری ادلب به عنوان آخرین دژ گروه های تروریستی، بار دیگر این اتهامات مطرح شده است تا در صورتی که احساس خطر کنند به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، حملاتی را برای جلوگیری از پیشروی میدانی راه اندازی کنند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: سوریه حمله شیمیایی آمریکا اتهام ادلب هادی رضوی جواد نکونام مسعود شجاعی حسین هدایتی فرودگاه نجران احمد عراقچی خودروهای هیبریدی ابیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد

آفتاب‌‌نیوز :

«جنبش دولت مطلوب در اسرائیل» در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در خانه سایمون فالیک، میلیاردر آمریکایی ممکن است دریافت یک «هدیه ممنوعه» تلقی شود.

طبق گزارش روزنامه تایمز، مشاور حقوقی دفتر نخست وزیر در نامه‌ای که برای گالی باهاراو میارا، دادستان کل فرستاده است، اعلام کرد علاوه بر موضوع اخلاقی اقامت نخست وزیر در خانه یک خارجی در اسرائیل، اقدامات نتانیاهو ممکن است نقض ممنوعیت پذیرش هدایا در مورد کارمندان دولتی باشد.

در این بیانیه آمده است: خدمات اقامتی و سکونت در ویلایی بزرگ به صورت رایگان، ممکن است به منزله هدیه ممنوعه و مغایر با قوانین مربوط به اخذ مزایا باشد. در طول جنگی که در آن ده‌ها هزار نفر از شهروندان آواره شدند، برای نخست‌وزیر اسرائیل مناسب نیست که در خانه شخصی یک مقیم خارجی زندگی کند. دادستان رژیم صهیونیستی اعلام کرد اقامت نتانیاهو در منزل این میلیاردر سوالات جدی را در مورد حفظ سه اقامتگاه نخست وزیر با هزینه عمومی ایجاد می‌کند.

پیشتر رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند نتانیاهو آخر هفته را در عمارت مجللی در خیابان کاسپی در قدس گذراند که متعلق به سایمون فالیک، میلیاردر آمریکایی است که گفته می‌شود یک پناهگاه پیشرفته ضد موشکی و هسته‌ای در آنجا قرار دارد.

این اقامت در حالی رخ داده که شامگاه شنبه، ایران در واکنش به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق با استفاده از ده‌ها پهپاد و موشک بالستیک، حمله‌ گسترده‌ای را به اراضی اشغالی انجام داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • نتانیاهو به دریافت «هدیه ممنوعه» از میلیاردر آمریکایی متهم شد
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در تهران
  • بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در ولنجک
  • دستگیری سارق مسلح سوپر مارکت در تهران
  • دستگیری سارق مسلح سوپر مارکت
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد
  • چند جانباز شیمیایی شهید شدند؟