Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@23:16:19 GMT

«ماه» دو چهره متفاوت دارد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۴۵۵

«ماه» دو چهره متفاوت دارد

خبرگزاری میزان- بررسی‌ها نشان داده‌اند که نیمه دور ماه پوسته‌ای ضخیم‌تر دارد و یک لایه اضافه روی سطح آن را پوشانده که آن را با نیمه آشنای ماه متفاوت می‌کند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،به نقل از دیلی‌میل، بررسی‌ها نشان داده‌اند که نیمه دور ماه پوسته‌ای ضخیم‌تر دارد و یک لایه اضافه روی سطح آن را پوشانده که آن را با نیمه آشنای ماه متفاوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاویه دید ما از روی زمین تنها یک نیمه ماه را برایمان آشکار می‌سازد در حالی که نیمه دیگر آن ساختاری کاملا متفاوت دارد.

محققان با استفاده از شبیه‌سازی، این تئوری را مطرح کرده‌اند که احتمالا این تفاوت به خاطر برخورد یک جسم عظیم به ماه در اوایل عمر آن ایجاد شده است.

مدارگرد‌های «GRAIL» ناسا حدود یک سال است که به دور ماه می‌چرخند تا قدرت جاذبه آن را بررسی کرده و به جمع‌آوری اطلاعات از لایه‌های درونی آن بپردازند که نتایج به دست آمده تفاوت‌های محسوسی بین دو نیمه ماه نشان می‌دهند.

اندازه گیری‌های انجام شده توسط آزمایشگاه (GRAIL) در سال ۲۰۱۲ به دانشمندان اطلاعات بیشتری در مورد ساختار ماه داد.

با استفاده از داده‌های GRAIL به عنوان نقطه شروع، این تیم تحقیقاتی از شبیه سازی‌های رایانه‌ای برای بررسی اثر برخورد اجسام با جرم و سرعت‌های متفاوت استفاده کرده تا بهترین سناریویی که می‌تواند این ملاحظات را در مورد ماه توجیه کند، به دست آورند.

بعد از انجام ۳۶۰ شبیه‌سازی و محدود کردن نتایج، نزدیک‌ترین نتیجه نشان می‌داد که جسمی با قطر ۷۸۰ کیلومتر با سرعت ۲۲۵۰۰ کیلومتر بر ساعت به نیمه نزدیک ماه برخورد کرده است. به همین صورت برخورد جسم کوچکتری با ۷۲۰ کیلومتر قطر و سرعت بیشتری برابر با ۲۴۵۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌توانست دقیقا همین اثر را داشته باشد.
این تحقیق در مجله علمی ژئوفیزیک AGU منتشر شده است.

انتهای پیام/
منبع:فارس
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماه کره ماه علمی کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست لاپورتا از هواداران: ورزشگاه را زودپز کنید!

به گزارش "ورزش سه"، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، لحظاتی قبل از شروع بازی بارسا و پی اس جی، دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بار دیگر خوش‌بینی خود را به حضور بارسا در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها نشان داد.

او در گفت‌وگو با رسانه باشگاه بارسا گفت: «درست است که بازی بسیار مهمی است، اما من اصلاً استرس ندارم و نگران نیستم. به بازیکنانمان اعتماد دارم، آن‌ها بهترین بازیکنان ممکن هستند؛ بسیار با‌انگیزه هستند و همچنین به توانایی خود ایمان دارند.

همان‌طورکه به من گفته‌اند، آن‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند و استعداد و توانایی‌هایشان را برای صعود به نیمه‌نهایی نشان خواهند داد. هواداران نگران نباشند، بازیکنان اولین کسانی هستند که می‌خواهند تیم به موفقیت برسد.

هواداران هم نقش زیادی در این بازی دارند. آن‌ها بازیکن دوازدهم تیم هستند. خطاب به هواداران می‌گویم، بیایید با تبدیل المپیک به زودپز به تیم برای پیروزی کمک کنیم.»

دیگر خبرها

  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • رسالت همه فعالین اجتماعی نشان‌دادن چهره واقعی سیستان و بلوچستان است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • چهره‌ای متفاوت از خونسرد آلمانی؛ خوشحالی کروس بعد از غلبه رئال مادرید بر منچسترسیتی / عکس
  • هربرت هاینر: پیروزی بایرن مونیخ شاهکار تاکتیکی توماس توخل بود
  • درخواست لاپورتا از هواداران: ورزشگاه را زودپز کنید!
  • اقدام ایران یک عملیات تاکتیکی هوشمندانه بود
  • چهره متفاوت پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی/ عکس
  • جنجال جدید ستاره منچستریونایتد و برخورد شدید تن‌هاخ
  • برخورد تن‌هاخ با ستاره یونایتد برای یک لایک!