Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه حداکثر تا دو ماه آینده اظهار امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره تشکیل شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر گفت:

 اهالی فرهنگ و هنر و رسانه مشکلاتی داشتند و برخی دعاوی علیه آنها از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی مطرح می‌شد و در محاکم عادی که این موضوعات مطرح می شد رویه ها برای محاکم یا رسانه ها به شکل روشنی مشخص نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با موافقت قوه قضائیه، شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه در حال شکل گیری است و مکان و قضات و مجموعه هایی که می‌خواهند حضور پیدا کنند و همچنین افرادی که به عنوان کارشناسان فرهنگ و رسانه باید در این مجتمع حضور پیدا کنند معرفی شدند. مراحل کار تقریباً رو به پایان است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: این مسیر کمک می کند تا دعاوی حقیقی یا حقوقی که علیه اصحاب هنر و رسانه شکل می گیرد، در فضایی با تفاهم بهتر جریان پیدا کند وامیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده شاهد آغاز به کار مجتمع حل اختلاف هنر و رسانه باشیم.

صالحی با اشاره به اقدامات دولت برای حل مشکل کمبود کاغذ گفت: خوشبختانه اصل این مسئله که کاغذ فرهنگی ما برای کتاب و نشریات حدود ۸۰هزار تن است و باید با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در سال ۹۸ عرضه شود به تصویب نهایی رسیده است که ابلاغیه این موضوع، اول این هفته از طریق بانک مرکزی اعلام شده است.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه گمرک ها موظف هستند که بعد از این ابلاغ، ترخیص را انجام دهند، اظهار کرد: البته بخشی از مسئله، هنوز در گمرکات اتقاق نیفتاده است، اما با آقای همتی هم صحبت کردم که این مهم هرچه سریع تر انجام شود. هرچند امیدوار بودیم تا این لحظه، موضوع در گمرک حل شده باشد.

صالحی یادآور شد: مسئله گرانی کاغد فقط به گمرک محدود نمی شود و تامین ارزی که مشخص نبود، ارز ۴هزار و دویست تومان باشد یا نیمایی، مزید بر علت شده است اما امیدوارم تا هفته آینده، ۶ یا ۷هزار تن کاغذی که در مسیر ترخیص گمرک است در بازار عرضه شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر ارشاد رسانه کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه شناسنامه ملی برای همه پروژه‌های فرهنگی - هنری در سطح کشور با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام، فعال، غیرفعال و بهره‌برداری شده خبر داد. 

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی در نشست صمیمی با کارکنان این معاونت، از تشکیل «کمیته زیرساخت» خبر داد و اظهار کرد: این کمیته با هدف تسریع در رسیدگی به امور پروژه‌های نیمه‌تمام تشکیل شده است.

وی از وظایف این کمیته به مطالعه تخصصی برای روند تجاری‌سازی اشاره کرد و افزود: بررسی قابلیت تجاری‌سازی مجتمع‌های فرهنگی و هنری از دیگر مواردی است که در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این اقدام با هدف درآمدزایی مستمر برای مجتمع‌های فرهنگی و هنری بهره‌برداری شده و تأمین اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های نیمه‌تمام انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر این‌که زیرساخت‌های فرهنگی - هنری کشور تقویت می‌شوند، گفت: بنا داریم در آخرین سال از خدمت دولت سیزدهم، مصوبات با شتاب بیشتری عملیاتی شوند. مقام عالی وزارت تاکید ویژه‌ای درباره این موضوع دارند و مأموریت‌های جدیدی برای سال ۱۴۰۳ تدوین کرده‌اند.

کد خبر 747307

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود