Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:00:57 GMT

مسابقات قرآن دانش آموزان جهان اسلام را همدل کرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۶۶۶

مسابقات قرآن دانش آموزان جهان اسلام را همدل کرد

تهران- ایرنا- مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات بین المللی قرآن همدلی میان دانش آموزان جهان اسلام را رواج داده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، «محمدرضا مسیب زاده» روز چهارشنبه در آیین تجلیل از عوامل اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ساختمان مرکزی‌ وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با وجود هجمه هایی که به کشور وارد شده است، تعداد شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن بیش از سال های‌ گذشته بود که نشانگر پویایی و تاثیرگذاری‌ کشور ایران در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه 10 هزار دانش‌آموز به صورت هدفمند از این مسابقات بازدید کردند، یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش سه بار در سالن و برنامه های حاشیه‌ای این مسابقات حضور پیدا کرد تا توجه این وزارتخانه را به امور قرآنی در میان دانش آموزان نشان دهد.
به گفته مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش کمیته های بسیاری در طول برگزاری مسابقات بین المللی قرآن همکاری داشتند و در برگزاری این مسابقات همه افراد تمام توان خود را به کار گرفتند.
مسیب زاده مهم‌ترین پیام مسابقات بین المللی قرآن را صرفه جویی و بهره‌وری عنوان کرد و گفت: مسئولان آموزش و پرورش با حداقل امکانات اقدام بسیار بزرگی در حوزه بهره‌برداری و اجرا انجام دادند.

** تربیت قرآنی بستر ایمن سازی دانش آموزان است
معاون پژوهشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرآن و تربیت قرآنی بهترین بستر ایمن سازی دانش‌آموزان و خانواده ها است و امروز جامعه ما بیش از هر نیاز دیگری نیازمند توجه قرآن است.
«علیرضا کاظمی» در آیین تجلیل از عوامل اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: توسعه فرهنگ نماز، قرآن و عترت اولین اولویت معاونت آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش است، تلاش دارد با برنامه های مختلف قرآنی، جریانی قرآنی در سطح کشور راه اندازی شود.
وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در یک منطقه کوچک بی شک به یک حرکت فرهنگی ‌تبدیل می شود.

ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام با شعار «یک کتاب و یک امت» 21 تا 25 فروردین همزمان با برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بزرگسالان در هتل هما و مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد و 31 دانش آموز از 21 کشور در بخش های قرائت و حفظ با یکدیگر رقابت کردند.
در این مسابقات در بخش پسران، «امیرحسین رحمتی» از استان گلستان نفر برتر در رشته قرائت و «علی فیضی» به عنوان حافظ کل در رشته حفظ و در بخش خواهران «زینب امین پور» در رشته حفظ، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند و در این بخش به دلیل به حد نصاب نرسیدن دختران متقاضی، رشته قرائت برگزار نشد.
در پایان این رقابت «عبدالعلی عبدالرحیم محمدحاجی» از کشور کنیا، «علی فیضی» از ایران و «محمود ابوالخیر ناصیف» از سوریه، عنوان نفرات اول تا سوم بخش حفظ قرآن کریم را در بخش دانش آموزی از آن خود کردند.
همچنین در رشته حفظ قرآن دختران دانش آموز «زینب امین پور» از ایران، «فیضا نرگس» از ترکیه و «ریم اشبول» از اردن در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.
در رشته قرائت پسران دانش آموز نیز «امیر حسین رحمتی» از ایران، «سید یاسین حسینی» از افغانستان و«محمد رفقی هواری» از اندونزی اول تا سوم شدند.
دانام**9491**1883

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • این افراد معلم می‌شوند
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی