Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@13:55:50 GMT

اولین زن گوینده اخبار بی‌بی‌سی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۵۶۸۴

به گزارش پارس نیوز، 

وینتون در ژوئن سال ۱۹۶۰ میلادی به عنوان گوینده اخبار در شبکه بی بی سی انتخاب شد که در واقع واکنشی بود شبکه تلویزیونی «آی تی ان» که از سال ۱۹۵۵ یک مجری اخبار زن به نام «باربارا مندل» را استخدام کرده بود.

فران آنسورث مدیر اخبار و امور جاری شبکه بی بی سی در بیانیه‌ای گفت: «به خانواده و دوستان نانسی وینتون تسلیت می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که ما میزبان زنانی مستعد در عرصه اجرا، تدوین، فیلم و گزارش در اخبار بی بی سی هستیم، باید به گذشته بنگریم و به پیشروهایی چون «نانسی وینتون» به عنوان اولین گوینده زن اخبار شبکه بی بی سی ادای احترام کنیم.»

مدیران بی بی سی در دهه ۶۰ میلادی از تصمیم استخدام وینتون به عنوان یک تجربه یاد می‌کردند و معتقد بودند او به اندازه کافی جدی است تا بتواند بر پیش‌قضاوت‌ها در رسانه‌هایی چیره شود که می‌گفتند زنان برای خواندن اخبار مهم مناسب نیستند.

وینتون در سال ۱۹۶۴ در مصاحبه‌ای با دیلی میل عنوان کرد که از تبعیض‌ها و تعصبات رنج دیده است. وی تا سال ۱۹۷۵ نیز تنها زنی بود که گویندگی اخبار بی بی سی را بر عهده داشته بود و پس از آن در «آنجلا ریپون» برای گویندگی اخبار ساعت ۹ شب شبکه انتخاب شد.

در سال ۱۹۶۱، وینتون به شبکه «آی تی اِن» پیوست و تا بازنشستگی به عنوان خبرنگار رادیو و تلویزیونی به فعالیت خود ادامه داد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بی بی سی شبکه تلویزیونی خانواده زنان بازنشستگی بی بی سی شبکه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق گزارش مذکور در بازه ژانویه-مارس تعداد محموله های بارگیری شده موبایل جهان ۷.۸ درصد رشد کرد و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسید. سهم بازار یک تولید کننده موبایل کره ای ۲۰.۸ درصد رسید و به این ترتیب شرکت مذکور جایگاه بزرگترین فروشنده موبایل را از اپل گرفت.

شیب شدید فروش محصولات اپل در حالی رخ داده که عملکرد این شرکت در سه ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۳ میلادی بسیار قدرتمند بود، به طوریکه اپل توانست جایگاه شرکت کره ای به عنوان برترین تولید کننده موبایل جهان را از آن خود کند. اما اکنون اپل دوباره به جایگاه دوم بازگشته و ۱۷.۳ درصد از سهم بازار فروش موبایل در جهان را دارد. در این میان سهم شرکت های چینی از بازار در حال افزایش است.

اپل در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی ۵۰.۱ میلیون آیفون برای فروش بارگیری کرده که نسبت به ۵۵.۴ میلیون دستگاه بارگیری شده در همین بازه زمانی از سال گذشته میلادی کمتر است. همچنین تعداد محموله های آیفون بارگیری شده به چین درسه ماهه آخر ۲۰۲۳ میلادی نسبت به همان بازه در سال قبل از آن ۲.۱ درصد کاهش یافته بود.

این امر نشان دهنده چالش های پیش روی شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود است. از سوی دیگر برخی شرکت ها و سازمان های دولتی چین نیز استفاده از دستگاه های آیفون را برای کارمندانشان محدود کرده اند. چنین اقدامی در حقیقت نوعی مقابله با محدودیت هایی است که دولت آمریکا بر استفاده از اپ های چینی برای کارمندانش وضع کرده است.

گزارش مذکور یک شرکت چینی را به عنوان سومین تولید کننده بزرگ موبایل جهان معرفی کرده که ۱۴.۱ درصد از سهم بازار این دستگاه ها را در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ میلادی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6078761

دیگر خبرها

  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • اسکویی؛ صدایی آشنا برای شنوندگان رادیو
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی/ چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • اپل دیگر بزرگترین فروشنده موبایل جهان نیست
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی
  • آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
  • ماجرای راه‌اندازی اولین شبکه خصوصی تلویزیون توسط یک بازیگر + فیلم
  • سرمربی جدید تیم رونالدو انتخاب شد | پرتغالی نام آشنا در راه عربستان
  • گوینده پیشکسوت به بخش عمومی بیمارستان منتقل شد
  • جشنواره شبکه تهران در اولین ماه بهار