Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حاشیه مراسم شب‌های فرهنگی آمل گفت: ۳۰ اثر تاریخی استان که امسال در لیست انتظار برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد، ثبت نهایی و به فهرست آثار تاریخی و ملی مازندران اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در مازندران ۷۷۱ اثر با ارزش تاریخی بالا تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

فرزانه گفت: با پیگیری که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور شده، بسیار امیدوار هستیم که شمار آثار تاریخی ثبتی مازندران درفهرست آثار ملی کشور به حدود ۸۰۰ اثر افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران، با اشاره به اینکه برخلاف تصور‌ها که مازندران را فقط از نظرمواهبت طبیعی وگردشگری می‌بینند، افزود: مازندران یکی از استان‌های مهم و حتی برخوردار از نظر دارا بودن بنا‌های با ارزش وقدمت تاریخی کهن است.

فرزانه گفت: در تعطیلات نوروز امسال حدود ۶۶۹ هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف جهان از بنا‌های تاریخی وموزه‌های مازندران بازدید کردند که درمقایسه با آمار ۱۲ گردشگر خارجی در نوروزسال ۹۷ افزایش چندین برابری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین از تعیین واختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی امسال برای مرمت وبازسازی بنا‌های تاریخی استان خبر داد و گفت: با این اعتبار پیش بینی می‌شود حدود ۷۰ بنای تاریخی که در معرض بیشترین تخریب وآسیب قراردارد، اختصاص و کار مرمت آن نیز انجام شود.

فرزانه با بیان اینکه برخی شهر‌های استان ازجمله ساری و آمل دارای بیشترین بافت تاریخی و با ارزش شهری برخوردار هستند، از شهرداران این شهر‌ها نیز درخواست کرد که مشارکت جدی در حراست وتلاش برای احیای بافت‌های تاریخی در این شهرستان داشته و مشارکت کنند.

انتهای پیام/ م

ثبت نهایی آثار تاریخی ثبت نشده مازندران در فهرست آثار ملی  کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صفوی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در قالب ستاد خدمات سفر با برنامه‌ریزی انجام شده میزبان مسافران و گردشگران بودیم.

وی با اشاره به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده بود، افزود: در ابتدای این طرح حجم ترافیک در جاده‌ها حاکی از کاهش ۱۰ درصدی تردد‌ها در کشور بود؛ اما آمار‌ها نشان می‌دهد، ورود مسافران به استان زنجان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بابیان اینکه حدود ۲۶۰ موزه و اماکن در ارزیابی رسمی کشور وجود دارد، گفت: موزه رختشویخانه، موزه مردان نمکی و پایگاه جهانی سلطانیه جزو ۵۰ مکان نخست و ۲۰ درصد پربازدید اماکن و موزه‌های کشور بودند.

صفوی افزود: باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و بویژه معرفی آثار تاریخی و طبیعی، گردشگری و صنایع دستی استان در همه حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در نمایشگاهی، از گردشگری فناورانه یاد کردند و کارگاه گردی از موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود و معرفی این ظرفیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما می‌تواند به تحقق آن کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموعه استان تمرکز توجه به حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی و صنایع دستی را می‌بینیم، گفت: در حال حاضر سه سرمایه‌گذار برای احداث هتل پنج ستاره داریم که کار‌های مقدماتی انجام شده است.

وی افزود: در دو سال اخیر حدود ۹۰ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر کردیم و بخشی از اینها به پروانه ایجاد رسیده است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان