Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: از نظر من برای مقابله درست با این نوع تهاجم غربی باید برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهایی همچون نمایشگاه عفاف و حجاب رشد بیشتری داشته باشد زیرا مردم به شدت از آن استقبال می‌کنند و این نشان دهنده علاقه مردم و جامعه به مقوله فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب گفت: همواره در خصوص توسعه و ترویج عفاف و حجاب و عرضه محصولات اسلامی و ایرانی یکی از شاخصه‌ها و نکات بسیار مهم عدم دسترسی سریع و آسان مخاطبان به این محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: مساله در دسترس نبودن و محدودیت در عرضه البسه اسلامی همواره بحث بسیار مهمی در زمینه عفاف و حجاب بوده است، یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از این اتفاق بدون شک برگزاری نمایشگاه‌هایی از قبیل نمایشگاه عفاف و حجاب است که به مخاطب امکان برخورد و دسترسی مستقیم با این قبیل کالاها را فراهم می‌کند.

این فعال عرصه طراحی لباس تاثیرگذاری نمایشگاه عفاف و حجاب را اینگونه تشریح کرد: همیشه طی برگزاری نمایشگاه‌هایی که زیر نظر کارگروه سازماندهی مد و لباس برگزار می‌شود، نظرسنجی‌هایی از مخاطبان به عمل می‌آید که طی این نظرسنجی‌ها مردم همیشه این گونه نمایشگاه‌ها را پاسخی مناسب و مستقیم در جهت رشد و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب و الگوهای اسلامی و ایرانی در جامعه می‌دانند و ما همیشه شاهد استقبال مردم از چنین رویدادهایی هستیم.

وی در همین رابطه تاکید کرد: این بازخوردها از برگزاری نمایشگاه‌های کارگروه مد و لباس در بخش عفاف و حجاب نمایانگر این نکته است که این رویدادها هم در تامین نیاز کالایی موثر بوده و هم اینکه باعث ترویج فرهنگ عمومی عفاف و حجاب در جامعه شده‌ است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره تلاش شبکه‌های معاند در ترویج پوشش غربی در نسل جوان افزود: در این بحث تاکید می‌کنم که تلاش غرب برای ترویج غرب زدگی مسئله تازه‌ای نیست و دشمنان از همان زمان اوایل انقلاب اسلامی بر این موضوع پافشاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: در زمانه حاضر با توجه به رشد تکنولوژی و گسترش شبکه‌های مجازی نوع تهاجم فرهنگی شکل جدیدی به خود پیدا کرده و غرب علاوه بر مسئله حجاب و عفاف و پوشش، روند تندتری را در ترویج سبک زندگی غربی، اسراف و تفاخر در برنامه خود قرار داده است.

قبادی با اشاره به برنامه ریزی بلند مدت غرب برای مقابله با فرهنگ اسلامی و ایرانی تصریح کرد: ما در زمینه فعالیت‌های فرهنگی غرب شاهد برنامه ریزی طولانی مدت برای تهاجم هستیم، یعنی اتفاقاتی که ما امروزه مشاهده می کنیم نتیجه تصمیم یک شبه نبوده و سالها برای آن برنامه ریزی شده است. این حجم از تهاجم در راستای برنامه ریزی دقیق برای فروپاشی فرهنگی است اما خوشبختانه جامعه ما به عنوان یک جامعه دینی راه‌های بسیاری را برای مقابله با چنین تفکراتی دارد.

این مسئول کارگروه لباس درباره همین موضوع خاطرنشان کرد: از نظر من برای مقابله درست با این نوع تهاجم غربی باید برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهایی همچون نمایشگاه عفاف و حجاب رشد بیشتری داشته باشد زیرا مردم به شدت از آن استقبال می‌کنند و این نشان دهنده علاقه مردم و جامعه به مقوله فرهنگ اسلامی و ایرانی است. البته علاقمندی جامعه کافی نیست و ما باید این بستر را به طور کامل سازماندهی کرده و برای آن برنامه ریزی دقیق و بلند مدت داشته باشیم تا در آینده شاهد تاثیرگذاری بیشتری در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمید قبادی کارگروه ساماندهی مد و لباس نمایشگاه عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صیح پنجشنبه در ستاد عفاف و حجاب استان که به میزبانی فرمانداری تهران و با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عملیات افتخارآفرین سپاه پاسداران و تحقق «وعده صادق»، با اشاره به ابعاد مختلف فتنه دشمنان در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بدخواهان این نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه حجاب از آموزه‌های دینی و رکن مهم فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، گفت: امروز که در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری باید به حفظ دین و فرهنگ توجه داشته باشیم، چرا که آسیب به این ارکان صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.

فخاری خطاب به مسؤولان و مدیران عنوان کرد: آن نقطه که مسؤول و مدیری نسبت به فرهنگ جامعه، اداره و یا سازمانی دچار کم کاری و کم توجهی‌شود، همان نقطه آغاز ایجاد شکاف عمیق توسط دشمن برای از بین بردن اتحاد و رخنه فرهنگی است، لذا با توجه به منویات رهبری از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری‌های دشمن در راستای بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام، عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد، آنان با سرمایه گذاری‌های کلان در تلاش هستند که حرمت‌ها و نمادهای دینی ایران اسلامی را هم برای بانوان و هم برای آقایان کمرنگ کنند، لذا همه ما به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم و از هر فرصتی برای تبیین و تزریق امید و آگاهی به مردم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: در شرایط کنونی که نیروی انتظامی میدان دار حوزه عفاف و حجاب است، باید دستگاه‌ها ضمن پرهیز از موازی کاری، از راهبرد آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنند و حول یک محور قرار بگیرند.

کد خبر 6081617

دیگر خبرها

  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • تولید محتوای مناسب و اثرگذار در حوزه عفاف و حجاب ضروری است
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • حجاب معرف هویت اسلامی جامعه است
  • عملیات «وعده صادق» صلابت و اقتدار مدافعان امنیت را نشان داد
  • وزیر فرهنگ در صف اول دفاع از حجاب و عفاف
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند