Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- برخی اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با اشاره به این که سه سالی است که مشکلات غیر بهداشتی بودن کشتارگاه دهدشت موضوع اصلی نشست شورای سلامت است، خواستار رسیدگی و تمام شدن این بحث شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،در سال های گذشته گزارش های زیادی از نشست های شورای سلامت و وضعیت کشتارگاه دهدشت از سوی رسانه ها منتشر شده است ولی تاکنون سلامت مردم برای مسئولان جدی گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنان بعد از چندین سال هنوز در جلسه شورای سلامت وضعیت غیربهداشتی کشتارگاه دهدشت مصوبه غیراجرایی این شورا است.
نداشتن یخچال نگهداری لاشه دام در کشتارگاه، نداشتن اره شقه زنی، شوکر برقی، مخزن ذخیره آب، نداشتن چاه برای دفع پسماندهای لاشه دام و غیر بهداشتی بودن ماشین حمل لاشه از مهم ترین مشکلات کشتارگاه دهدشت اعلام شده است.
اعضای شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خواستار حذف این مصوبه از برنامه های شورای سلامت شدند.
در جلسه امروز چهارشنبه شورای سلامت شهرستان کهگیلویه که بیش از دوساعت به طول انجامید باز هم حول محور وضعیت غیربهداشتی کشتارگاه و مصوباتی که هرگز در این چند سال اجرایی نشده بود می چرخید.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه مشکلات کشتارگاه دهدشت در همه نشت های شورای سلامت بازگو می‌شود، گفت: در یک سال و نیم گذشته مصوبات زیادی تصویب ولی از سوی شهرداری اجرایی نشده است.
کورش داوری حمل غیر بهداشتی لاشه از کشتارگاه تا صنوف قصابی در سطح شهر را تهدید جدی برای سلامت مردم دانست و گفت: تامین زیرساخت های بهداشتی برای حمل مناسب گوشت از وظایف اصلی شهرداری است.
رئیس دامپزشکی کهگیلویه با بیان اینکه کشتارگاه دهدشت استاندارهای لازم را ندارد، گفت: تاکنون چندین بار وضیعت نامناسب و وسایل مورد نیاز کشتارگاه صورت جلسه شده اما شهرداری دهدشت در اجرای آنها سهل انگاری می‌کند.
سید علی اکبر حسینی اظهار کرد: مشکلات کشتارگاه دهدشت از سال های گذشته تاکنون در بیش از 40 نشست شورای سلامت بررسی ولی تاکنون مصوبات آن از سوی نهادهای متولی بخصوص شهرداری اجرایی نشده است.
وی افزود: بیش از 31 مشکل در بازدید از این کشتارگاه از سالهای گذشته تاکنون با نهادهای ذیربط مکاتبه شده که تنها درصد کمی از آنها حل شده است.
حسینی تصریح کرد: برای توسعه و رونق کشتارگاه دهدشت بیش از 90 درصد سفره خانه های سنتی ورودی های شهر دهدشت موظف به کشتار در کشتارگاه شدند.
معاون فرمانداری کهگیلویه با اشاره به وضعت نامناسب کشتارگاه دهدشت گفت: در سالهای گذشته اعتبارت خوبی از محل های مختلف برای تجهیز و تکمیل کشتارگاه این شهرستان اختصاص یافت.
ابراهیم خنجری بر همکاری شهرداری بر برطرف کردن مشکلات کشتارگاه در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.
خنجری اظهارکرد: تعامل و همکاری اعضای شورا با شهرداری و پیمانکار برای برطرف کردن مشکلات ضروری است.
کشتارگاه دهدشت لاشه های قصابی های شهرهای چرام و دهدشت را تامین می کند.
بیش از 45 صنف قصابی در دهدشت و چرام فعالیت می کنند.
7531/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كشتارگاه دهدشت جلسات شوراي سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان

نشست مشترک مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان با مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و رئیس سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان برگزار گردید.

در این جلسه ابراهیم اصلانی از زحمات سردار دادگر فرماندهی محترم انتظامی استان درخصوص اجرای چندین مرحله طرح ضربتی شناسایی و دستگیری اتباع غیرمجاز تقدیر و تشکر کرد.

اصلانی با اشاره به آمار افزایشی دستگیری ها  در سال ۱۴۰۲ و یکماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد با توجه به سهمیه اعلام شده از سوی سازمان ملی مهاجرت مبنی بر ضرورت افزایش طرد در سال جاری، نیاز به تلاش و تعامل بیشتر دستگاه ها و ارگان‌های ذیربط در شناسایی، جمع آوری و دستگیری اتباع غیرمجاز در کلیه شهرستانهای استان می باشد.

اصلانی همچنین از زحمات جناب سرهنگ کریمی و همکارانش در راستای تحقق این مهم  قدردانی نمودند. 

در ادامه از اردوگاه مراقبتی گرگان ، سوله های محل نگهداری اتباع غیرمجاز و نحوه اجرای مراحل پذیرش، ترخیص و طرد غیرمجازین همچنین، اعزام آنان به مبادی مرزی کشور بازدید به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • دعوت ۷ بازیکن تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت به اردوی تیم ملی
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند