Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صادق خدادادی مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به رشد آمار ازدواج در استان طی سال گذشته گفت : سال گذشته ۱۷ هزار و ۲۹۳ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید که این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۶ با ثبت ۱۶ هزار و ۹۹۸ مورد، حدود ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : با احتساب این آمار، سال گذشته در هر ماه ۱۴۴۱ ازدواج، در هر روز ۴۷ مورد و در هر ساعت حدود دو مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

این مسئول افزود: میانگین سن ازدواج مردان استان در سال گذشته ۲۹.۱ سال و برای زنان ۲۳.۷ سال بوده است.

وی افزود: بر اساس آمار به دست آمده بیش از ۵۰ درصد ازدواج‌های استان مربوط به ازدواج‌هایی است که در آن مردان بین یک تا هفت سال از زنان بزرگتر هستند، ۱۲ درصد ازدواج‌ها هم مربوط به زوج‌های هم سن و سال است و ۱۲ درصد نیز ازدواج‌هایی است که در آن زنان بین یک تا هفت سال از مردان بزرگتر هستند و مابقی موارد هم مربوط به ازدواج‌هایی است که مردان یا زنان بیش از هفت سال از همسران خود بزرگتر هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در ادامه از سیر کاهشی طلاق در استان خبر داد و افزود: سال گذشته ۴۶۹۷ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به سال ۱۳۹۶ با ثبت ۵۱۲۷ مورد طلاق، حدود ۸.۴ درصد کاهش داشته است.

خدادادی افزود: آمار طلاق استان هم نشان می‌دهد سال گذشته ماهانه ۳۹۱ مورد طلاق، روزانه ۱۰ مورد طلاق و تقریبا هر دو ساعت یک مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

این مسئول گفت: بر اساس آمار به دست آمده بیش از ۵۱ درصد موارد طلاق نیز مربوط به ازدواج‌هایی است که در آن مردان بین یک تا هفت سال از زنان بزرگتر هستند، ۱۰ درصد طلاق‌ها نیز مربوط به زوج‌های هم سن است و ۱۱.۵ درصد طلاق‌ها نیز مربوط به زوج‌هایی است که زن بین یک تا هفت سال از مرد بزرگتر است .

 

 

انتهای پیام/د

رشد حدود ۱.۷ درصد ازدواج

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطبوعات ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟

سازمان ثبت احوال کشور میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته را ۳۲.۱ سال برای پدران و ۲۷.۳ سال برای مادران اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمارهای موجود میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال 1402 برابر با 32.1 سال بود.

بر اساس این گزارش میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با 32.7 سال و نقاط روستایی برابر با 29.9 سال است. در سال 1402 در بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم 34.5 سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  با 27.1 سال است.

همچنین بر اساس گزارش، این مرکز میانگین سن مادر نیز در اولین فرزندآوری در کل کشور در این مدت برابر با 27.3  سال بوده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری 28.1  سال و در نقاط روستایی 24.4  سال است. بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران  با 30.8 سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  با 22.7 سال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه