Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@22:52:54 GMT

در جلسه هیئت دولت چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۶۲۱۴

در جلسه هیئت دولت چه گذشت؟

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی را درباره الزامات ارتقای رتبه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار، ساماندهی نظام مجوزدهی کشور، پنجره واحد ایجاد کسب و کار استانی، توانمندسازی بخش خصوصی و راهکار‌های عملی مقررات زدایی برای بهبود کسب و کار، بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس آخرین گزارش سهولت انجام کسب‌وکار، امتیاز ایران در شاخص کل سهولت انجام کسب‌وکار به میزان ۳۴/ ۲ واحد بهبود یافته است. این افزایش امتیاز، ایران را به لحاظ بزرگی تغییر امتیاز در رده هجدهم جهان قرار داده است.

همچنین افزایش بیش از ۱۸ امتیازی نماگر تجارت فرامرزی و بهبود ۴۵ پله‌ای رتبه این نماگر، بهبود ۲۹ پله‌ای رتبه نماگر ورشکستگی و پرداخت دیون و افزایش امتیاز نماگر‌های پرداخت مالیات، اخذ مجوز‌های ساخت‌وساز، دسترسی به برق، شروع کسب‌وکار و ثبت مالکیت نیز از دیگر موارد اشاره شده در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

از عوامل بهبود امتیاز ایران، ارتقای سامانه پنجره واحد تجارت ملی و تسهیل صادرات و واردات و نیز ارایه یک سامانه برخط برای تکمیل و تسلیم سهم تأمین اجتماعی، ایجاد امکان تکمیل و تسلیم درخواست استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صورت برخط، تکمیل و تسلیم اظهارنامه اصلاحی مالیات بر درآمد شرکت به صورت برخط و پرداخت بدهی مالیاتی اضافی در بانک است.

هیات وزیران با تأکید بر اجرای کامل برنامه‌های بهبود محیط کسب و کار، بررسی پیشنهاد‌های ارایه شده را به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع داد.

دولت مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه راه آهن شلمچه – بصره را صادر کرد

دولت در ادامه، با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن شلمچه – بصره به طول تقریبی ۳۵ کیلومتر و پل بزرگ در مسیر آن در روز عید فطر در شلمچه و به منظور تأمین مالی هزینه‌های اجرایی پروژه مذکور، با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای این پروژه موافقت کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هیئت دولت حسن روحانی وضعیت کسب و کار جلسه هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!

به گزارش "ورزش سه"، استان خوزستان همواره یکی از قطب‌های اصلی فوتبال ایران در پرورش استعداد، معرفی بازیکن‌ و ارائه فوتبال تماشاگر پسند بوده و باتوجه به جو فوتبالی این استان، تیم‌های خوزستانی هواداران زیادی هم دارند. با این حال در این فصل هر سه سهمیه لیگ برتری خوزستان یعنی فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان در جنگ بقا هستند.

این وضعیت باعث تشکیل یک جلسه فوری در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان شد. این جلسه اضطراری برای هم اندیشی شامگاه دوشنبه، سوم اردیبهشت به دعوت هیات فوتبال خوزستان و میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان برای جلوگیری از سقوط و حفظ سهمیه فوتبال خوزستان در لیگ برتر با حضور حمید بنی تمیم مدیر کل ورزش خوزستان، عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال استان، بهرام رضائیان مدیرعامل باشگاه فولاد، حسین رحمانی مدیرعامل باشگاه نفت آبادان و ابراهیم نصیرنیا رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال خوزستان برگزار شد.

حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این جلسه با اشاره به نتایج و وضعیت نمایندگان استان در لیگ برتر، عنوان کرد: "در این چند هفته باقی مانده می‌طلبد فضایی فراهم شود که جامعه فوتبالی از مدیران تا اصحاب رسانه و هواداران با همدلی و یک وفاق استانی زمینه کسب نتایج مطلوب این باشگاه‌ها را فراهم آورند."

بنی تمیم افزود: "انتظار می‌رود مدیران باشگاه‌ها با تصمیمات منطقی، مدیریتی و فنی و نیز با یک همت والا در این فرصت باقی مانده کام فوتبال دوستان را با کسب نتایج شایسته شاد کنند."

او با اشاره به اتفاقات پیش آمده برای باشگاه استقلال ملاثانی لیگ یکی نیز گفت: "تدابیری در نظر گرفته شده که با همکاری هیئت فوتبال در سریع‌ترین زمان ممکن وضعیت میزبانی‌های باشگاه استقلال ملاثانی فراهم شود و از سایر باشگاه‌های تقاضا کردیم در کنار اداره کل و هیئت فوتبال از این نماینده استان در لیگ یک کشور حمایت داشته باشند."

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟