Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:23:00 GMT

پیک مصرف برق به کانال 42 هزار مگاوات بازگشت

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۶۲۴۹

پیک مصرف برق به کانال 42 هزار مگاوات بازگشت

تهران- ایرنا- با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در نقاط مختلف کشور پیک مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی، روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال 42 هزار مگاواتی شد.

وزارت نیرو روز چهارشنبه گزارش داد: هر درجه افزایش دما حدود یک هزار و 500 مگاوات افزایش بار مصرف را به‌همراه دارد، همین امر موجب شده است تا با افزایش یک درجه‌ای دمای متوسط کل کشور نسبت به مدت مشابه هفته گذشته پیک مصرف برق نیز در چند روز اخیر از حدود 42 هزار مگاوات هفته گذشته به بیش از 43 هزار و 500 مگاوات برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش دمای نقاط مختلف کشور و در پی آن استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی باعث شده بود تا از ابتدای این هفته اوج مصرف برق همواره بیش از 43 هزار و 500 مگاوات باشد ولی از روز گذشته با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما پیک مصرف نیز مجدد روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال 42 هزار مگاوات شد.
پیک مصرف برق کشور ساعت 14 و 49 دقیقه ظهر روز گذشته به 42 هزار و 798 مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف‌ همه روزهای این هفته حدود 800 مگاوات کاهش یافته است.
روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و 787 مگاوات بوده که از این میزان یک هزار و 455 مگاوات مربوط به صادرات و 332 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است.
همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و 885 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و 493 مگاوات رسیده بود.
اقتصام**2078**2022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزارت نيرو سامانه بارشي كاهش مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان

مسئولان طالبان در کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان اعلام کردند از زمان ایجاد این کمیسیون تاکنون ۸۳۹ نفر از شخصیت‌های افغان به کشور بازگشته‌اند.

به نقل از این مسئولین، بازگشتگان در امنیت کامل به سر می‌برند و هیچ‌ گونه تهدیدی برای آنان وجود ندارد.

این کمیسیون از افغانستانی‌های خارج از کشور خواست به افغانستان برگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟