Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@09:53:33 GMT

پنج هزار فرصت شغلي در خمين به ثمر مي نشيند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۶۳۶۲

پنج هزار فرصت شغلي در خمين به ثمر مي نشيند

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - استاندار مرکزي گفت: پنج هزار فرصت شغلي در چشم انداز سه سال براي زادگاه امام راحل به ثمر مي نشيند و بحران بيکاري فروکش مي کند.

به گزارش ايرنا، سيد«علي آقازاده» روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان و شهرستان خمين، افزود: زادگاه امام راحل از جمله شهرستان هاي کم برخوردار استان در اشتغال پايدار است که کاستي ها در اين راستا بايد با تدبير و برنامه جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با توجه به اقدامات خوبي که در حوزه صنعت اين شهرستان انجام شده انتظار مي رود تا سال 1399 سه هزار و 500 شغل در خمين ايجاد شود و به زودي مردم اين خطه شاهد رونق اقتصادي و افزايش اشتغال جوانان هستند.
استاندار مرکزي اظهار داشت: واحد توليدي کاغذ سازي خمين با ظرفيت شغلي پايدار براي 60 نفر و کارسازي غير مستقيم براي بيش از 100 نفر با سرمايه گذاري سه هزار و 500 ميليارد ريال با حضور يکي از اعضاي هيات دولت بهره برداري مي شود.
آقازاده با اشاره به انتقال سهام شرکت صنايع نخ خمين به سرمايه گذار بومي اين شهرستان، گفت: 130 نفر در اين واحد توليدي اشتغال دارند که اين تعداد يک دهم نرخ اشتغال ظرفيت اسمي آن است.
وي تاکيد کرد: تغيير در ساختار و سهامدار و نوسازي و بازسازي زيرساخت هاي فرسوده اين واحد توليدي در کمتر از يک سال تحولات اقتصادي خوبي را در خمين ايجاد مي کند.
استاندار مرکزي با اشاره به اينکه واحد توليدي مانا انرژي پاک از صنايع منحصربه فرد کشور واستان است، ادامه داد: ساخت اين واحد در ناحيه صنعتي شهيد سعيدي روستاي شهابيه از توابع خمين زمينه ساز2 هزار فرصت شغلي است.
آقازاده افزود: بهره برداري از اين شرکت در خمين با مشکلاتي نظير تامين برق مواجه است که اين مشکلات با پيگيري مسئولان استان و شهرستان قابل حل است و به همين منظور نشستي با حضور سرمايه گذاران اين شرکت ومسئولان در استان برگزار مي شود.
وي گفت: مسايل محيط زيست،خوراک و انتقال برق و آب از مهمترين مشکلات ساخت پتروشيمي اين شهرستان است که با گذشت زمان اين مشکلات کمتر مي شود.
استاندار مرکزي اظهار داشت: تکميل پتروشميمي خمين نيز 300 فرصت شغلي ايجاد مي کند.
آقازاده خاطرنشان کرد: ساخت و راه اندازي صنايع توليدي، رفع مشکلات صنايع و حضور سرمايه گذاران در خمين از راهکارهاي برون رفت اين شهرستان از بحران بيکاري است.
وي تصريح کرد: برگزاري نشست هاي ستاد اقتصاد مقاومتي در خمين سبب رونق اقتصادي و افزايش توليد در اين شهرستان مي شود.
استاندار مرکزي گفت: بهره برداري از صنايع بزرگ و کوچک و افزايش نرخ اشتغال بهترين پاسخ به دشمنان نظام اسلامي است که تلاش مي کنند با ابزار تحريم ملت ايران را زير فشارهاي اقتصادي قرار دهند.
آقازاده اضافه کرد: اراده وتلاش مسئولان و خادمان ملت، مقاومت مردم و اتحاد دولت و ملت بار ديگر توطئه دشمنان را بي اثر مي کند.
وي افزود: مردم بايد شرايط اقتصادي کشور را درک کنند و پيگيري حل مشکلات جامعه وظيفه مسئولان است که نبايد به اين وظيفه مهم بي تفاوت باشند.
استاندار مرکزي گفت: واحدهاي توليدي و کارگران مشکلاتي دارند و تعامل دستگاه هاي مختلف با يکديگر، استفاده از تمام ظرفيت ها و با پيگيري هاي مستمر بيش از نيمي از اين مشکلات قابل حل است.
در اين نشست مصوبات سال قبل ستاد اقتصاد مقاومتي خمين پيگيري و شماري از واحدهاي توليدي نيز مشکلاتشان را ن در حوزه وثايق بانکي براي دريافت تسهيلات و پروانه بهداشتي بيان کردند.
شهرستان خمين واقع در جنوب استان مرکزي با 105 هزار نفر جمعيت بالاترين نرخ بيکاري استان را دارد.
9930/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی مرتبط با چرخه اقتصادی این استان بررسی و رفع این مشکلات مصوب شد.
بهنام خسروی افزود: بیشترین مشکلات این طرح‌های تولیدی و صنعتی با بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت آب منطقه‌ای استان بود.
وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری مسئولان چهارمحال و بختیاری زمینه رفع مشکلات این طرح‌ها فراهم و راهکار‌های عملیاتی برای اجرای آن مصوب شد.
خسروی گفت: در این راستا وضعیت تسهیلات بانکی ۲ طرح تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری تعیین‌تکلیف شد.
وی یادآور شد: همچنین با تصمیم اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال بختیاری مشکلات سه طرح تولیدی و صنعتی دیگر رفع شد که باعث تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌شود.
هم اکنون در این استان بیش از هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند.
تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تأسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که برای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار