Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،دانیال هودرجی معاون فرهنگی دادگستری استان کرمانشاه نگاه حاکم بر مدیریت دستگاه قضایی استان را نگاهی فرهنگی و کارشناسی عنوان کرد و گفت : دستگاه قضایی استان بدنبال استفاده بیشتر زندانیان از ظرفیت‌های فرهنگی موجود از جمله نهاد کتابخانه‌های عمومی است، لذا انعقاد این تفاهم نامه نیز در این راستا و درجهت کاهش آمار جرم در استان انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : انعقاد چنین تفاهم نامه‌هایی کمک خواهد کرد تا نگاه صرفا جزایی و جرم انگارانه‌ای که به دستگاه قضایی وجود دارد، قدری تلطیف شود.

معاون دادگستری استان باتاکید براینکه دستگاه قضایی استان در زمینه‌های مختلف کار‌های فرهنگی متنوعی را انجام می‌دهد، اعلام کرد: امیدواریم اجرای این فعالیت‌ها سبب شود تا بیشتر پروسه بازاجتماعی زندانیان را داشته باشیم.

وی گفت: نیاز به یک عزم عمومی در جامعه داریم تا این موضوع را هرچه بیشتر در جامعه جا بیندازیم که اگر فردی به هردلیلی زندانی شد و در این ورطه افتاد، این مرحله را به عنوان پایان حیات اجتماعی شخص زندانی ندانیم و امکان بازگشت را برایش فراهم کنیم تا با حضور در جامعه احساس ارزشمند بودن کرده و جامعه هم او را بپذیرد.

هودرجی در ادامه کرمانشاه را از استان‌های پیشرو در مجازات جایگزین حبس دانست و اعلام کرد: تاکنون بالغ بر ۴۶۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در استان داشته ایم که در کشور نوعی رکورد محسوب می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث پرونده‌های کیفری نیز طی سال ۹۶ تنها استانی در کشور بودیم که نه تنها افزایشی در تعداد این پرونده‌ها نداشتیم، بلکه شاهد کاهش ۱.۵ درصدی نیز بودیم که نشان از موثر بودن فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه دستگاه قضایی استان است .

 

 

انتهای پیام/د

دستگاه قضایی استان بدنبال استفاده بیشتر زندانیان از ظرفیت‌های فرهنگی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ماینر‌های قاچاق در یزد

 سرهنگ سیدمحمدطاهر موسوی جانشین انتظامی استان یزد بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شهرستان یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر قرار گرفت. 

وی افزود: بلافاصله ماموران به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این ساختمان موفق شدند، ۱۷ دستگاه ماینر را کشف کنند. 

جانشین انتظامی استان یزد گفت: ماینر‌ها جمع آوری و پرونده قضایی تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد