Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزير خارجه آلمان با اشاره به تحولات اخير در ارتباط با آمريکا و ايران در غرب آسيا، گفت آلمان تلاش مي‌کند تا اختلاف نظرها با ايران از طريق ديپلماتيک حل و فصل شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، «هايکو ماس» وزير خارجه آلمان گفت که «گروه‌هاي تروريستي» احتمالا از تنش ميان آمريکا و ايران به عنوان فرصتي براي دامن زدن به جنگي ميان دو کشور استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش خبرگزاري آناتولي، ماس ديروز سه‌شنبه در هامبورگ، شرايط منطقه غرب آسيا را بسيار خطرناک توصيف کرد و از ايران و آمريکا خواست تا آرام باشند. وي گفت: «در اين منطقه گروه‌هاي تروريستي فعال هستند و تروريست‌ها احتمالا حملاتي را صورت خواهند داد تا خشونت را تشديد کنند و (امکان وقوع) جنگ را تحريک کنند. فقط ايالات متحده و ايران در چنين جنگي درگير نخواهند شد، بلکه چنين جنگي به سرعت تمامي منطقه را به آتش مي‌کشد.»
وزير خارجه آلمان همچنين تاکيد کرد که کشورش به تلاش براي دستيابي به راهکار ديپلماتيک براي برطرف کردن اختلافات با ايران در زمينه برنامه هسته اي ايران کشور و نفوذ تهران در منطقه ادامه مي‌دهد.
پيشتر سخنگوي وزارت خارجه آلمان هم گفته بود: «ما از همه طرف‌ها خواستاريم تا خويشتنداري نشان داده و وضعيت را ملتهب‌تر نکنند.»
آلمان از جمله کشورهاي حاضر در مذاکرات هسته‌اي با ايران بوده و با وجود ادعاي تلاش براي پايبندي به تعهدهاي ذيل برجام، اين کشور و ديگر اروپاييان حاضر در برجام (فرانسه و انگليس) در عمل اقدام موثري براي ايران در زمينه مزيت‌هاي اقتصاد، تجاري حاصل از توافق هسته‌اي سال 2015 انجام نداده‌اند.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا چندي پيش در توئيتر خود خطاب به ايران نوشته بود: «اگر ايران مي‌خواهد بجنگند اين رسما پايانش خواهد بود؛ هرگز دوباره آمريکا را تهديد نکنيد.»
وي با اين حال در گفت وگو با شبکه تلويزيوني «فاکس‌نيوز» به نوعي از مواضع جنگ‌طلبانه عليه ايران عقب نشيني کرد و ضمن تأکيد بر اينکه خواهان جنگ با ايران نيست، گفت: «جنگ به اقتصاد ضربه مي‌زند و من خواهان جنگ با ايران نيستم.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حل ديپلماتيک اختلافات ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند