Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@23:32:44 GMT

افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۶۷۴۴

افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اظهارات نمایندگان مجلس در مورد مصوبه افزایش حقوق، اظهار کرد: این موضوع به بنده منعکس شد و من نیز خدمت رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه کردم؛ توصیه ما به آقایان نوبخت و انصاری این بود که با نماینده ذیربط درباره موضوع افزایش حقوق جلسه‌ای بگذارنند، ممکن است دو تفسیر از یک موضوع وجود داشته باشد، ولی دولت تا اندازه ممکن افزایش حقوق کارمندان را مد نظر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی ادامه داد: طی مصوبه افزایش حقوق کارمندان اعلام شد؛ دولت در بودجه به مجلس اعلام کرد تا ۲۰ درصد به حقوق کارمندان اضافه شود در مجلس نیز تغییراتی درباره این مصوبه ایجاد شد تا به همه کارمندان ۴۰۰ هزار تومان اضافه شود و در زمان آینده باقی مانده این حقوق به نوعی بین بقیه کارمندان توزیع شود؛ یعنی به عبارتی ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۰ درصد به کارمندان پرداخت شود، این مسئله ممکن است در ذهن یک نماینده مجلس یک طوری برداشت شود که با برداشت دولت متفاوت باشد؛ ولی در مجموع دولت متعهد است قانون را اجرا کند و نظر قانونگذار ملاک است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه قانون برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم

سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با حضور در برنامه صف اول اظهار کرد: خیلی از مردم نسبت به جایگاه حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دولت سیزدهم آگاه نیستند. اگر هر فردی بتواند به درستی و به کمک سایر ارکان دولت وظایف خود را به سامان برساند می‌تواند به حقوق شهروندی و موضوعات و مشکلات عامه مردم کمک کند.

وی ادامه داد متناسب با ماموریتی که رئیس جمهور به ما دادند  در خیلی از حوزه‌ها به دلیل آن که ناظر به فصل  ۳ قانون اساسی هستیم ورود داشتم و عنوان اصلی ما در پیگیری است و برای همین ما باید در این بخش دولت موضوع نظارت را نیز مورد توجه قرار بدیم.

پاد گفت: من موضف بودم به دلیل همین ماموریت، با آحاد مردم ارتباط بگیرم و با سایر قوا تحول سازنده‌ای داشته باشیم. با نکاهی غیر سیستماتک نمی‌توان برای احقاق حقوق مردم موفق بود.

وی افزود: به عنوان مثال یک خلا که در کشورمان احساس می‌شد که درباره آن متهم بودیم. آن هم اصل اهمیت جمهوری اسلامی ایران به حقوق و آزادی‌های اجتماعی بود.   خیلی از ساختار‌هایی در در نظام ما وجود دارد که اساسا وظیفه اش صیانت از حقوق شهروندی است، اما مردم ما خبر ندارند و این مهم است که مردم بدانند و این موضوع  در امید آفرینی در میان مردم  هم بسیار با ارزش و مهم است. 

قدم اول این است که مردم نسبت به حقوقشان مطلع باشند.

سکینه سادات پاد درباره نگرانی‌های برخی درباره سکو‌های ایرانی اظهار کرد: نظام ما مبتنی بر اسلام است و مکتب ما مکتب حر است و منطق و رویکرد این است. اما نمی‌توان از سو استفاده بعضی هادر این مسائل چشم پوشی کرد.

وی تاکید کرد: این مراقبت‌ها که عنوان می‌شود نیاز به قانون گذاری دارد و باید برای بسیاری از جرم‌ها در این فضا‌ها و بداخلاقی‌ها جرم انگاری شود.

پاد تصریح کرد: پیشنهاد ما خدمت رئیس جمهور ارائه دادیم مبنی بر حق بر فراموشی.  یعنی در هر کدام از این سکو‌ها اقدام به خلاف و اشتباهی شده باشد و اکنون اگر تغییر کرده ایم در هیچ مرجع رسمی آن خلاف و اشتباه قابل به استناد نباشد.

وی گفت: این موضوع در وزارت ارتباطات باید بررسی شود و در بخش حقوقی هم باید مورد بررسی قرار گیرد و‌زیر ارتباطات هم چندباری در این باره صحبت کردند و این قانون حق بر فراموشی اقداماتش در حال انجام شدن است.

وی درباره موضوع حجاب اظهار کرد: دشمن برای بحث حجاب ما برنامه داشته و ما نمی‌توانیم بدون برنامه با این دشمن که به دنبال اقدامات هنجار شکنانه است رقابت کنیم و اگر برنامه نداشته باشیم مجبوریم اقدام سلبی می‌شویم.

ما در این زمینه برنامه داشتیم و به دنبال افرادی رفتیم که بتوانند در این امر مفید باشند، اما من و سازمان من ساختار اجرایی نداریم.  

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: آموزش و پرورش ما باید در این زمینه فعالیت داشته باشد. اگر مادری که در این سیستم اموزشی بوده بحث حجاب و پوشش و اول از همه پایبندی به قانون که به عنهوان یک فرهنگ تلقی شود اهمیت ندهد مشکل حل نمی‌شود. ما نمی‌توانیم یک هنجار شکنی را با نقض یک ساختار دیگر حل کنیم.  

وی گفت: ما می‌گوییم مکتب حاج قاسم. یعنی همه این‌ها دختران ما هستند. برنامه داشتن یعنی این. حاج قاسم ذهنی برنامه محور داشتند و این نگاه انسانی و اسلامی و مهربانه بر گرفته بر آموزه‌های پیامبر ما است. ما به مکتب حاج قاسم معتقد هستیم. باید برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: پلیس ما مظلوم است و دوربین روی لباس پلیس جلوی روایت غلط را می‌گیرد. پلیس ما اجرا می‌کند.. مشکل ما پلیس و مسائل دیگر نیست مشکل ما سیستم اجرایی است و اگر اجبار را انجام دهیم اثری نخواهد داشت. اما نگاه ما این نیست. همه زنان این سرزمین عفیف هستنت. حتی اگر به شاهنامه هم مراجعه کنید زنان ایرانی شال بر سر دارند و اکنون داریم به بی اعتباری می‌رسیم که دشمنان بر علیه فرهنگ ما و تاریخ ما ب وجود اورده اند.

تمدن چند هزار ساله ما از پوشش و متتانت زن ایرانی می‌گوید، اما دشمنان ما چه برای ما اورده اند. مه ما در تبیین این موضوعات کم کاری کردیم.

وی در انتها گفت: اجازه ندهیم در ضدا و سیما تک صدایی درباره حجاب داشته باشم باید به شعور همه مردم احترام بزاریم. ما باید حرف‌های مختلف را در صدا و سیمای خود بشنویم؛ و همین موضوع خیلی از مشکلات را حل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران