Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از ادامه مبارزه بی امان با ملخ های صحرایی در این منطقه خبر داد و گفت: تاکنون 81 هزار و 710 هکتار از زمین های جنوب استان توسط کشاورزان و جهادگران سازمان جهاد کشاورزی سم پاشی شده است.

عباس برخوری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از باند اضطراری فرود هواپیمای سم پاش در جنوب کرمان افزود: در حال حاضر ملخ های صحرایی بیشتر در حواشی روستاهای شهرستان قلعه گنج دیده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به میزان لازم سم در اختیار تراکتورهای سم پاش قرار گرفته و تا نابودی آخرین قطعه ملخ، همچنان سم پاشی را ادامه می دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: بیشترین آلودگی بین مناطق رودبارجنوب و قلعه گنج و در حاشیه تالاب بین المللی جازموریان وجود دارد.
وی اظهار داشت: تالاب جازموریان از مناطق خاستگاه ملخ صحرایی است که سازمان بین المللی فائو، قبلا این منطقه را پیش بینی کرده بود اما در شهرستان های دیگر نیز توده های ملخ به صورت نقطه ای وجود داشت که آنها را کاملا کنترل کرده ایم.
برخوری تصریح کرد: ملخ های صحرایی در هزار و 300 هکتار از زمین های جیرفت پخش شده بودند که تمام این مناطق سم پاشی شد.
وی ادامه داد: در شهرستان های عنبرآباد و کهنوج نیز به صورت نقطه ای، ملخ وجود داشت و در شهرستان فاریاب هم تا 2 روز قبل گزارشی مبنی بر حضور ملخ ها نداشتیم اما طی 2 روز گذشته در فاریاب نیز حجمی از ملخ مشاهده شده که درگیر سم پاشی این مناطق هستیم.
برخوری اظهار داشت: دقیقا مشخص نیست در جنوب کرمان چه مقدار اعتبار خرج کنترل ملخ ها کرده ایم و همیشه به صورت قرضی و نسیه کار می کنیم و تاکنون خوشبختانه ملخ صحرایی هیچگونه خساراتی به مزارع کشاورزان در این دیار وارد نکرده اند.
بیش از 90 درصد مبارزه با ملخ های صحرایی در جنوب استان کرمان به صورت زمینی انجام شده است.
با توجه به اینکه عربستان سعودی سال گذشته مبارزه جدی در کنترل ملخ ها انجام نداده، این حشرات مخرب با ورود به ایران از تنگه هرمز عبور و استان ‌های جنوبی کشور از جمله هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان، بوشهر و فارس را آلوده کرده اند.
3029/9875/7429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي سم پاشي ملخ ها جنوب كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سید میثم موسوی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وقوع سیلاب، یک بیمارستان صحرایی در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برپا شد.

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزاتی پزشکی لازم برای ارائه خدمات درمانی احتمالی به صورت سرپایی در این بیمارستان صحرایی مستقر می‌شود.

لازم به ذکر است، این بیمارستان در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برپاست.

کد خبر 6079752

دیگر خبرها

  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • تخلیه سه روستای جنوب کرمان!
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار