Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:42:29 GMT

نتایج بزرگترین آزمایش اتصال تیر به ستون

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۶۹۸۴

نتایج بزرگترین آزمایش اتصال تیر به ستون

در بزرگترین تست اتصال تیر به ستون پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، ستون با نیروی ٢٢٠ تن دچار شکست شد.

به گزارش ایسنا محققان پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی بزرگترین آزمایشگاه تیر به ستون دنیا را در آزمایشگاه پیشرفته زلزله این پژوهشگاه اجرایی کردند.

در این آزمایش، ستون پس از وارد شدن نیروی ٢٢٠تن دچار شکست شد و این در حالی است که طبق استاندارد مقاومت ستون در برابر نیرو ١٧٠ تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تست به عنوان بزرگترین آزمایش اتصال تیر به ستون در دنیا، مربوط به پروژه فرانمای آیمکس (IMAX) در آزمایشگاه پیشرفته مهندسی زلزله کشور است.

این آزمایش، اولین آزمایش مهم در مجموعه آزمایشگاه‌های پیشرفته مهندسی زلزله است که مربوط به مقاومت اتصالات در برابر یکی از بزرگترین برج‌های چند منظوره تهران است.

طراحی اتصالات تیرها به ستون‌های این سازه به روشی کاملاً جدید، به دو صورت پیچی و جوشی و به صورت اتصال صلب با استفاده از ورق کناری انجام شده است.

بحث ایمنی ساختمان‌ها در برابر زلزله یکی از دغدغه‌های مهم جامعه و مسؤولین است. این موضوع بخصوص برای ساختمان‌های بلند مرتبه اهمیت دوچندانی دارد که در همین راستا کشورهای پیشرفته برای نیل به این هدف، اقدام به ساخت آزمایشگاه‌های بزرگ و پیشرفته مهندسی زلزله کرده‌اند.


در ایران، بعد از وقوع زلزله‌های مخرب گذشته، تصمیم به احداث مجموعه آزمایشگاه‌های پیشرفته مهندسی زلزله گرفته شد و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله از سال ۱۳۹۱ اقدام به ساخت این مجموعه آزمایشگاهی در فضایی به مساحت بیش از ده هزار مترمربع کرده است.

تا سال گذشته اکثر بخش‌های این مجموعه به بهره‌برداری رسیده و آماده ارائه خدمات فنی، مهندسی و تحقیقاتی به داخل و خارج از کشور است.

با توجه به جدید بودن روش اتصال در این پروژه، لازم است ابتدا این اتصالات با ابعاد واقعی ساخته شده و تحت آزمایش‌های مورد نیاز جهت تائید قرار گیرد. در صورت تائید این روش جدید اتصال توسط مراجع ساختمان‌سازی کشور، می‌توان از این نوع اتصال در ساخت سازه‌ها در سراسر کشور به عنوان یک روش ساخت اتصالات تیر به ستون استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه زلزله شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه گفت: واحد آزمایشگاه بیمارستان با همت همکاران علوم آزمایشگاهی، بیش از ۲۶ هزار مورد خدمات به بیماران بستری و مراجعان به این واحد در سال ۱۴۰۲ ارائه داده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود افزایش ۱۰ درصدی داشته است. 
خانم دکتر الداغی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده چندین دستگاه جدید از محل اعتبارات بهداشت جهانی و به صورت رایگان برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به شهروندان به واحد آزمایشگاه بیمارستان اضافه شده که در تلاشیم تا روند تجهیز بیمارستان به دستگاه‌های جدید ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • ببینید | تصاویری جالب از خون‌گیری موزیکال در یک آزمایشگاه؛ می‌خواهیم خون بگیریم ۲ سی‌سی از شما!
  • فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه