Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:47:14 GMT

سه مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت تاسیس می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۱۴۵

سه مرکز نوآوری در دانشگاه علم و صنعت تاسیس می شود

تهران- ایرنا- رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سه مرکز نوآوری با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری نیمه اول امسال در دانشگاه علم و صنعت ایران تاسیس می شود.

به گزارش دانشگاه علم و صنعت، اسماعیل قادری فرد روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از قرارداد سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه در شرکت دانش بنیان فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت که در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی فعالیت دارد، اظهار کرد: شعار دانشگاه علم و صنعت ایران در برنامه راهبردی نیز سرآمدی در علم و فناوری و پیشرو بودن در کارآفرینی دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قادری فر گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوب دیگر در دانشگاه علم و صنعت ایران، تاسیس شرکت سرمایه گذاری هیرمند بود که با هوشمندی انجام شد.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری خود را مکلف می داند هم برای تامین مالی طرح های فناورانه سرمایه گذاری کند و هم برای محصولات فناورانه به بازارسازی بپردازد.
قادری فر با تاکید بر اینکه فرصت تحریم، سرآغاز بهار علمی در کشور است، گفت: ابزارهای سیاستی مناسبی برای توسعه فناوری در کشور به وجود آمده است.
وی از تعریف بسته های حمایتی متنوع از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه موارد تحریمی خبر داد و گفت: هم اکنون تا 9 برابر سرمایه ثبتی صندوق های پژوهش و فناوری، تسهیلات به صندوق ها پرداخت می شود.
قادری فرد خاطر نشان کرد: باید بتوانیم جایگاه مناسب خود را در شبکه فناوری و نوآوری کشور، مشخص کنیم و همدل باشیم و با وحدت کلمه ای که لازمه موفقیت در تمام امور است پیش رویم که راه تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید همین است.
تفاهم نامه همکاری و قرارداد سرمایه گذاری بین صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت دانش بنیان فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت در زمینه تولید سرنگ اینفلیتور به امضا رسید.
رقم سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، در این زمینه به دو میلیارد تومان می رسد که به گفته مدیر دفتر توسعه فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه، بالاترین حجم سرمایه گذاری یکپارچه بر روی یک شرکت خطرپذیر (استارت آپی) در کشور است.
لازم به توضیح است که سرنگ اینفلیتور، از تجهیزات یک بار مصرف حوزه قلب و عروق است که کاربرد آن باد کردن بالن در عمل آنژیوپلاستی و استنت گذاری (فنر گذاری) در درمان انسداد عروق کرنری بیماران قلبی است. سرنگ اینفلیتور مشمول تحریم های ظالمانه علیه ایران بوده و لذا واردات آن به کشور با چالش همراه است. از این محصول سالانه در کشور حدود 300 هزار عدد مصرف می شود و در حال حاضر محصولی کاملا وارداتی است که با احتساب میانگین قیمت 15 یورو برای هر سرنگ، سالانه معادل 4 میلیون و 500 هزار یورو ارز برای خرید این سرنگ از کشور خارج می شود؛ ضمن آنکه به دلیل کیفیت بالای این محصول، قابلیت رقابت با نمونه های خارجی در بازار بین المللی وجود دارد.
با توجه به سرمایه گذاری قابل توجه صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در شرکت فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت، پیش بینی می شود نیاز کشور به این سرنگ با استفاده از توان داخلی به طور کامل برطرف شود.
شرکت دانش بنیان فناوران پزشکی رایبد علم و صنعت به همت جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران و با هدف بی نیازی کشور به واردات تجهیزات پزشکی تشکیل شده است.
دانام**9465**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه علم و صنعت معاونت علمي رئيس جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید

سیدمحمد جوادموسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه بدون تردید مشارکت مردم در عرصه تولید بسیار ارزشمند و تحقق آن باعث می‌شود تولید رونق گرفته، هزینه‌های تولید کاهش و در نتیجه تورم نرخ کاهشی شود، اظهار کرد:‌ رهبر انقلاب با نگاه هوشمندانه، مدبرانه و از روی حکمت، شعار سال ۱۴۰۳ را «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند، ایشان با تشخیص راهبردی و بر اساس ریشه‌یابی هوشمندانه نظام مسائل کشور، «تولید» را کلید اصلی حل مشکلات و تنها راهکار عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی و اکسیر شفابخش معیشت مردم می‌دانند.

وی افزود: زمانی که حمایت از تولید، هرساله مورد تمرکز و تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد، بیانگر این نکته است که هنوز کشور در این زمینه ضعف دارد و باید با همه ظرفیت‌ها و امکانات از تولیدکنندگان حمایت کرد تا با اشتغال آفرینی و افزایش ثروت ملی، نقدینگی کنترل شود و تورم و گرانی کاهش پیدا کند.

شتاب پیشرفت‌های علمی و فناوری و گسترش تولیدات زیربنایی و تربیت سرمایه انسانی متخصص، کارآمد و ماهر باید توسط دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر گفت:‌ یکی از نمونه‌های مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی و تولید که رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید داشته‌اند، شرکت‌های دانش‌بنیان است. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با مشارکت نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در عرصه تولید مبتنی بر فناوری و نوآوری، ضمن کمک به اشتغال این قشر ارزشمند، بخش عمده‌ای از نیاز کشور به محصولات و خدمات با فناوری بالا را رفع می‌کنند.

جوادموسوی اضافه کرد:‌ توسعه فناوری و نوآوری در جامعه و صنعت اهرم قدرتمندی در جهش و افزایش تولید است و دانشگاهیان و نخبگان در تحقق تولید دانش‌بنیان نقش‌آفرین هستند و باید شتاب پیشرفت‌های علمی و فناوری و گسترش تولیدات زیربنایی و تربیت سرمایه انسانی متخصص، کارآمد و ماهر توسط دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند که در نتیجه آن اقتصاد دانش‌بنیان جایگزین اقتصاد نفتی می‌شود. بر همین اساس توسعه فعالیت‌های مراکز رشد و سرا‌های فناوری و نوآوری منجر به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شده و می‌تواند کاتالیزور رسیدن به اهداف باشد.

وی بیان کرد:‌ قطعاً استادان دانشگاه و دانشجویان ازجمله کنشگران اصلی این مسیر هستند تا با جهاد علمی و فناورانه، آموزش‌های مهارتی و کارآمد، هوشمندسازی فرآیندها، نقطه اتصال زیست‌بوم علم و فناوری با کارآفرینان در راستای جهش تولید باشند. بدون تردید مردم نیز می‌توانند در جهش تولید نقش مهمی ایفا کنند. این امر شامل حمایت از کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها، ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری، ایجاد شرایط محیطی مناسب برای رشد و توسعه کسب‌وکارها و ارتقای سطح دانش و فناوری و اصلاح الگوی مصرف در جامعه می‌شود.

راه‌اندازی سرای نوآوری کشاورزی و دامپروری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر ادامه داد:‌ این واحد دانشگاهی نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد و با ارائه آموزش‌های مهارتی، کارآمد و تخصصی، تربیت نیروی ماهر و متخصص، ایجاد ارتباط با صنعت و بازار کار از طریق اجرای طرح‌های صدرا و پویش، توسعه پژوهش‌های نوآورانه و ارائه خدمات مشاوره‌ای به کسب‌وکار‌ها از طریق راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار، به جهش تولید کمک خواهد کرد.

جوادموسوی بیان کرد:‌ سرای نوآوری و فناوری به‌عنوان پلی بین دانشگاه، صنعت و دولت، نقش مهمی در توسعه فناوری و ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها دارد. به این معنا که سکوی مناسبی برای تولید و توزیع محصولات دانش‌بنیان و فناور خواهد بود. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در نظر دارد با توجه به ظرفیت‌های ویژه شهرستان و مزرعه دانشگاه در حوزه کشاورزی و دامپروری و طیور با راه‌اندازی سرای نوآوری کشاورزی و دامپروری سکوی تولید و در ادامه سکوی توزیع این محصولات را راه‌اندازی کند.

سرای نوآوری و فناوری به‌عنوان پلی بین دانشگاه، صنعت و دولت، نقش مهمی در توسعه فناوری و ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها دارد

وی مطرح کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و وجود زیرساخت‌های لازم در زمینه اقامتی، مرکز رفاهی، گردشگری و آموزشی با مشارکت سرمایه‌گذاری خصوصی برای ارائه خدمات گردشگری و آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت و بلندمدت در زمینه صنایع‌دستی، آشپزی، هتلداری و گردشگری و بازیگری اقدام خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر توضیح داد: قوانین و مقررات سخت‌گیرانه در حوزه تولید و کارآفرینی، بوروکراسی و پیچ‌وخم‌های اداری و بی‌توجهی به حل نیاز‌های اشتراکی کارآفرینان بزرگ‌ترین موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور است که امیدواریم نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی با همکاری دولتمردان و با تنقیح قوانین پویا و کارآمد و اصلاح قوانین موازی و دست‌وپا گیر در این باره به این حرکت عظیم مردمی در راستای جهش و حمایت از تولید سرعت ببخشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید