Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام درچه‌ای با اعلام برنامه‌های بنیاد مهدی موعود(عج) در نمایشگاه قرآن، گفت: راه‌اندازی پویش «#به عشق آمدنت قدمی برمی‌دارم»، برگزاری نشست‌های تخصصی و معرفی دوره‌های آموزشی بنیاد به بازدیدکنندگان از مهمترین این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام «سید علی درچه‌ای» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، درباره اقدامات غرفه «بنیاد مهدوی» در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت:‌ از جمله برنامه‌هایی که تدارک دیده ایم برگزاری مسابقه «آیه‌‌های نور» با پنج سوال مهدوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی(عج) استان تهران بیان کرد: در این مسابقه مخاطبان یک آیه را انتخاب کرده به شرح و تفسیر آن می‌پردازند و در پایان نمایشگاه به یک تا سه نفر از بهترین شرح و تفاسیر جوایزی به رسم یابود و تقدیر اهدا می‌شود.

 

«#به عشق آمدنت یک قدم برمی‌دارم» با هدف آگاهی نسبت به حضرت مهدی در نمایشگاه قرآن

 

حجت الاسلام درچه‌ای با بیان اینکه ویژه برنامه دیگری که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده هشتک «به عشق آمدنت قدمی برمی‌دارم» است، تصریح کرد:‌ در این ویژه‌برنامه ابتدا از افراد مراجعه ‌کننده سوال می‌شود که قصد دارند چه قدمی بردارند، قطعا برای نزدیک شدن به حضرت مهدی(عج) و قدم برداشتن در مسیر امام زمان(عج) نخستین اقدام کسب آگاهی و شناخت است که در یاری امام زمان(عج) دچار انحراف نشده و رضای ایشان را کسب کند.

 

وی افزود: در برنامه «به عشق آمدنت قدمی برمی دارم» مخاطبین در برگه های طراحی شده مطالبی درباره موضوع نوشته و با آن عکس می گیرند و این تصویر در صفحه اینستاگرامی بنیاد استان تهران بارگذاری می‌شود.

 

معاون فرهنگی آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی(عج) در استان تهران ابراز کرد: بنیاد حضرت مهدی(عج) به عنوان یک مرکز تخصصی متولی دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای آگاهی و شناخت مردم با حضرت مهدی(غج) است که به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: به موازات ایجاد شناخت و آگاهی نسبت حضرت مهدی(عج) هر کس علاقه‌مند به فعالیت‌ در بنیاد حضرت مهدی(عج) باشد زمینه مشارکت فراهم شده است به این ترتیب که افراد با قرارگاه‌های انتظار و دفاتری که در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها شعبه دارد ارتباط برقرار کرده و می تواند با مشارکت در برنامه ها با مباحث مهدوی آشنا شوند.

 

 دوره‌های بلندمدت تربیت مربی در بنیاد حضرت مهدی(عج)

 

حجت الاسلام درچه‌ای با بیان اینکه بنیاد حضرت مهدی(عج)‌ در دوره بلندمدت تربیت مربی نیز فعالیت دارد، اظهار کرد: در این دوره‌ها از طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان کارشناسی ارشد دعوت به عمل می‌آید که پس از گذراندن دوره‌ها در بخش‌های مختلف فعالیت داشته باشند.

 

معاون فرهنگی آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی(عج) در توصیه به علاقه‌مندان اقدامات اجرایی گفت:‌ انتشارات تخصصی مهدویت  با ۳۰۰ عنوان محصول فرهنگی یا کتب چاپ شده متنوع، فعال است علاقه‌مندان به عرضه محصولات مهدوی می‌توانند آنها را با درصدی تخفیف در قالب بسته‌های نمایشگاهی دریافت کرده و در محل یا مسجد خود منابع غنی مهدویت را به دست مردم برسانند.

 

وی با اشاره به طرح دیگر بنیاد حضرت مهدی(عج) تحت عنوان «معرفی درخواست استاد» بیان کرد:‌ در این طرح هر موسسه یا نهاد آموزشی از ما استاد بخواهد طی ثبت‌نام در سایت بنیاد به درخواست آنان پاسخ مثبت داده می‌شود،‌ برای حوزه‌های علمیه، دانشگاه و مدارس سهمیه استاد رایگان وجود دارد.

 

بنیاد حضرت مهدی(عج) نیمه مردمی اداره می‌شود

 

حجت الاسلام درچه‌ای با بیان اینکه بنیاد حضرت مهدی(عج)‌ از نهادهای رهبری است که به صورت نیمه مردمی اداره شده و مجوز آن تحت نظر وزارت ارشاد است، ابراز کرد: در این بنیاد دوره‌های مجازی آموزش یک یا دو ماه دیگر آغاز به کار خواهد کرد، البته پیش از این مرکز تربیت مهدویت ما در قم به صورت مجازی آموزش داشته است اما خود بنیاد مهدوی به صورت مستقل سایت آموزش مجازی را راه‌اندازی خواهد کرد در حال حاضر مردم می‌توانند از طریق پرتال جامع مهدویت به سایت دسترسی داشته باشند.

 

 معاون فرهنگی آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی(عج) ادامه داد: غیر از دوره عمومی مقدماتی و تکمیلی دوره تربیت مربی کودک و نوجوان هم برگزار می‌کنیم که طلاب و دانشجویان در آن شرکت کرده و در آن زمینه که علم آموختند برنامه داشته باشند، بخش مشارکت های مردمی و کلینیک انتظار هم داریم که خبرگزاری شبستان پیش از این خبر آن را کار کرده است.

 

وی درباره حضور و استقبال مردم از غرفه مهدویت بیان کرد: از نظر موقعیت مکانی با توجه به فعالیت‌‌های مهدویت انتظار می رفت موقعیت مکانی بهتری به ما داده می‌شد و در حال حاضر جایگاه ما در کنجی واقع شده و فضای غرفه محدود است و نمی‌توانیم برنامه‌های گسترده‌ای داشته باشیم اما با این وجود استقبال مردم از این غرفه و مشارکت آنان در استفاده از محصولات بنیاد رضایت بخش است.

 

گزارش نشست‌های نمایشگاهی بنیاد مهدی موعود(عج)

 

حجت الاسلام درچه‌ای در پایان با اشاره به نشست‌های پیش روی بنیاد مهدویت، در نمایشگاه قرآن گفت:‌ روز جمعه ۳ خرداد آخرین روز نمایشگاه از کتاب مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تالیف حجت الاسلام والمسلمین  الاسلام قرائتی رونمایی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ برگزاری نشست‌های تخصصی قرآن و مهدویت با رویکرد مباحث تمدنی، سبک زندگی مهدوی و شعار سال رونق اقتصادی در سالن نشست‌های تخصصی نمایشگاه، برگزاری گفتگوهای مهدوی با عنوان شاخص‌های جوانان منتظر در روزهای شنبه و دوشنبه و چهارشنبه هفته دوم نمایشگاه در محل غرفه وزارت ورزش و جوانان، برگزاری مسابقه آیه‌های نور، ختم روزانه قرآن کریم برای هدیه به حضرت(عج) به همراه تفسیر آیات مهدوی، معرفی نمونه محصولات و آثار بنیاد، برگزاری میزهای مشارکت‌های مردمی، ثبت نام دوره‌های مهدویت، پرسش و پاسخ مهدوی از برنامه‌های تدارک ددیه شده برای نمایشگاه بیست و هفتم است.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان جشن روزه اولی ها دختران روزه اولی مجلس خراسان جنوبي روزه اولی ها کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد جشن روزه اولی ها روزنامه انتظار فرج و مهدویت نمایشگاه قرآن کریم مهدویت فرهنگ مهدویت نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محلی برای رونق اقتصادی نشر

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: باید نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به محلی برای رونق اقتصادی نشر، جذب اعتبارات و بودجه برای نشر تبدیل کنیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرکزاری تسنیم به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جلسه مشترک اعضای شورای سیاست‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهارشنبه (بیست‌ونهم فروردین ماه 1403) برگزار شد.

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: همه فعالیت‌های این نمایشگاه باید حول محور کتاب طراحی و تدوین شود. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صرفاً یک برنامه اجتماع مردم نیست و هر اتفاقی که در آن رخ می‌دهد باید با کتاب نسبت داشته باشد. فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را باید متناسب با حوزه کتاب طراحی کرد و اولویت این است که مردم، کتاب‌‍‌خوان، ناشران، فعال و نویسندگان، انگیزه‌مند شوند و همه برنامه‌ها در سطوح مختلف برای تحقق این اهداف طراحی شود. 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم همه مردم ایران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دسترسی پیدا کنند، عنوان کرد: بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کار عظیمی است و ناشران، کتابفروشی‌ها و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در برگزاری آن مشارکت دارند. هدف اصلی این است که مردم در روستاها و شهرهای مختلف به این نمایشگاه دسترسی پیدا کنند که تاکنون محقق شده است. تلاش می‌کنیم اقشار مختلف از یارانه‌های مرتبط با خود برای خرید کتاب بهره‌مند شوند. 

احمدوند افزود: امیدواریم بتوانیم زودتر میزبان غرفه‌سازان باشیم. همچنین باید از ظرفیت میهمانان حاضر در نمایشگاه بیشتر استفاده کرد. از حضور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رئیس جمهور در نمایشگاه کتاب سال گذشته بهره‌مند شدیم و این حضور جزو اتفاقات بزرگ بود. نمایندگان، وزرا، روسای سازمان‌ها و... نیز با حضور و بازدید از نمایشگاه به حل مسائل و مشکلات حوزه نشر کمک کردند. 

 ثبت‌نام کتابفروشی در بخش مجازی نمایشگاه کتاب به زودی آغاز می‌شود

در ادامه، علی رمضانی درخصوص ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتابفروشان فعال سراسر کشور که در سامانه «بازار کتاب» عضو شده‌اند می‌توانند پس از اعلام فراخوان که به زودی انجام می شود به پنل کاربری خود در نشانی bazarketab.ir تقاضای حضور و فعالیت در شکل مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ثبت کنند. 

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: این دوره از نمایشگاه در زمان‌بندی جلوتری برنامه‌ریزی شد. همه ما موظفیم به صورت حداکثر آنچه در اختیار داریم به نحوی بهتری ارائه کنیم تا ناشران و مردم استفاده بهتری از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته باشند. جمع‌های چندصدنفری در این نمایشگاه کار می‌کنند تا این فضا را برای چندهزار ناشر مهیا سازند تا به مردم خدمت ارائه دهند و در نهایت چند میلیون نفر از این فضا بازدید و استفاده کنند.    

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به عملکرد شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تعامل با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را به صورت مفصل‌تر و جدی‌تر دنبال می‌کنیم و از ضعف‌ها و مشکلات این حوزه باخبر هستیم. با این وجود تلاش می‌کنیم این موضوع را به شکل بهتری پیش ببریم. موضوع تور بازدید دانش آموزان در برنامه‌های کمیته فرهنگی نمایشگاه دیده شده است و در این خصوص با آموزش و پرورش و شهرداری تهران برای پشتیبانی از این موضوع در حال مذاکره هستیم. 

علی رمضانی در پایان به شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت توجه به آینده، موضوع امیدآفرینی و توجه به خواندن، شعار «بخوانیم و بسازیم» برای این دوره از  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شده است. 

نصب تابلوهای راهنمای محیطی قبل از آغاز نمایشگاه، ضرورت افزایش سطح کیفی سالن ناشران کودک و نوجوان، تمرکز فعالیت‌ها و دوری از انجام فعالیت‌های فرهنگی پراکنده، هم‌خوانی تقسیم‌بندی سالن‌ها، تعیین زمان افتتاحیه نمایشگاه، انسجام در اقدامات فرهنگی نمایشگاه، تسهیل امور گمرکی نمایشگاه نسبت به دوره گذشته، دعوت از اصناف و اتحادیه‌های مرتبط به منظور برای بازدید از نمایشگاه، درنظر گرفتن صندوق‌های رای برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش‌های مختلف نمایشگاه، امکان نظرخواهی از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه  و... از جمله موضوعات و پیشنهادهای مطرح شده از سوی اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود. 

رادیو برای نمایشگاه کتاب چه برنامه‌هایی دارد؟

همچنین در این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده و پیش رو ارائه دادند. 

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ علی رمضانی، عضو شورای سیاستگذاری، قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه؛ و مریم‌سادات ظهوریان، نادر قدیانی، مهدی رمضانی، فتح‌الله فروغی، ابراهیم کریمی، مهدی فقیهی‌نژاد، اسماعیل جانعلی‌پور، عضو شورای سیاست‌گذاری و مدیر کمیته ناشران خارجی؛ محمد اله‌یاری فومنی، مدیر کمیته ناشران داخلی؛ سعید مجیدی، مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی؛ حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی؛ محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی؛ آزاده نظربلند، مدیر کمیته اطلاع رسانی و پاسخگویی؛ مهدی خسروی، مدیر کمیته حراست؛ محمدحسین آزادبخت، مدیر کمیته مراسم و میهمانان ویژه؛ مرتضی بریری مدیر کمیته روابط عمومی؛ حسینعلی سبزه، معاون بخش بین‌الملل؛ محمدرضا سلمان زاده، مشاور رئیس و محمدمهدی شیخ صراف، مشاور قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این جلسه مشترک حضور داشتند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا  29 اردیبهشت (1403) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • نشست خبری اعلام برنامه های رحلت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محلی برای رونق اقتصادی نشر
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود