Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@05:24:40 GMT

پرواز دوباره هواپیمای آغازگر جنگ جهانی دوم

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۳۳۰

هواپیمایی که آغازگر عملیات روز-دی در جریان جنگ جهانی دوم بود برفراز آسمان آمریکا به پرواز درآمد. این هواپیما به صورت کاملا اتفاقی در یک انبار در ایالات ویسکانسین آمریکا پیدا شد و مورخان نیروی هوایی اصالت آن را تایید کرده‌اند. روز-دی (D-Day) یک اصطلاح نظامی است و معمولا به روز آغاز یک حمله بزرگ اطلاق می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات پیاده‌سازی‌های نرماندی در جنگ جهانی دوم به این نام شهرت یافته‌ است. پیاده‌سازی‌ نرماندی یکی از نخستین عملیات‌های جنگ جهانی دوم است که در شش ژوئن 1944 با پیاده شدن 160 هزار نیروی نظامی در ساحل نرماندی فرانسه صورت گرفت. قرار است این هواپیما به مناسبت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم به اروپا بازگردد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: وقایع اتفاقیه دی دی ویدیو جنگ جهانی دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دو عملیات پروازی بالگرد اوژانس مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳، بالگرد اورژانس مازندران ۲ بار به پرواز درآمد.

بر اساس این گزارش، در پرواز نخست که در ساعت ۱۳:۴۶ انجام شد، ۲ آقا که در اثر سوختگی دچار مصدومیت شده بودند از بیمارستان رازی شهرستان چالوس به بیمارستان سوختگی زارع ساری منتقل شدند.

عملیات پروازی دوم هم ساعت ۱۶:۳۰  برای انتقال یک بانوی مصدوم بر اثر سوختگی، از بیمارستان شهداء شهرستان محمودآباد به بیمارستان سوختگی زارع ساری بود .


دیگر خبرها

  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • سرگردانی مسافران آتا در فرودگاه امام خمینی/ هیچ‌کس پاسخگو نیست
  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • احداث ۶۶ هزار متر مربع پیاده‌رو در سال گذشته
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • کناره گیری مدیران ارشد بوئینگ به علت مشکلات ایمنی
  • اجرای دو عملیات پروازی بالگرد اوژانس مازندران