Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:55:31 GMT

پشت‌پرده دیپورت ذوب‌آهن از کربلا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۳۴۰

پشت‌پرده دیپورت ذوب‌آهن از کربلا

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که قرار بود شب گذشته ذوب‌آهن در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ٢٠١٩ و البته آخرین بازی فصل خود به مصاف النصر عربستان برود، این دیدار به شکل غیرمنتظره‌ای به تعویق افتاد.

این در حالی است که سعودی‌ها به بهانه نبود امنیت در ایران بازی را به زمین بی‌طرف کشاندند، اما حالا مشخص شده کشور ثالث به خاطر نبود امنیت بازی را لغو کرده است!

اعلام خبر لغو در نجف!

ذوب‌آهن که روز دوشنبه از ایران به عراق سفر کرده بود، در یکی از هتل‌های نجف مستقر شد، اما بعد از یک ساعت خبر لغو بازی به گوش منصوریان و تیمش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری، مدیرعامل این باشگاه ماجرا را این‌طور تشریح می‌کند: «ما حدود ساعت ٣:٢٠ در هتل مستقر شدیم و حدود ساعت ٤:٢٠ آقای شیتارو به ما خبر لغو بازی را اعلام کرد.

این در حالی است که تیم عربستانی به عراق نیامده بود و گویا از این مسأله باخبر بود.» فدراسیون عراق دلیل این اتفاق را مسائل امنیتی دانسته و درنهایت ذوب آهن از بازی در ورزشگاهی که چند روز قبل جنجالی بزرگ در آن را تجربه کرد، معاف شد. با تصمیم منصوریان و آذری، اعضای این تیم در عراق ماندند و یک روزی به زیارت پرداختند تا دیروز دوباره به اصفهان بازگشتند. با این وضع فصل احتمالا یک هفته دیرتر برای تیم اصفهانی به پایان می‌رسد.

عمان گزینه احتمالی با هزینه گزاف

ذوب آهن و النصر ٢ تیمی که صعودشان قطعی شده و برای سرگروهی به میدان خواهند رفت، هنوز نمی‌دانند در کدام زمین مقابل هم قرار می‌گیرند. باشگاه ایرانی با توجه به میزبانی باید زمین دیگری را برای این مسابقه معرفی کند که گفته می‌شود احتمالا عمان است. البته از همان ابتدا هم ذوب‌آهنی‌ها می‌خواستند مسقط را مثل فصل‌های گذشته به‌عنوان میزبان معرفی کنند، اما هزینه‌های گزافی که در فصول گذشته از تیم‌های ایرانی در این شهر گرفته شده بود، دلیلی شد تا ذوب آهن به فکر میزبانی در کربلا بیفتد. البته آذری اعلام کرده این باشگاه از AFC درخواست غرامت خواهد کرد: «ما از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست غرامت می‌کنیم؛ زیرا آن‌ها خودشان این مسابقه را در دقیقه ٩٠ لغو کرده‌اند و یک هزینه در این شهر به ما تحمیل شده و یک هزینه هم در زمان برگزاری به ما تحمیل می‌شود که AFC باید غرامت ما را بپردازد.»

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی حاشیه ورزشکاران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح

طرح اسکله‌ای که جو بایدن از آن به عنوان راهی برای افزایش «عظیم» کمک‌ها به غزه یاد کرده است، توسط جامعه بشردوستانه به عنوان پروژه‌ای در خطر تبدیل شدن به «پرده دود» برای تهاجم برنامه‌ریزی شده به رفح قلمداد می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گاردین در گزارشی نوشت که مقامات سازمان‌های بشردوستانه نسبت به سودمندی طرح‌های ایالات متحده برای اسکله کمک‌رسانی به غزه و مهار قحطی ابراز نگرانی می‌کنند.

در جامعه بشردوستانه نگرانی‌هایی وجود دارد که رژیم اسرائیل برای طرح اسکله‌ای که جو بایدن از آن به عنوان راهی برای افزایش «عظیم» کمک‌ها به غزه یاد کرده، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است. مقامات امدادی می‌گویند که این پروژه در خطر تبدیل شدن به «پرده دود» برای تهاجم برنامه‌ریزی شده به رفح است. پرده دود به شرایطی اطلاق می‌شود که طی آن با استفاده از دود، عملیات نظامی پنهان می‌ماند.

این اسکله روی کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده است و انتظار می‌رود تا اوایل ماه مه در موقعیت خود قرار گیرد. به گفته چندین مقام امدادی، طرح کنونی این است که این اسکله نه در شمال غزه، جایی که خطر قحطی شدید است، بلکه در نقطه‌ای در نیمه‌ی راه نواری که نیروهای دفاعی رژیم اسرائیل (IDF) پایگاهی مستحکم دارند، لنگر بیندازد.

این امر به این معناست که کمک‌های غذایی که از اسکله وارد می‌شود همچنان باید از یک ایست بازرسی ارتش رژیم اسرائیل در کریدور نتزاریم عبور کند؛ جاده نظامی که نوار را به دو نیم می‌کند و به عنوان یک نقطه «خفه‌کننده» برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به شمال شناخته می‌شود.

برخی از مقامات سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه بیم دارند که این کمک‌ها به سمت جنوب به اردوگاه‌هایی در رفح منتقل شود که بیش از یک میلیون فلسطینی آنجا پناه گرفته‌اند. ارتش رژیم اسرائیل از آن‌ها می‌خواهد که از آنجا خارج شوند تا بتواند حمله‌ای را علیه حماس در جنوبی‌ترین شهر غزه انجام دهد.

چنین تهاجمی ناگزیر به معنای بسته شدن موقت گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم در جنوب غزه خواهد بود، بنابراین اسکله شناور ساخت آمریکا به عنوان جایگزین عمل می‌کند و در عین حال فشار بر رژیم اسرائیل را برای باز کردن گذرگاه‌های شمالی برای انتقال کمک‌های قابل‌توجه منحرف می‌کند.

یک مقام سازمان ملل در این رابطه گفت: «یکی از استدلال‌های کلیدی برای داشتن اسکله، قرار دادن آن به سمت شمال بود تا تامین‌کنندگان بتوانند مستقیم‌تر به این منطقه وارد شوند اما اکنون به نظر می‌رسد که این اسکله نقش پرده دود را برای حمله به رفح ایفا می‌کند.»

بمباران یک کاروان کمک‌رسانی در غزه که توسط «آشپزخانه مرکزی جهان» سازماندهی می‌شد و منجر به کشته شدن هفت امدادگر شد، نگرانی‌های امنیتی را به مانعی کلیدی در برابر هر نوع تلاش توزیع مستقل تبدیل کرده است.

کد خبر 747441

دیگر خبرها

  • پشت پرده حضور اورونوف در پرسپولیس؛اوسمار حقیقت را فاش کرد
  • چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • پشت پرده انگیزه زیاد کاپیتان دوم پرسپولیس
  • اسکله کمک‌رسانی آمریکا به غزه؛ پرده دودی برای حمله به رفح
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت
  • پشت پرده قهرمانی‌های اینتر: این چهره!
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم