Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:27:39 GMT

آمریکا دایه تروریست ها در سوریه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۴۱۳

آمریکا دایه تروریست ها در سوریه

تهران - ایرنا - وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب متهم کرد، ادعایی که پیش از نیز بارها تکرار شده است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه بدون ارائه هیچگونه سندی ادعا کرده، دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه در حمله‌ای که 19 می 2019 (29 اردیبهشت) در شمال غرب سوریه انجام شده از گاز کلر استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از این بیانیه آمده است: «هنوز در حال گردآوری اطلاعات درباره این حادثه هستیم، ولی هشدارمان را تکرار می‌کنیم که اگر ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند، ایالات متحده و متحدان ما بلافاصله و به نحو مناسب پاسخ خواهد داد.»
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که سوریه در سال 2013 در چارچوب توافقی میان آمریکا سلاح‌های شیمیایی خودش را زیر نظارت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی یا امحا کرده و یا به خارج از سوریه انتقال داد و مقام‌های سوری بارها اعلام کرده‌اند که این کشور سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.
آمریکا و متحدانش پیش از این دو بار با ادعا و بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی علیه تروریست ها به اهدافی در این کشور حمله کرده‌اند.
اولین بار، فروردین ماه سال 1396 بود که آمریکا به بهانه حمله شیمیایی در «خان شیخون»، به پایگاه هوایی «الشعیرات» ارتش سوریه در در استان حمص حملات موشکی کرد.
آمریکا و همپیمانانش در فروردین 1396 با ادعا و بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در خان شیخون اقدام به موشک باران (59 موشک) پایگاه الشعیرات در استان حمص در شمال دمشق کردند، ادعایی که بعدا ثابت شد از اساس دروغ بوده است.
ارتش سوریه در فروردین 1396 (پیش از تاریخ حمله آمریکا و متحدانش) یک مقر تروریست ها را در خان شیخون هدف حملات هوایی خود قرار داد؛ مقری که ارتش سوریه نیز نمی دانست محل ساخت تسلیحات شیمیایی از سوی تروریست هاست؛ انتشار گاز متصاعد شده از این مقر موجب کشته شدن شماری از تروریست ها و در عین حال شهروندان سوری اطراف این مقر شد؛ آمریکا و همپیمانانش برای رسوا نشدن به سرعت شروع به جوسازی علیه حکومت دمشق کردند تا تحویل مواد شیمیایی به تروریست ها از سوی واشنگتن و غربی ها که برای هدف قرار دادن ارتش و مردم سوریه صورت گرفته بود، افشا نشود و این موضوع را به گردن حکومت دمشق بیندازند.
دومین حمله یک سال بعد از حمله اول و در 25 فروردین سال گذشته (1397) توسط سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد و آنها جمعا 103 موشک و راکت به سوریه شلیک کردند.
در 19 فروردین ماه سال گذشته (1397) رسانه های غربی - عربی - عبری به طور هماهنگ خبر کذب حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی سوریه را منتشر و از همان ابتدا و بدون ارائه سندی ارتش سوریه را عامل این حمله معرفی کردند؛ اقدامی که پس از چند روز ثابت شد که اصلا حمله شیمیایی اتفاق نیفتاده و توطئه ای از سوی غرب و رسانه های غربی بوده که توسط 'کلاه سفیدها' برای صحنه سازی حمله غرب به سوریه برای نجات ترویست ها اجرا شده است.
در همان زمان 'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل در واکنش به گزارش‌های رسانه های غربی - صهیونیستی درباره حمله شیمیایی در 'دوما' و اتهام ‌زنی‌های مقامات برخی کشورهای غربی و مخالفان دولت سوریه به دمشق اعلام کرده بود که قادر به تایید این گزارش‌ها نیست.
در 19 فروردین 1397 یعنی در زمان حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در منطقه غوطه شرقی در نزدیکی دمشق مدعی شدند که نیروهای دولت دمشق شهر دوما را با سلاح‌های شیمیایی هدف قرار داده‌ است. پس از چند روز سازمان منع تسلیحات شیمیایی در بررسی خود وجود گاز کلر را در دوما تائید کرد، اما نشانه‌ای از عامل اعصاب که تروریست ها مدعی آن بودند یافت نکرد؛ همین ادعای واهی سازمان منع تسلیحات شیمیایی دستاویزی شد برای آمریکا و غرب برای حمله به خاک سوریه.
در 24 فروردین ماه سال گذشته (1397) بود که آمریکا در اقدامی مشترک با انگلیس و فرانسه و با همین بهانه واهی با 103 فروند موشک و راکت، 10 مرکز نظامی و تحقیقاتی سوریه را هدف قرار داد و خسارت هایی را به کشور و مردم سوریه وارد کرد.
در همان تاریخ بازرسان و کارشناسان سازمان منع تسلحیات شیمیایی نیز در دمشق حضور داشتند و قرار بود برای تهیه گزارش به شهر دوما در نزدیکی پایتخت سوریه بروند، اما
چند ساعت قبل از حضور کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در منطقه دوما، سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس حملات هوایی خود را به منطقه آغاز کردند.
شهریور سال 1397 بود که دوباره سناریوی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه تروریست ها توسط جبهه غربی - عربی - صهیونیستی یا همان حامیان تروریست ها تکرار شد، اما این بار این سناریو قرار بود در استان ادلب در شمال غرب سوریه یا همان آخرین پایگاه تروریست ها اجرا شود، اقدامی که قبل از اجرا به کمک روس ها خنثی شد.
در همان زمان یعنی چهارم شهریور 1397خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از 'ایگور کوناشنکوف' سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارش داد که تروریست ها قصد دارند در منطقه کفر زیتا در استان ادلب دست به حمله شیمیایی زده و این اقدام را به عهده ارتش سوریه بیندازند.
بنا بر اعلام کوناشنکوف، عناصر تروریست 'هیات تحریر الشام' که گروه تروریستی 'جبهه النصره' رکن اصلی آن است، در شرف انجام یک اقدام تحریک آمیز برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در استان ادلب می باشد و می خواهد این اقدام را به گردن ارتش سوریه بیندازد.
وی با استناد به اطلاعات مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه خاطر نشان کرد: گروهی از متخصصان انگلیسی زبان برای آموزش استفاده از مهمات حاوی گاز کلر به تروریست ها، به ادلب رفته اند.
کوناشنکوف افزود: تروریست ها قصد دارند منطقه کفر زیتا را مورد حمله شیمیایی قرار دهند که در شش کیلومتری جنوب منطقه هبیت در استان ادلب قرار دارد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد که پس از صحنه سازی حمله شیمیایی، قرار است اعضای گروه کلاه سفیدها فیلمی را برای انتشار در رسانه های خاورمیانه و انگلیسی زبان تهیه کنند.
وی با بیان این که پیشتر تروریست ها گروهی از ساکنان سوری را از شمال استان ادلب به این منطقه منتقل کرده و در نظر دارند آنها را در فیلم این حمله شیمیایی نشان دهند، افزود: مطابق برنامه، پس از صحنه سازی حمله شیمیایی، ارتش سوریه به حمله شیمیایی متهم خواهد شد و اعضای کلاه سفیدها تظاهر به کمک به ساکنان محلی آسیب دیده از حمله شیمیایی خواهند کرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه یک روز قبل از آن یعنی سوم شهریور 1397 اعلام کرده بود که کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی به سوریه هستند و برای این منظور ناو یواس.اس سولیوانز و بمب افکن بی-1 آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطری العدید شدند.
خبرگزاری روسی اسپوتنیک در همان تاریخ طی گزارشی با اشاره به انتقال محموله های شیمیایی به شمال سوریه توسط تروریست ها به نقل از منابعی از داخل ادلب اعلام کرد: گروه کلاه سفیدها با هشت خودرو محموله جدیدی از بشکه های گاز کلر را از کارگاهی در نزدیکی مرزهای ترکیه که به فرآوری این ماده شیمیایی می پردازد به شمال استان ادلب تا اریحا و جسر الشغور منتقل کردند.
این محموله شیمیایی با حفاظت شدید گروه تروریستی تحریر الشام منتقل شده است و نیروهای ذخیره کلاه سفید ها در مناطق مختلف استان ادلب به صورت فوری فراخوان شده‌اند.
این منابع اعلام کردند که استان ادلب در روزهای گذشته شاهد تحرکات گسترده گروه تروریستی جبهه النصره و انتقال محموله های مواد شیمیایی و تحویل آن به گروه تروریستی حزب ترکستانی با حفاظت شدید به منظور اجرای نمایش شیمیایی دیگری است.
آمریکا و همپیمانانش در سال های اخیر بارها به بهانه های واهی به سوریه حمله کرده اند؛ بهانه هایی که هرگز ثابت نشده و فقط در ظاهر مجوزی بوده برای سران آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای کشتار مردم سوریه در حمایت از تروریست ها.
شنبه/ بیست و هشتم ماه جاری (اردیبهشت) بود که 'ایان هندرسون' کارشناس سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی اعلام کرد که گزارش رسمی سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی درباره حمله به شهر دوما در غوطه شرقی در استان ریف دمشق سوریه، با واقعیت ها منطبق نیست، اعلام که رسوایی دیگر برای این سازمان و به ویژه آمریکا و غرب ایجاد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، در گزارش هندرسون آمده است که براساس آزمایش ها و بازدید انجام شده از مکان حادثه، احتمال زیاد دارد مخازن و کپسول ها از آسمان پرتاب نشده و توسط افراد بر روی زمین کار گذاشته شده باشد.
بنابر این گزارش، گروهی از کارشناسان به ریاست هندرسون آزمایش هایی را انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که وضعیت مکان حادثه در شهر دوما با آثار حمله تناسب ندارد، زیرا با توجه به سوراخ شدن سقف بتنی در محل حادثه باید مواد سمی در محل یافت می شد و در مکانی دیگر نیز یک مخزن مواد شیمیایی بر روی یک تخت قرار گرفته بود و حتی چاشنی آن سالم بود و این موضوع پس از برخورد با سقف غیرممکن است.
براین اساس، کمیته مهندسی وابسته به گروه حقیقت یاب نباید در سال گذشته به طور قطع اعلام می کرد که این کپسول ها از آسمان (از سوی نیروهای سوری) پرتاب شده، زیرا وضعیت مکان با وضعیت محلی که از آسمان مورد حمله شیمیایی قرار گرفته متفاوت بود.
اعتراف اخیر کارشناس سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی درباره تحریف و دستکاری نتایج تحقیقات حمله شیمیایی به دوما در استان ریف دمشق سوریه، نشان می دهد که سازمان های بین المللی عموما ابزاری در اختیار غرب به ویژه مقاصد آمریکا در منطقه و جهان می باشند؛ اقدامات ضدانسانی آمریکا و کشورهای غربی نیز در منطقه فقط برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی می باشد که با خون و پول مسلمانان تامین می شود.
نکته مهم و قابل تاملی که در این میان وجود دارد، حمایت آمریکا و کشورهای غربی - عربی از تروریست های حاضر در سوریه می باشد، حمایتی که طی بیش از هشت سال گذشته به صورت تمام و کمال انجام شده و هم اکنون نیز ادامه دارد؛ آمریکا که به کمک رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی - عربی گروه تروریستی داعش را ایجاد کرد شاید باور نمی کرد که مقاومت اسلامی و ارتش سوریه بتوانند این گروهک تروریستی را شکست دهند، شکستی که عملا شکست آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی - عربی و سیاست هایشان در سوریه بود؛ از این رو آمریکا و ائتلافش نمی خواهند بازمانده گروه های تروریستی در سوریه همچون تحریر الشام را از دست بدهند و برای حضور در سوریه این گروه تروریستی را عامل و دلیل حضور خود در این کشور می دانند و برای نجات آن دست به هر کاری می زنند، لذا با توجه به این که طی چند روز گذشته عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب در شمال غرب این کشور به عنوان آخرین پایگاه گروه های تروریستی آغاز شده و با ادامه آن بساط تروریست ها در سوریه نزدیک به جمع شدن است، واشنگتن و تل آویو نمی خواهند به راحتی میدان را به مقاومت اسلامی و ارتش سوریه واگذار کنند، از این رو بازی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی که هر از چندگاهی توسط آمریکایی ها مطرح می شود، فقط در راستای حفظ تروریست ها با حمله به مواضع ارتش سوریه می باشد که در زمان کنونی دیگر جواب نمی دهد.
خاورم*1275**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آمريكا سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق

به گزارش تابناک، منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش دادند پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که مورد استفاده نیروهای آمریکایی است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

از اوایل فوریه گروه‌های مسلح در عراق حملات خود را به پرسنل نظامی آمریکایی متوقف کرده بودند.

این حمله یک روز پس از حملات به ۲ پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه انجام شده است.

منابع اعلام کردند صدای انفجارهایی در مجاورت پایگاه آمریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است.

به گفته ۲ منبع عراقی به خبرگزاری رویترز، پنج موشک دست‌کم از شهرک ذمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز از شلیک موشک از شمال غرب موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه خراب الجیر سوریه خبر داد.

پیشتر انفجاری مهیب در پادگان کالسو در عراق که در اوایل روز شنبه رخ داد و در آن یکی از اعضای نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسید، رخ داد.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه