Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا -کمیسیون انتخابات هند امروز بعد از جمع بندی نتایج اولیه انتخابات سراسری این کشور موسوم به (لوک سبها) که به مدت 39 روز و در 7 مرحله برگزار شد ،شائبه مخالفان دولت برای دستکاری در رایانه های شمارش آرای این انتخابات را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 'بیزینس اینسایدر' هند، بعد از آنکه نتایج نظرسنجی‌های اولیه صورت‌گرفته در چند شعبه رأی‌گیری هفدهمین انتخابات سوک سبهای هند نشان داد که احتمالا حزب 'ائتلاف دمکراتیک ملی' این کشور به ریاست 'نارندرا مودی' نخست وزیر بار دیگر دولت تشکیل خواهد داد، احزاب مخالف زمزمه هایی را آغاز کردند مبنی بر اینکه دولت در دستگاه های شمارش آراء دست برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات هند که امروز به پایان رسیده است قرار است کمیسیون انتخابات این کشور که سه عضو دارد، نتایج رسمی و نهایی را فردا 23 مه (2 خرداد) برای 545 کرسی پارلمان حزبی هند اعلام عمومی کند، کشوری که به بزرگترین دموکراسی جهان شهرت یافته است.
آخرین مرحله این انتخابات در ایالت های پنجاب، بنگال غربی، بیهار، اوتارپرادش، هیماچال پرادش، مدیاپرادش، جارکهند و چندیگر برگزار شده و عملا این انتخابات به پایان خود رسیده است.
بر اساس بررسی ها و نظر سنجی ها از مراکز رای گیری سراسر هند، پیش بینی می شود که حزب مودی بین 280 تا 315 کرسی از این انتخابات را از آن خود کرده باشد، بنابراین نخست وزیر هند در حالی به عنوان پیشتاز انتخابات معرفی شده که بسیاری از منتقدان او، از جمله حزب کنگره هند، این انتخابات را یک همه‌پرسی برای عملکرد نخست‌وزیر در دوره پنج ساله پیشین توصیف کرده بودند و حتی از دیروز شائبه دستکاری در دستگاه شمارش آراء را پیش کشیده اند.
به همین دلیل و بهانه، آنها دیروز با تشکیل یک جلسه مشترک با کمیسیون انتخابات این کشور با استناد به برخی کلیپ های تصویری در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که برخی دستگاه های شمارش آراء عمدا به ایالات های شمالی این کشور منتقل شده اند.
البته پیشتر گروهی از تکنوکرات های این کشور نیز نسبت به امنیت کنترل صوتی و تصویری مراکز رای گیری و شمارش آراء در این کشور تشکیک کرده بودند. حتی پیش بینی کرده بودند که دستگاه شمارش آراء نیز بتواند مورد دستکاری و حمله سایبری قرار گیرد.
روزنامه 'استیتس من' هند نیز امروز گزارش داد که نمایندگان 22 حزب مخالف نیز چند روز قبل با مراجعه به دادگاه عالی هند، اعتراض خود را نسبت به امنیت کامل سیستم کنترل 24 ساعته جایگاه های رای گیری و به ویژه مراکز شمارش آراء اعلام کرده بودند.
حتی راهول گاندی، رهبر حزب کنگره هند از این فراتر رفته این دادگاه را نیز متهم کرد که در تقلب انتخاباتی ادعایی با دولت همدست است و لذا به همراه دیگر مخالفان حتی خواهان بازشماری صد درصدی آراء کشب شده در این انتخابات شد.
به گزارش صبح امروز تلویزیون فاکس نیوز آمریکا، اگرچه کمیسیون انتخابات هند با استناد به مدارک امنیتی خود، دستکاری در نتایج را رد کرد، با این وجود نهادهای امنیتی نیز تدابیر خود را در مراکز شمارش آراء که در اتاق های دارای ماشین های الکترونیکی بسیار پیشرفته انجام می گیرد بالا برده اند.
اگرچه این کمیسیون روز گذشته بلافاصله بعد از دیدار مشترک با نمایندگان احزاب مخالف بیانیه خود مبنی بر عدم دستکاری در نتایج آرا را رد کرد، اما از امروز با رد هر گونه شبهه ای تلاش کرد از شائبه افکنی های اختلاف و جنجال برانگیز در عرصه عمومی این کشور جلوگیری کند.
در انتخابات امسال هند بیش از 900 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که به اعتقاد کارشناسان، مشارکت در این انتخابات به دلیل برانگیخته شدن احساسات ملی گرایانه مردم این کشور بالا بوده است.
در حال حاضر حزب بی جی پی حاکمیت را در هند در اختیار دارد و در ماه های منتهی به انتخابات نیز تلاش زیادی کرد تا با تحریک احساسات عمومی پیروزی در انتخابات را مجددا به دست آورد.
اگرچه در سال‌های اخیر نرخ بیکاری در هند افزایش یافته و برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که اقتصاد این کشور در حال حرکت به سوی رکود است، با این وجود، نخست وزیر این کشور تلاش کرده است با ادبیات ملی‌گرایانه و با اتکا به آنچه دستاوردهای هند در سیاست خارجی خوانده، رأی‌دهندگان هندی را به اعتماد دوباره به ائتلاف حاکم تشویق کند.
البته، در ماه‌های اخیر تشدید تنش در منطقه کشمیر و درگیری نظامی میان ارتش هند و پاکستان نیز بیش از پیش به احساسات ملی‌گرایانه در هند دامن زده است.
در هر حال، موافقان و احزاب مخالف دولت به همراه ناظران بین المللی منتظر اعلام رسمی نتایج این انتخابات هستند تا ببینند این بار نیز سکان هدایت این کشور در جنوب آسیا به دست چه حزبی می افتد.
آساق**1378**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انتخابات هند اعلام نتايج دستكاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات

 انتخابات مجلس عوام هند، موسوم به «لوک سابا»، روز جمعه در حالی آغاز می‌شود که نزدیک به یک میلیارد نفر در طول یک ماه، فرصت رای دادن به نامزد و حزب مورد نظر خود را دارند. این طولانی‌ترین انتخابات جهان است که در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس عوام هند موسوم به لوک سابا برای یک دوره پنج ساله، از روز جمعه ۳۱ فروردین ماه آغاز می شود و یک حزب یا یک ائتلاف برای پیروزی در انتخابات باید به اکثریت ۲۷۲ کرسی از ۵۴۳ کرسی این مجلس دست یابد.

حزب بهارتیا جنتا (BJP) به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در آخرین دوره برگزار شده در سال ۲۰۱۹، ۳۰۳ کرسی به دست آورد و پس از آن ۵۲ کرسی به حزب کنگره ملی هند (INC) به عنوان حزب اصلی مخالف تعلق گرفت.

علاوه بر این افراد، رئیس‌جمهور هند می‌تواند حداکثر ۲ نفر را با تابعیت انگلیسی-هندی برای عضویت در لوک سابا معرفی کند.

این انتخابات در هفت مرحله تا حدی برای تضمین امنیت کافی در حوزه های رای گیری در سراسر هند برگزار خواهد شد. رای دهندگان می توانند با فشار دادن یک دکمه روی یک دستگاه رای گیری الکترونیکی که برای اولین بار در هند در سال ۱۹۸۲ و به طور گسترده از اوایل دهه ۲۰۰۰ استفاده شد، انتخاب خود را انجام دهند.

دستگاه رای گیری، یک دستگاه مستطیل شکل ضخیم است که برای ثبت الکترونیکی آرای اخذ شده در انتخابات استفاده می شود. رای دهندگان باید یکی از دکمه های آبی رنگی را که در مقابل شماره سریال، نام و نماد نامزد مورد نظرشان قرار داده شده است را فشار دهند، گزینه «هیچ یک از موارد بالا» معادل رای سفید نیز در این دستگاه تعبیه شده است.

دستگاه رای گیری الکترونیکی (EVM)، دارای سه واحد است، یک واحد رای، یک واحد کنترل برای افسر مسوول برای اطمینان از اینکه رای دهنده می تواند تنها یک بار رای دهد، و یک واحد ردیابی کاغذی قابل تایید رای دهندگان (VVPAT). این برگه کاغذی است که برای رای دهنده از طریق یک صفحه شفاف برای حدود هفت ثانیه، قبل از اینکه در یک جعبه مهر و موم شده ذخیره شود، قابل مشاهده است.

نامزدهای این انتخابات در بزرگترین دموکراسی جهان، برای ۵۴۳ کرسی و در هفت مرحله با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شمارش آرا در ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) پس از رای گیری در ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین)، ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت)، ۷ می (۱۸ اردیبهشت)، ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت)، ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت)، ۲۵ می (۵ خرداد) و اول ژوئن (۱۲ خرداد) انجام می شود.

سن رای دادن ۱۸ سال است و نامزدها باید حداقل ۲۵ سال سن داشته باشند.

در مجموع ۹۶۸ میلیون رای دهنده برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۹۷ میلیون مرد و ۴۷۱ میلیون زن هستند.

مودی اصلی ترین شخص در این رقابت است و پس از آن معاون او آمیت شاه وزیر کشور هند و چهره اصلی مخالفان مودی، راهول گاندی از حزب کنگره قرار دارند.

مودی به دنبال کسب سومین دوره متوالی نخست وزیری است که تنها جواهر لعل نهرو اولین نخست وزیر هند این جایگاه را در اختیار داشته است.

وی می‌گوید یک پیروزی قاطع دیگر برای اتحاد ملی دموکراتیک به رهبری بهارتیا جنتا برای رسیدن به هدف او برای ارتقای هند به یک اقتصاد توسعه‌یافته تا سال ۲۰۴۷ از سطوح متوسط بسیار مهم است.

پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده و مودی تضمین کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات، آن را به جایگاه سوم خواهد رساند.

حزب بهارتیا جنتا، بیشتر از سوی هندوها که ۸۰ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند، حمایت می‌شود.

ائتلاف مخالف موسوم به «هند» که در تقابل با نام بهارت، نام هندی هندوستان و مورد استفاده حزب مودی، نام‌گذاری شده است، می‌گوید: پیروزی این ائتلاف برای حفظ ساختار دموکراتیک و سکولار این کشور، بهبود جوامع به حاشیه رانده شده، افزایش قیمت‌های تضمینی برای کشاورزان و ایجاد شغل ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری امروز اعلام می‌شود
  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری مشخص شد
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • تقابل دیدنی حامیان و مخالفان اسرائیل در مجلس انگلیس + ویدئو
  • مخالفان اسرائیل پل سانفرانسیسکو در آمریکا را بستند! | ویدئو