Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد؛ با حضور دکتر عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، محمد علایی رئیس اداره کنسولی دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم و دکتر مرتضی  رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) دفتر امور کنسولی شعبه این دانشگاه در مشهد افتتاح شد.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به تکلیفی که برنامه ششم توسعه برای آموزش عالی ایران مشخص کرده است، موظف هستیم در طول تعداد دانشجویان غیر ایرانی را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحصیل 40 هزار دانشجوی خارجی در ایران

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه، هشت دهم درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه باید دانشجویان خارجی باشند و و در انتهای برنامه یک و هشتم دهم درصد را دانشجویان خارجی تشکیل دهند. امسال که در اوایل سال سوم قرار داریم با توجه به پایش اولیه حدود 40 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته است در حال حاضر 15 دفتر امور کنسولی در استان های مختلف راه اندازی شده است و دانشگاه بین المللی اولین شاخه نماینده استانی و تنها دانشگاه غیر دولتی کشور است که مجوز دفتر امور کنسولی را از سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات وفناوری کسب کرده است.

از صدور ویزای تحصیلی تا تمدید اقامت

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) همچنین در این مراسم هدف از افتتاح این دفتر را تسهیل در روند امور اجرایی کلیه مسائل مربوط به امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی از جمله؛ صدور ویزای تحصیلی، صدور مجوز ثبت نام، صدور اقامت، تمدید اقامت، خروج و مراجعت و سایر موارد مرتبط از سوی سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد.

دکتر رجوعی با اشاره به تحصیل حدود 500 دانشجوی غیر ایرانی از ملیت های مختلف در این دانشگاه گفت: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) تنها دانشگاه غیر دولتی در ایران است که مجوز ایجاد دفتر امور کنسولی را در کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح دفتر امورکنسولی دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) تلاش داریم ضمن تسهیل در شرایط جذب دانشجویان خارجی، در رفع مشکلات و امور این دسته از دانشجویان که در کشورمان میهمان هستند، اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی امام رضا مشکلات مشهد وزارت علوم تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 6064092

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • ۳ انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی