Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@15:04:26 GMT

درخواست آلمان از ایران و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۵۷۱

وزیر امورخارجه آلمان نسبت به افزایش اختلافات میان تهران و واشنگتن ابراز نگرانی کرد و خواستار آرام شدن اوضاع شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان در نشستی در هامبورگ با ابراز نگرانی از افزایش اختلافات میان ایران و آمریکا گفت که وضعیت در خاورمیانه خطرناک است و این دو کشور باید اختلافات خود را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماس تصریح کرد: خاورمیانه منطقه‌ای است که گروه‌های تروریستی در آن فعال هستند. تروریست‌ها ممکن است حملاتی انجام دهند تا خشونت ایجاد و تحریک به جنگ کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که آلمان کماکان متعهد به پیگیری راهکار دیپلماتیک برای رفع اختلافات بر سر توافق هسته‌ای و نقش ایران در منطقه است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و برای تقویت حضور نظامی‌اش در منطقه یک ناو گروه به خاورمیانه اعزام کرد، تنش‌ها در منطقه تشدید شده است.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که خواهان مذاکره با ایران هستند. این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان روز سه‌شنبه مذاکره با آمریکا را رد کرد.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران روز گذشته در یک گفتگو تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا با عمل کردن به تعهداتش ذیل برجام به ایران احترام نگذارد، بر سر میز مذاکره با دونالد ترامپ نخواهد نشست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلمان ایران آمریکا هادی رضوی جواد نکونام حسین هدایتی فرودگاه نجران احمد عراقچی خودروهای هیبریدی ابیانه زیبا حالت منفرد پالرمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلداری آلمان به اسرائیل پس از حملات تنبیهی ایران

در شرایطی که دادگاه لاهه در حال بررسی مشارکت آلمان در نسل کشی در غزه است، وزیر خارجه این کشور آنالنا بائربوک ایران را به تلاش برای بی ثبات کردن منطقه غرب آسیا متهم کرده است.

به گزارش مشرق، در ادامه حمایت غرب از اسرائیل، وزیر خارجه آلمان ضمن محکوم کردن حملات پهپادی و موشکی ایران به این رژیم دلداری داد.

بائربوک بدون اشاره به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، تنبیه رژیم صهیونیستی در حملات پهپادی و موشکی ایران را محکوم کرد.

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که «ایران با رفتار تهاجمی‌ خود که با آن می‌خواهد کل منطقه را بی‌ثبات کند منزوی شده است و ظرفیت‌های اسرائیل نشان داده است که اسرائیل قوی است، اسرائیل می‌تواند از خود محافظت کند.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز به عنوان بخشی از تنبیه رژیم صهیونیستی در رابطه با حمله تروریستی به کنسولگری تهران در دمشق، با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

وزیر خارجه آلمان از ایران خواست که از حملات بیشتر از جمله از طریق نیروهای نیابتی چشم پوشی کند چرا که به گفته او، «تشدید تنش منطقه‌ای پیامدهای غیرقابل محاسبه‌ای خواهد داشت».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تأکید بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ایران
  • پیام امیرعبداللهیان درباره گفتگو با گوترش
  • امیرعبداللهیان: امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم
  • درخواست آلمان برای افزایش خویشتن داری در منطقه غرب آسیا
  • وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و آلمان بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تاکید کردند
  • دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی 
  • دلداری آلمان به اسرائیل پس از حملات تنبیهی ایران
  • اولین واکنش وزیر امورخارجه آمریکا درباره حمله ایران به اسرائیل