Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@04:02:47 GMT

سفر به اهواز برای خیابان گردی‌های شبانه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۵۸۸

سفر به اهواز برای خیابان گردی‌های شبانه

به گزارش پارسینه،شهر های جنوبی ایران در فصول سرد سال مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی است. در بین همه این شهر ها اهواز که مرکز استان خوزستان است، به عنوان یکی از هشت کلان شهر ایران گزینه‌ای عالی پیش روی افراد، برای مسافرت است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان اهواز قرار گرفته است. کارون پرآب ترین رود ایران با سرچشمه گرفتن از کوه‌های بختیاری، با ورود به اهواز، شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده و جلوه زیبایی به شهر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان خوزستان اهمیت بسیاری از نظر جغرافیایی، اقلیمی، صنعتی و نفتی برای کشور عزیزمان ایران دارد. بیش از 50 درصد نفت مناطق نفت‌خیز جنوب کشور در اهواز تولید می شود و برخی از بزرگترین کارخانه های مادر کشور در این شهر جای دارند. وجود کارخانجات بزرگ صنعتی، تاسیسات اداری و صنعتی شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران، اهواز را به یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی ایران تبدیل کرده و همین امر سبب شده که مهاجران بسیاری روی به اهواز کنند.

اگر قصد خرید اینترنتی بلیط هواپیما این شهر را دارید، این مقاله را حتما بخوانید.

شب های مثل روز روشن و پر سروصدا

مردم جنوب کشورمان بسیار خون گرم، صمیمی و مهمان نواز هستند. مردم شهر با لهجه‌ای بسیار شیرین صحبت می‌کنند و بعضی هم عربی حرف می‌زنند. شهر اهواز، به شهر شب زنده‌داران مشهور است. به این صورت که با رفتن آفتاب و غروب خورشید، شهر تازه زنده می شود.

شما می‌توانید تا صبح کنار کارون زیبایش بیدار بنشینید؛ تا نزدیک صبح در خیابان‌های شلوغ و روشنش خوراکی‌های خوش‌ مزه پیدا کنید. با تاریکی هوا می‌شود ساعت‌ها در شهر چرخید و خسته نشد. می‌شود ستاره‌هایش را شمرد و به صدای کارونش گوش داد. شب گردی های شبانه در خیابان‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و ... در اهواز طوری شده است که آن را به یک جاذبه برای مسافران خارجی و ایرانی تبدیل کرده است.

اگر قصد سفر دارید، با نگاهی به سایت علی بابا به سادگی وحتی به صورت اینترنتی می توانید خرید بلیط هواپیما تهران اهواز را  در زمان کوتاهی انجام دهید. همچنین اگر می خواهید ظرف زمان کوتاهی به مقصد برسید، پیشنهاد ما به شما پرواز مستقیم تهران  اهواز است که در نتیجه آن به سادگی و در زمان کمی می توانید در این شهر زیبا باشید. و از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و در راه سفر وقت را تلف نکنید.

جاذبه های شبانه و دیدنی اهواز

این بخش کمک زیادی به شما در رزرو هتل دراهواز خواهد داشت، چرا که می توانید این نکات را در هنگام رزرو هتل اهواز در نظر بگیرید.اگر قصد شب زنده داری را دارید آبشار تماشای نورانی پل کابلی را از دست ندهید، رشته‌های آب از لبه‌ی پل در رودخانه سرازیر می‌شوند و با نورپردازی رنگارنگ تزیین ‌شان می‌کنند. می‌توانید ساعت ها از این منظره لذت برید و به تماشای رود زیبای کارون بنشینید. اینجا طولانی‌ترین آبشار خاورمیانه است، جایی که آب رودخانه‌ی کارون رنگین‌کمانی می‌شود.

اگر غذاهای دریایی دوست دارید می‌توانید سری به بازار کاوه بزنید که در شب رونق بسیار دارد، انواع ماهی ‌های تر و تازه‌ جنوب  و میگو که در سینی‌های بزرگ گذاشته شده‌اند منظره ی جالبی را به بازار می‌دهند.

خرما، کلوچه‌های خرمایی و نمکی، حلوا ارده، خارک و دیری بخش شیرین داستان است. اما طولی نمی‌کشد که بوی تند و تیز ترشی شما را به‌سمت خودش می‌کشاند. بالاخره باید از ترش و شیرین‌ها دل بکنید و راهی شوید. چند قدم که بروید، به میدان شهدا می‌رسید، جایی که پل سفید شروع می‌شود. پل سفید را لابد توی عکس‌ها دیده‌اید، با منظره‌ی قایق‌های پایین پل، و مرغ‌های دریایی توی آسمانش. تا به خودتان بیایید، به وسط‌های پل رسیده‌اید. آخر درست است که اهواز پل‌های زیادی دارد، اما آرامش پیاده‌روی روی این پل ۸۲ ساله از جنس دیگری است.

شاید شما تعریف های زیادی از عطر و مزه از فلافل ها و سمبوسه هایی که می توانید هنگام شب کنار کارون میل کنید شنیده باشید، اما تا خودتان این کار را انجام ندهید به لذت واقعی آن پی نخواهید برد. جنوب پر از غذاهای خوشمزه با بوی تند ادویه و فلفل است. که با دیدنش قطعا احساس گرسنگی می‌کنید. می‌توانید به یکی از رستوران‌های جاده ساحلی کیانپارس بروید، مثل رستوران بازیل که تا دیروقت موسیقی زنده اجرا می‌کند؛ یا یکی از کشتی‌های روی آب مانند کشتی نگین را انتخاب کنید و ساعتی روی آب شناور بمانید. در شب‌هایی که هوا خنک است، جگرکی‌های میدان راه‌آهن طرفدار زیادی پیدا می‌‌کنند. دود ذغال و بوی جگری که کباب می‌شود، قطعا شما را ترغیب می‌کند که طعم و مزه آن ها را امتحان کنید. چند سالی است که فلافل‌فروشی‌های لشکر‌آباد معروف‌تر از پیش شده‌اند. آنقدر معروف که آوازه‌شان به گوش گردشگران رسیده است.

جذابیت های شبانه، خیابان های شلوغ، غذاهای خوشمزه، رستوران های ساحلی کنار رود کارون و ... چیزهایی نیستند که در هر شهری بشود آن ها را یافت. از این رو تجربه ی بسیار خوبی می تواند برای شما رقم بزند. سفرتان را به یکی از خاطره انگیزترین مسافرت های عمرتان تبدیل کند. 

اگر پایتخت‌نشین هستید، فاصله شما تا این جذابیت‌های فوق‌العاده، تنها یک پرواز تهران اهواز است. پرواز تهران اهواز حدودا 1 ساعت تا 1 ساعت و 10 دقیقه طول می‌کشد. شما بلیط هواپیما تهران اهواز را می‌توانید از تقریبا تمام ایرلاین‌ها از جمله ماهان، ایران‌ایرتور، زاگرس و... خریداری کنید. 

شما می توانید به راحتی بلیط هواپیما لحظه آخری اهواز را از سایت علی بابا خریداری کنید.

                                  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید

دریافت 811 KB

به گزارش همشهری آنلاین ویدئوی مربوط به این خبر را ببینید.

کد خبر 845448 برچسب‌ها خبر ویژه استان اصفهان

دیگر خبرها

  • حمله شبانه اسرائیل به ۷ شهر ایران؟ | اقدام عجیب و جنجالی خبرنگار اسرائیلی را ببینید
  • آخرین وضعیت اصفهان بعد از شنیده شدن انفجارهای شبانه را ببینید
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم راهپیمایی حمایت از دفاع مشروع نیرو‌های مسلح در اهواز
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • (ویدئو) حمله ایران نمایشی بود؟ اگر می‌توانید شما هم نمایش دهید!
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی