Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@09:50:36 GMT

◄ رودخانه دروازه قرآن لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۵۹۷

◄ رودخانه دروازه قرآن لایروبی شد

تین‌نیوز | 

تکاور با اشاره به خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل فروردین‌ماه به زیرساخت‌های راه و شهرسازی استان فارس از لایروبی رودخانه دروازه قرآن شیراز خبر داد و گفت: تمام محورهای اصلی و فرعی آسیب‌دیده از سیل به‌صورت موقت بازگشایی‌شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس به تشریح اقدامات این اداره کل در حین و پس از سیل فروردین‌ماه سال جاری پرداخت و گفت: با وقوع سیل بلافاصله در ستادهای مدیریت بحران حاضر شدیم و تلاش خود را برای مدیریت این بحران بکار بستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعزام وسایل نقلیه راهداری و نیروهای متخصص به‌منظور لایروبی رودخانه دروازه قرآن گفت: بازدید از مناطق سیل‌زده، اعزام کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی به محله آسیب‌دیده "سعدی" به‌منظور ارزیابی آسیب‌های وارد شده به منازل و تهیه گزارش مطالعات هیدرولوژیکی بزرگراه کنارگذر شمال شرقی شیراز و ارتباط آن با سیل از جمله اقداماتی بود که بلافاصله انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اظهار کرد: تهیه گزارش سیل محدوده دروزاه قرآن توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از دیگر اقدامات انجام‌شده در این خصوص بود.

تکاور افزود: پس از سیل نیز هماهنگی لازم با ادارات زیرمجموعه جهت بازدید از راه‌ها، ابنیه فنی، تأسیسات شهری و ساختمان‌های مسکونی و ...  جهت اعلام گزارش خسارت حوادث و انعکاس به ستاد بحران شهرستان صورت گرفت. هماهنگی با پیمانکاران طرف قرارداد اداره کل راه و شهرسازی برای اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات به محل وقوع سیلاب و امدادرسانی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه صورت پذیرفت. همچنین مکاتبه با پیمانکاران طرف قرارداد این اداره کل در جهت اعزام ماشین‌آلات و تجهیزات به مناطق سیل‌زده استان‌های خوزستان و لرستان و امدادرسانی در این خصوص از دیگر اقداماتی بود که در این ایام صورت گرفت.

در سیل فروردین‌ماه ۲۶۴ کیلومتر راه فرعی و اصلی در استان آسیب دید و در مجموع بالغ بر ۸۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به زیرساخت‌های راه و شهرسازی استان آسیب وارد شد.

وی با بیان اینکه گزارش خسارات پس از جمع‌آوری و انجام برآوردها به مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران ارسال شد، خاطرنشان کرد: در سیل فروردین‌ماه ۲۶۴ کیلومتر راه فرعی و اصلی در استان آسیب دید و در مجموع بالغ بر ۸۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به زیرساخت‌های راه و شهرسازی استان آسیب وارد شد. این میزان خسارت مربوط به ابنیه فنی، ساختمان‌های عمومی و دولتی، معابر روستایی راه‌های فرعی و اصلی است.

تکاور با اشاره به اینکه این میزان اعتبار باید از سال جاری تا سال ۱۴۰۰ به تدریج در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد تا بتوانیم آسیب‌ها را جبران کنیم، گفت: به این منظور باید در سال جاری ۵۸ میلیارد تومان، سال آینده ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سال ۱۴۰۰ نیز هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در بخش دیگری از این گفت‌وگو به حضور تجهیزات و متخصصان این اداره کل در سایر استان‌ها اشاره و عنوان کرد: ۴۵ دستگاه ماشین‌آلان سبک و سنگین به همره ۵۰ متخصص برای کمک به امدادرسانی در استان خوزستان اعزام کردیم؛ همچنین ۲۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین به همراه ۴۰ تن از نیروهای این اداره کل به‌ این منظور به استان لرستان اعزام شدند و به خدمت‌رسانی به هموطنانمان در این استان پرداختند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دروازه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، جلسه شورای اجتماعی استان یزد با موضوع کودکان کار و خیابان به ریاست علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و باحضور حجت الاسلام ملکی رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان در معرض آسیب شورای اجتماعی کشور و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه محسنی راد مدیرکل اداره امور اتباع ومهاجرین خارجی نیز به بیان آخرین اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود در این خصوص پرداخت.

در این جلسه آخرین وضعیت جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان و بررسی مشکلات و چالش های مربوط به آنها تشریح شد.

همچنبن در این جلسه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در زمینه حقوق کودک در استان ارائه گردید.

تشریح برنامه های کارگروه علمی عملياتي کودکان در معرض آسیب نیز از جمله مسائلی بود که در این جلسه طرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • گفت و گو با حافظ : ساقی شده منشی اداره (فیلم)
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست