Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@03:57:55 GMT

نطق تند اسد علیه اخوان‌المسلمین

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۵۷۸۸۹

رئیس‌جمهوری سوریه افزود: افراط‌گرایی یک محصول دینی نبوده بلکه محصولی اجتماعی است و انواع مختلفی از جمله سیاسی، قومی و عقیدتی و همچنین اجتماعی دارد و افراط‌گرایی دینی نیز یکی از انواع افراط‌گرایی است که پس از رویدادهای ماه سپتامبر وارد زندگی ما شد و وهابیت نیز در تقویت این نوع افراط‌گرایی سهیم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اخلاق ضروری است، همان‌طور که دین یک ضرورت است بنابراین لازم است که با کار اجتماعی در کنار فعالیت دینی اخلاق را در جامعه تقویت کنیم. این مقام سوری افزود: افتتاح این مرکز و آغاز فعالیت‌های آن در این ماه پرفضیلت بیانگر این است که ماه رمضان ماه کار و تحقق دستاورد است، نه ماه تنبلی و کوتاهی و به تاخیر انداختن کارها. بشار اسد ادامه داد: از من توقع نداشته باشید که در جمع روحانیون بنشینم و با آنها درباره چگونگی مبارزه با تندروی و تروریسم سخن بگویم.  شما از سال‌ها قبل این کار را آغاز کرده‌اید و آحاد ملت سوریه با تروریسم و تندروی مبارزه می‌کنند. وی در ادامه اظهاراتش به‌شدت اخوان‌المسلمین را مورد انتقاد قرار داد و اعضای این جنبش را «شیاطین» خواند. بشار اسد در این‌باره گفت: اخوان‌المسلمین با وارد کردن مفهومخشونت به دین از دیانت اسلامی اخلاق خارج شدند و تصویر آن را تحریف و خراب کردند.  همچنین روابط بدیهی میان تفکر اخوان‌المسلمین و تفکر عقب‌مانده وهابیت وجود دارد. وی در ادامه اظهار کرد: باید این سوال را برای ملت سوریه مطرح کرد که سوریه پس از ۹ سال جنگ در زمینه تروریسم و افراط‌گرایی در چه جایگاهی قرار دارد؟ من در پاسخ به این سوال می‌گویم که اوضاع جامعه سوریه نه‌تنها از زمان آغاز جنگ بهتر است، بلکه اوضاع امروز حتی از قبل از آغاز جنگ نیز بهتر است.  جنگ درس سخت و شوکه‌کننده‌ای به ما داد و باعث شد تا بار دیگر تمامی پارامترهایی که منجر به این جنگ شد را بررسی و ارزیابی کنیم. رئیس‌جمهوری سوریه افزود: درست است که جنگ یک جنگ خارجی بود اما عناصر آن داخلی بودند.  این بازنگری باعث بازنگری در دیدگاه‌مان به‌عنوان اقشار مختلف ملت سوریه شد تا بیش از پیش با یکدیگر در ارتباط باشیم و همدیگر را بیشتر و بیشتر بشناسیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • حمله متقابل ایران به رژیم صهیونیستی عاقلانه و اخلاق‌مدارانه بود
  • امروز قرن غلبه حق علیه باطل است
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • آغاز اردوی المپیکی شاگردان رنگرز بعد از جام تختی
  • واکاوی تقابل علم و اخلاق علمی