Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارشاد قم مستند «برای نبل برای الزهرا» را از جمله مستندهای تأثیرگذار عصر حاضر دانست و گفت: رسانه‌ها باید هر چه بیشتر در معرفی و شناخت دفاع مقدس و مقاومت اسلامی تلاش کنند تا جلوه‌های زیبا و تأثیرگذاری را در ذهن افراد باقی بگذارند. ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست رسانه‌ای با عنوان «رسانه، دفاع مقدس و مقاومت» ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل ارشاد استان با حضور اصحاب رسانه، پیشکسوتان عرصه رسانه در دفاع مقدس و فعالان رسانه‌ای و هنری قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه مدیرکل ارشاد استان قم نسل جوان حاضر کشور را نسلی پراهمیت برشمرد و اظهار داشت: با توجه به هجوم فرهنگی دشمن علیه فرهنگ مقاومت، حتی یک فریم فیلم و عکس توانایی اثرگذاری در افکار جوانان خواهد داشت.

سید موسی حسینی کاشانی مستند «برای نبل برای الزهرا» را از جمله مستندهای تأثیرگذار عصر حاضر دانست و افزود: رسانه‌ها باید هر چه بیشتر در معرفی و شناخت دفاع مقدس و مقاومت اسلامی تلاش کنند تا جلوه‌های زیبا و تأثیرگذاری را در ذهن افراد باقی بگذارند.

وی بر پاسداری از  خون شهدا و فرمان‌برداری از مقام معظم رهبری تأکید و خاطرنشان کرد: باید گنجینه مستندسازان و عکاسان هشت سال دفاع مقدس را قدر دانست، چرا که هنوز آثار ماندگاری از آن دوره قابلیت استخراج مضمون و نمایش را دارد.

مدیرکل ارشاد استان قم ادامه داد: مستند روایت فتح از جمله مستندهای اثرگذار بوده و همین الان بچه‌های مستندساز و عکاس در حال فعالیت در زمینهٔ مقاومت و دفاع مقدس هستند و خدا را شکر قدم جا قدم‌های بزرگانی چون شهید آوینی می‌گذارند.

مستند زندگی‌نامه 320 بانوی رزمنده استان گلستان ساخته می‌شودکامران شیردل فیلم‌های مستند خود را به مرکز گسترش اهدا کردمستندهای «روایت فتح» از سیل آماده نمایش شد

میثم آقاجان‌پور تصویربردار مستند «برای نبل برای الزهرا» نیز درباره اهمیت نقش رسانه سخن گفت و اظهار داشت: مستند «برای نبل برای الزهرا» تصاویری از مأموریت جعفر طیار سپاه قم بوده که از اول قرار بر رسانه‌ای شدن این مأموریت نبود، اما برحسب خواست خدا تصاویری از این مأموریت برای آزادسازی نبل و الزهرا تهیه شد و با همکاری دوستان هنرمند این مستند ساخته شد.

وی با اشاره به کتاب دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در سال 73 در عرصه فرهنگ اعلام دغدغه کرده است و کسانی که توانایی فعالیت در این عرصه را دارند باید دست‌به‌کار شوند تا راه شهید آوینی را که تأثیرگذاری عمیقی در فرهنگ و دفاع مقدس داشته است را ادامه دهیم.

در ادامه بیطرفان از رزمندگان حوزه تبلیغات در هشت سال دفاع مقدس با بیان خاطراتی اهمیت رسانه و مستند را در آن دوره را یادآوری کرده و اظهار داشت: همه ما از دوران دفاع مقدس خاطرات تلخ و شیرینی داریم که در رأس همه این خاطرات آزادسازی خرمشهر بود، آزادی خرمشهر یکی از خاطرات ماندگار است و صدای گوینده آزادی خرمشهر در گوش ما زنگ می‌خورد.

وی بر نقش پراهمیت بسیجیان در ثبت خاطرات دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: با اینکه من سن کمی در آن دوران داشتم وارد جبهه شدم و در ابتدا همراه دوست شهیدم مجید شالبافان در واحد تخریب و سپس در واحد تبلیغات فعالیت کردم، واحد تبلیغ یکی از مهم‌ترین واحدهای بسیج بود که نقطه عطف مستندسازان در آن دوران بود.

در انتهای جلسه از میثم آقاجان پور تصویربردار مستند «برای نبل برای الزهرا»، بیطرفان مستندساز و رزمنده واحد تبلیغات، جعفری تنها مستندساز در دوران دفاع مقدس و انقلاب و حسن عنایتی از رزمندگان و پیشکسوت رسانه تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیای شب‌های قدر روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم احیای شب‌های قدر با همکاری هیأت انصارالحسین (ع) در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار می‌شود.

در این مراسم امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

این مراسم روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۳ بامداد ادامه دارد.

حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت است. علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • داغداری امت اسلام دراثر جنایت صهیونیست نسبت به زنان غزه
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند