Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سردار مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان تدارک دیده شده که شامل ۶۰ برنامه کلی و ۳۰ برنامه جزیی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جشن رمضان در پارک‌های معلم، شرقی، شبدیز و دیگر پارک‌های استان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: نواخته شدن زنگ مقاومت ایثار و پیروزی با حضور و خاطره گویی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مراسم حماسه آزادسازی خرمشهر در شهرستان‌های مختلف، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در حسینیه ثارالله کرمانشاه و هشت مسجد شاخص استان، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و برپایی مراسم عصر شعر و خاطره در فرهنگسرای کوثر از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در خصوص آزادسازی خرمشهر و خاطره گویی پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگرانه برای تبیین دلایل تداوم جنگ تحمیلی، برگزاری ۳۰ یادواره شهدا و... از دیگر برنامه‌های شاخص در نظر گرفته شده در استان کرمانشاه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهراست.

وی در ادامه از آزادسازی خرمشهر به عنوان یکی از اتفاقات مهم رخ داده در کشور در جریان جنگ تحمیلی یاد کرد و افزود: در جریان عملیات بیت‌المقدس که با رهبری و مدیریت مدبرانه امام خمینی (ره) منجر به آزادسازی خرمشهر شد ۱۹۵ گردان عملیاتی سپاه و ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز به مقابله با دشمنان پرداختند که منجر به آزادسازی مناطقی به وسعت ۵۴۰۰ مترمربع از خاک کشور شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: تجزیه استان خوزستان یکی از اهداف مهم نظامی سیاسی دشمن در حمله به کشور ما بود که با مقاومت مردم و رزمندگان اسلام این هدف محقق نشد.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه به موضوعات دفاع مقدسی در استان کرمانشاه بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۹۰، اظهار کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان رویکرد دفاع مقدسی مسئولین از جنوب به سمت غرب تغییر پیدا کرد، به نحوی که از آن زمان تاکنون شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف دفاع مقدسی در استان کرمانشاه بوده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه راهیان نور در گذشته آمار‌های سالانه بازدیدکنندگان از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان محدود به حضور ۳۰ تا ۴۰ هزار نفری هموطنان می‌شد که هم اکنون این آمار از یک و نیم میلیون نفر در سال گذشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به افزایش تعداد مراکز فرهنگی در استان کرمانشاه بعد از سفر مقام معظم رهبری داشت و افزود: در حال حاضر دو مرکز فرهنگی گیلانغرب با مساحت پنج هزارمتر مربع و مرکز فرهنگی مرصاد با مساحت ۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع در استان داریم، ضمن اینکه عملیات اجرایی ساخت مرکز فرهنگی کرمانشاه نیز به زودی آغاز خواهد شد.

نوشته شدن بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، ارائه دو واحد درسی در دانشگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس و... از جمله دیگر اقدامات انجام گرفته در استان کرمانشاه در حوزه دفاع مقدس بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود که محمدی به آن‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حوزه ورود مباحث دفاع مقدسی به کتب درسی نیز کار‌های خوبی صورت گرفته، به نحوی که قرار شده مسائل مربوط به ایثار و شهادت در مدارس استان بومی شده و به معرفی شهدا، نقاط حماسی و دیگر پتانسیل‌های حوزه ایثار و شهادت استان سمت و سو پیدا کند .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری برنامه ها به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرارسیدن سالروز استقلال زیمبابوه به «امرسون منانگاگوا» تصریح کرد: تعاملات دوجانبه ایران و زیمبابوه در سنوات اخیر رو به توسعه بوده و دیدارهای متناوب مقامات عالی‌رتبه دو کشور نویدبخش گسترش فزاینده مناسبات در تمامی ابعاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • تبریک رئیس جمهور به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • تدارک ۲۲۳ حوزه اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی در قزوین
  • پیام تبریک فرمانده انتظامی البرز به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران