Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی رئیس جمهور با تأکیرد بر اینکه دولت هنوز هم خواستار تصویب دو لایحه پالرمو و CFT است، در گفتگوی اختصاصی با قدس انلاین، درباره اظهارات یکی از اعضای مجمع در مورد خروج این لوایح از دستور کار این نهاد گفت: این اظهار نظر و خبر رسمی نیست.

لعیا جنیدی با بیان اینکه خروج لوایح از دستور کار مجمع تلویحاً گفته شده، اظهار داشت: ما هیچ اعلام رسمی در مورد خروج کار از دستور نداریم به علاوه مجمع در نهایت باید در مورد موضوعاتی که به آن ارجاع می‌شود نفیاً یا اثباتاً تصمیم گیری کند و نمی‌واند موضوعی را رها بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: مجمع باید باید ظرف 5-4 ماه آینده در مورد این دو لایحه نیز نظر بدهد و تصمیم‌گیری کند و خروج از دستور به این معنی که موضوع لوایح را رها بکنند، نخواهد بود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا نظر و تصمیم مجمع در این مقطع و با این حرکت وابسته و متأثر از اقدامات اروپایی‌ها در پاسخ به مطالبات ایران خواهد بود؟ گفت: این امر ممکن است، البته از نظر حقوق محض این دو موضوع کاملاً از هم جدا هستند و در برجام نیامده و ما برای روابط بین‌المللی‌مان به آن نیاز داریم.
جندیدی در پاسخ به این سؤال که در عالم سیاست اما همه مسائل و اقدامات می‌توانند به هم پیوسته و مرتبط شوند؟ اظهار داشت: ممکن است آنها(اعضای مجمع) بخواهند به عنوان ابزاری (برای فشار بر اروپا) از این موضوع استفاده کنند. اما باید با هضم و احتیاط و خردمندانه برخورد کرد زیرا این کنوانسیونها برای بخشی از مراودات بین‌الملی مالی و بانکی ما لازم است.
معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که در شرایط تحریمی و ممانعت‌هایی که آمریکا در روابط بانکی ما ایجاد کرده و اروپایی‌ها هم نتوانند آنرا بر طرف کنند آیا باز هم تصویب و پذیرش این کنوانسیونها ضرورتی دارد و می تواند منافع ما را تأمین کند؟ به خبرنگار قدس آنلاین گفت: شاید تصور این باشد که چون تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود دارد یا بازگشته است و بخش قابل توجهی از بانکهای خارجی و بین‌المللی تحت تأثیر آنروابط و تعاملات مالی‌شان را با ما قطع کرده‌اند ممکن است تصویب این کنوانسیون‌ها تأثیر کافی در روابط بین‌المللی بانکی ما ندارد.
وی افزود: من هم موافقم که تأثیر کافی نخواهد داشت، اما بی‌تأثیر هم نیست چون باقی مانده بانکها و مؤسسات مالی و حتی کسانی که فعالیت‌های مالی خارج از این چارچوب را برای ما انجام می‌دهند ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند بنابراین دولت کماکان خواستار تصویب این لوایح است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قدس آنلاین لایحه پالرمو لعیا جنیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت

طوفان‌های شدید و باران‌های سیل‌آسا که سراسر جنوب چین را درنوردیده است، دست کم چهار نفر را به دلیل بالا آمدن آب در شهرهای اطراف رودخانه مروارید گوانگجو به کام مرگ کشاند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شینهوا گزارش داد که تا روز دوشنبه، حدود ۱۱۰ هزار نفر در سراسر این استان تخلیه شده‌اند، در حالی که ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر در پناهگاه‌های اضطراری به سر می‌برند. دولت اعلام کرد که گوانگژو، مرکز استان گوانگدونگ، در ماه آوریل بارندگی کلی ۶۰.۹ سانتی‌متری را ثبت کرده است که بالاترین میزان بارندگی ماهانه از زمان ثبت رکورد در سال ۱۹۵۹ است.

گرمای جهانی احتمال بارش شدید باران و سیل فاجعه‌بار را افزایش می‌دهد

خبرگزاری رسمی شینهوا اعلام کرد که سه نفر در شهر ژائوکینگ و یک امدادگر در شهر شائوگوان جان باختند. این دو شهر در استان گوانگدونگ از جمله مناطقی هستند که بیشترین آسیب را از باران‌های سیل‌آسا متحمل شده‌اند که از اواخر هفته گذشته آغاز شده است. فیلم‌های دوربین مداربسته تلویزیون دولتی نشان می‌دهد که امدادگران در قایق‌های لاستیکی ساکنان را از خیابان‌های و مناطق مسکونی که آب‌گرفته شده تخلیه می‌کنند.

سیل همچنین استان جیانگشی را تحت تأثیر قرار داده است به‌طوری که ۱۵۰۰ هکتار از محصولات کشاورزی را از بین برده و بیش از ۴۱ میلیون یوان (۵.۷ میلیون دلار) خسارت مالی به بار آورده است.

گوانگدونگ که زمانی «صحنه کارخانه جهان» نامیده می‌شد، مستعد سیل‌های تابستانی است. از روز پنجشنبه، گوانگدونگ تحت تأثیر بارندگی‌های شدید، پایدار و گسترده غیرمعمول قرار گرفته است و طوفان‌های قدرتمند شروع زودتر از حد معمول فصل سیل سالانه این استان در ماه‌های می و ژوئن را آغاز کرده است. سیل در بعضی از روستاهای این منطقه پس از نابودی مزارع برنج و سیب‌زمینی به طبقه دوم خانه‌ها رسیده است.

چندین رودخانه اصلی، آبراه‌ها و مخازن آب در این شهر سرریز شده‌اند و مقامات می‌گویند که سطح آب «به طور خطرناکی بالا» است. بیش از ۸۰ خانه یا فروریخته یا به شدت آسیب دیده‌اند که منجر به خسارت مستقیم اقتصادی نزدیک به ۱۴۰ میلیون یوان (۲۰ میلیون دلار) شده است.

دانشمندان می‌گویند که رویدادهای آب و هوایی در چین به دلیل گرم شدن کره زمین شدیدتر و غیرقابل پیش‌بینی شده است و بارندگی‌های بی‌سابقه و خشکسالی اغلب همزمان دومین اقتصاد بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

کد خبر 747089

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن + فیلم
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس