Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران گفت: درصدد هستیم کارگروه سلامت و امنیت غذایی را در ابعاد مختلف تداوم بخشیم و تهران را به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل کنیم. آفتاب‌‌نیوز : انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه امنیت و سلامت غذا افزود: نظام سلامت چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمندی را جهت حفظ، تأمین و سلامت جامعه ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اینکه ۲۵ درصد نظام سلامت مربوط به وزارت بهداشت و ۷۵ درصد خارج از این وزارتخانه است، کاملاً درست است چرا که اگر بیماری‌های غیرواگیردار محاسبه شود به اقدامات سیاسی حکومت برمی‌گردد.
استاندار تهران با بیان اینکه سلامت یک انتخاب سیاسی است، افزود: حکمرانی خوب می‌تواند شرایطی فراهم کند تا بتوانیم نسبت به کنترل بیماری‌های غیرواگیردار بهتر عمل کنیم، اگر کم‌تحرکی، چاقی، تغییر سبک زندگی و افزایش بیماری‌های غیرواگیر وجود دارد می‌توان سیاست‌های درستی برای کنترل و پیشگیری آن اعمال کرد.
وی با بیان اینکه آگاهی و مشارکت جامعه اهمیّت بسیار و نقش استراتژیکی در بحث سلامت دارد، گفت: بنابر این سیاست‌گذاری از ما و آگاهی‌بخشی از جانب شما (سه دانشگاه مهّم علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی در استان تهران) است ضمن اینکه در اجرا و نظارت قاطعانه عمل می‌کنیم.
محسنی بند پی افزود: ما پای کار هستیم و همچنین از ظرفیت شبکه استانی نیز برای ارتقا سلامت استفاده می‌کنیم که اگر خانه‌های بهداشت در روستا و در حاشیه شهر‌ها نیز ایجاد می‌شد قطعاً وضعیت بهتر از شرایط کنونی بود.
وی گفت: درصدد هستیم کارگروه سلامت و امنیت غذایی را در ابعاد مختلف تداوم بخشیم و تهران را به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل کنیم ضمن اینکه از ظرفیت امدادگران هلال احمر نیز می‌توان استفاده کرد.
استاندار تهران افزود: متهم اصلی فشار خون نمک است بنابراین باید طرحی ارائه شود تا نانوایان استان به سمت کاهش مصرف نمک حرکت کنند که در مرحله اجرا اتحادیه نانوایان را پای کار خواهیم آورد تا این کار اجرایی شود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امنیت سلامت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۵۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در این شهرستان گفت: هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و ۴۸۰ لیتر روغن سوخته و چند بار مصرف در سطح این شهرستان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

سوران ایوبی افزود: با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیرواگیر همزمان با نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط صورت گرفت.

ایوبی اظهارکرد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف شناسایی و امحاء و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده درسامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: همچنین در نوروز امسال پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی ازطریق پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۶ نانوایی زنجان
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز/ ارتباط آرتروز زانو با زوال عقل
  • این نشانه های بدنی می گوید سلامت تان به خطر افتاده است
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی